Ugga Bugga Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 På hvilken måte har de noe til felles mener du? At Prøysen kanskje var homse, og at Staff har kommet ut av skapet? 0 Siter
Gjest uvitende spørrer Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 På hvilken måte har de noe til felles mener du? At Prøysen kanskje var homse, og at Staff har kommet ut av skapet? Begge var gift og hadde unger men likte unggutter som dem hadde på si. Begge sto frem, Staff sto frem selv, mens hun lederen i homse/lesbeforeningen sto frem for Prøysen nå i fjor(Prøysen ba om at hun skulle fortelle om hans legning om saken kom opp). Var det ikke sånn? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Begge var gift og hadde unger men likte unggutter som dem hadde på si. Begge sto frem, Staff sto frem selv, mens hun lederen i homse/lesbeforeningen sto frem for Prøysen nå i fjor(Prøysen ba om at hun skulle fortelle om hans legning om saken kom opp). Var det ikke sånn? Dette med at Prøysen skulle hatt unggutter på si er ukjent for meg. 0 Siter
Gjest uvitende spørrer Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Dette med at Prøysen skulle hatt unggutter på si er ukjent for meg. Sto det ikke det i de artiklene når Prøysensaken blåste som verst da?at han måtte møte de unge guttene i hemmelighet fordi det ble sett på som skam av samfunnet? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Sto det ikke det i de artiklene når Prøysensaken blåste som verst da?at han måtte møte de unge guttene i hemmelighet fordi det ble sett på som skam av samfunnet? Husker ikke, og gidder ikke søke. Men jeg husker jeg var litt skeptisk til noen av disse uttalelsene som kom da debatten raste. Mannen er tross alt død, og kan ikke forsvare seg. Kona lever ennå, så vidt jeg vet, og da synes jeg også det er litt ufint å spekulere i slikt. Og jeg tviler på at alt som ble sagt var sant. 0 Siter
Gjest skshb Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Du virker ikke uvitende. Hvor har du det fra at det er _unge gutter_ de har likt?? 0 Siter
Gjest uvitende spørrer Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Husker ikke, og gidder ikke søke. Men jeg husker jeg var litt skeptisk til noen av disse uttalelsene som kom da debatten raste. Mannen er tross alt død, og kan ikke forsvare seg. Kona lever ennå, så vidt jeg vet, og da synes jeg også det er litt ufint å spekulere i slikt. Og jeg tviler på at alt som ble sagt var sant. Ja,det er nå så, men han var en offentlig person. Synes og huske det var lederen i homselesbeforeningen som kom med disse uttallelsene fordi Prøysen ba om det. Da må han jo ha sagt det selv, og han ville det skulle bli kjent etter hans død. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Begge var gift og hadde unger men likte unggutter som dem hadde på si. Begge sto frem, Staff sto frem selv, mens hun lederen i homse/lesbeforeningen sto frem for Prøysen nå i fjor(Prøysen ba om at hun skulle fortelle om hans legning om saken kom opp). Var det ikke sånn? Er ikke det knekkende likgyldig om Prøisen likte gutter eller ikke? ¨Mannen har jo vært dau i evigheter og vi skal bare være glad for at det å være bifil eller homse ikke lenger er noen skam. 0 Siter
Gjest uvitende spørrer Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Er ikke det knekkende likgyldig om Prøisen likte gutter eller ikke? ¨Mannen har jo vært dau i evigheter og vi skal bare være glad for at det å være bifil eller homse ikke lenger er noen skam. Jopp, det har du sikkert rett i, men Prøysen mente ikke det var likegyldig. Han ville det skulle komme frem etter hans død, og han ville ha en offentlig debatt om det. Derfor er det ok å diskutere synes jeg, om man gidder da 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Jopp, det har du sikkert rett i, men Prøysen mente ikke det var likegyldig. Han ville det skulle komme frem etter hans død, og han ville ha en offentlig debatt om det. Derfor er det ok å diskutere synes jeg, om man gidder da Men det er mange år siden og synet på homofili har forandret seg siden den gangen. Å diskutere andres sengevaner er meg helt knekkende likgylding, det burde vært likgyldig for de fleste hvem som gjør/gjorde hva i senga. 0 Siter
Gjest uvitende spørrer Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Men det er mange år siden og synet på homofili har forandret seg siden den gangen. Å diskutere andres sengevaner er meg helt knekkende likgylding, det burde vært likgyldig for de fleste hvem som gjør/gjorde hva i senga. Det øverste argumentet har du selvsagt rett i, det var nok noe annet på de tida ja. Men slutte å bry oss tror jeg aldri vi gjør 0 Siter
flisa Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Husker ikke, og gidder ikke søke. Men jeg husker jeg var litt skeptisk til noen av disse uttalelsene som kom da debatten raste. Mannen er tross alt død, og kan ikke forsvare seg. Kona lever ennå, så vidt jeg vet, og da synes jeg også det er litt ufint å spekulere i slikt. Og jeg tviler på at alt som ble sagt var sant. Selv om man er bifil - så er det vel ikke greit å være utro mot kona for det? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Selv om man er bifil - så er det vel ikke greit å være utro mot kona for det? Nei, og det har jeg aldri sagt heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.