Gå til innhold

Har Prøysen og Staff noe til felles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken måte har de noe til felles mener du? At Prøysen kanskje var homse, og at Staff har kommet ut av skapet?

Gjest uvitende spørrer
Skrevet

På hvilken måte har de noe til felles mener du? At Prøysen kanskje var homse, og at Staff har kommet ut av skapet?

Begge var gift og hadde unger men likte unggutter som dem hadde på si. Begge sto frem, Staff sto frem selv, mens hun lederen i homse/lesbeforeningen sto frem for Prøysen nå i fjor(Prøysen ba om at hun skulle fortelle om hans legning om saken kom opp). Var det ikke sånn?

Skrevet

Begge var gift og hadde unger men likte unggutter som dem hadde på si. Begge sto frem, Staff sto frem selv, mens hun lederen i homse/lesbeforeningen sto frem for Prøysen nå i fjor(Prøysen ba om at hun skulle fortelle om hans legning om saken kom opp). Var det ikke sånn?

Dette med at Prøysen skulle hatt unggutter på si er ukjent for meg.

Gjest uvitende spørrer
Skrevet

Dette med at Prøysen skulle hatt unggutter på si er ukjent for meg.

Sto det ikke det i de artiklene når Prøysensaken blåste som verst da?at han måtte møte de unge guttene i hemmelighet fordi det ble sett på som skam av samfunnet?

Skrevet

Sto det ikke det i de artiklene når Prøysensaken blåste som verst da?at han måtte møte de unge guttene i hemmelighet fordi det ble sett på som skam av samfunnet?

Husker ikke, og gidder ikke søke.

Men jeg husker jeg var litt skeptisk til noen av disse uttalelsene som kom da debatten raste. Mannen er tross alt død, og kan ikke forsvare seg. Kona lever ennå, så vidt jeg vet, og da synes jeg også det er litt ufint å spekulere i slikt. Og jeg tviler på at alt som ble sagt var sant.

Skrevet

Du virker ikke uvitende.

Hvor har du det fra at det er _unge gutter_ de har likt??

Gjest uvitende spørrer
Skrevet

Men jeg husker jeg var litt skeptisk til noen av disse uttalelsene som kom da debatten raste. Mannen er tross alt død, og kan ikke forsvare seg. Kona lever ennå, så vidt jeg vet, og da synes jeg også det er litt ufint å spekulere i slikt. Og jeg tviler på at alt som ble sagt var sant.

Ja,det er nå så, men han var en offentlig person.

Synes og huske det var lederen i homselesbeforeningen som kom med disse uttallelsene fordi Prøysen ba om det. Da må han jo ha sagt det selv, og han ville det skulle bli kjent etter hans død.

Skrevet

Er ikke det knekkende likgyldig om Prøisen likte gutter eller ikke? ¨Mannen har jo vært dau i evigheter og vi skal bare være glad for at det å være bifil eller homse ikke lenger er noen skam.

Gjest uvitende spørrer
Skrevet

Er ikke det knekkende likgyldig om Prøisen likte gutter eller ikke? ¨Mannen har jo vært dau i evigheter og vi skal bare være glad for at det å være bifil eller homse ikke lenger er noen skam.

Jopp, det har du sikkert rett i, men Prøysen mente ikke det var likegyldig.

Han ville det skulle komme frem etter hans død, og han ville ha en offentlig debatt om det. Derfor er det ok å diskutere synes jeg, om man gidder da :)

Skrevet

Jopp, det har du sikkert rett i, men Prøysen mente ikke det var likegyldig.

Han ville det skulle komme frem etter hans død, og han ville ha en offentlig debatt om det. Derfor er det ok å diskutere synes jeg, om man gidder da :)

Men det er mange år siden og synet på homofili har forandret seg siden den gangen.

Å diskutere andres sengevaner er meg helt knekkende likgylding, det burde vært likgyldig for de fleste hvem som gjør/gjorde hva i senga.

Gjest uvitende spørrer
Skrevet

Men det er mange år siden og synet på homofili har forandret seg siden den gangen.

Å diskutere andres sengevaner er meg helt knekkende likgylding, det burde vært likgyldig for de fleste hvem som gjør/gjorde hva i senga.

Det øverste argumentet har du selvsagt rett i, det var nok noe annet på de tida ja.

Men slutte å bry oss tror jeg aldri vi gjør ;)

Skrevet

Selv om man er bifil - så er det vel ikke greit å være utro mot kona for det?

Skrevet

Selv om man er bifil - så er det vel ikke greit å være utro mot kona for det?

Nei, og det har jeg aldri sagt heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...