Gå til innhold

Drikker du(alkohol)?

Anbefalte innlegg

Gjest Mors beste
Skrevet

Jeg drikker nesten aldri, det er mange måneder siden.

Når jeg drikker er det kun snakk om små mengder drikke med lavt alkoholinnhold(en øl eller to).

En ting er at jeg grunnet sykdom ikke tåler så mye alkohol(litt allergisk), men den aller, aller viktigste årsaken er å gå foran som et godt eksempel for ungene.

Hva med deg?

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• annegunn

5

• Prozak

5

• IngenLurerDenneGutten

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det hender det blir en fest i blant, kanskje i snitt 6-7 ganger i året. (huff begynner å bli gammel visst.)

Ellers har jeg i voksen alder oppdaget at rødvin er ganske godt, det går vel med 2-3 vinflasker i mnd til god mat i helgene helst.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, jeg drikker.

Mye til fest, litt til kosdrikking.

Eller mye, det skal ikke så mye til før jeg blir godt i farta =)

Skrevet

Drikker gjerne et glass vin om kvelden, ihvertfall noen av kveldene i løpet av uka. :)

Er det fest, så drikker jeg mer. Men det er ikke så ofte jeg fester da. Så når det først er fest, så fester jeg det så det duger også, hehe. ;-D

Skrevet

Ja, jeg drikker.

Mye til fest, litt til kosdrikking.

Eller mye, det skal ikke så mye til før jeg blir godt i farta =)

haha - du trenger bare litt gele. ;-p

Skrevet

Jeg konsumerer nok mer alkohol enn del fleste i uken. Men jeg har ingen barn jeg må gå foran som et godt eksempel for :)

Jeg kommer forørvig fra en familie der vi bestandig har hatt et veldig avslappet forhold til alkohol, mamma og pappa drakk som regel vin til middag hver dag uten at jeg eller broren min har lidd noen nød av den grunn.

Gjest M.Angelica
Skrevet

haha - du trenger bare litt gele. ;-p

Jepp! Og ei øl attåt :P

Skrevet

Ja, drikker jeg.

Tar meg gjerne en øl på puben. Helst med en knakende god fotballkamp på storskjærm ;)

Rødvinskveld sammen med fnisende veninner er helt klart et must i ny og ned =)

Jeg har ikke barn, men tror ikke jeg har hatt noen problemer med å ta meg et glass vin/ øl av den grunn..

Skrevet

Drikker til fest.. kanskje annenhver mnd.. muligens noe oftere. Sjelden jeg tar meg noe når jeg er hjemme. Men stadig vekk fin i farta når jeg først begynner;0)

Skrevet

Drikker gjerne et glass vin om kvelden, ihvertfall noen av kveldene i løpet av uka. :)

Er det fest, så drikker jeg mer. Men det er ikke så ofte jeg fester da. Så når det først er fest, så fester jeg det så det duger også, hehe. ;-D

Det ble et "det" for mye i den siste setningen. Jaja..

Skrevet

Ja, det gjør jeg men nesten bare når jeg har barnefri. Orker ikke å våkne fyllesyk med unger i huset og synes det er slitsomt å ta meg av unger når jeg ikke er helt edru.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Nei, jeg drikker ikke. Jeg har knapt smakt alkohol - kun en gang drakk jeg så jeg kjente litt susing i hodet.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg er egentlig ikke spesielt glad i alkohol. Sprit er helt forferdelig. Hvitvin og champagne og sånt er surt. Rødvin kan være godt sammen med lasagne, lam og sånt. Øl kan være godt iskald på en varm dag, men iskald cola er best!

Å drikke masse er kortvarig moro, og jeg får vondt i magen flere dager etter.

For å være et godt eksempel for barn synes jeg man verken skal drikke seg full, eller være totalt avhold, men et sted midt i mellom.

Gjest svært sjelden
Skrevet

Svært sjelden. Kanskje ett glass hvitvin fire ganger i året. Rødvin tåler jeg ikke (selv om det er godt), får magesmerter. Hvitvin liker jeg, men blir trøtt etter bare ett glass. Øl liker jeg ikke, og ikke annen alkohol heller.

Jeg drikker igrunnen mest vann jeg, og syns det er godt.

Skrevet

jeg drikker så og si aldri, og det er ikke fordi jeg er fanatiker av noe slag. Men jeg tåler så dårlig alkohol. Reagerer nærmest allergisk på det. Hender jeg svelger noen slurker vin ved enkelte anledninger.

Skrevet

Nå er jeg gravid, så nå drikker jeg ikke. Men til vanlig drikker jeg fint lite. Synes det kan være godt med et glass vin en sjelden gang. I snitt drikker jeg kanskje 5 ganger i året.

Jeg har ikke noe problemer med å ta et glass vin mens barna er tilstede. Min kjære kan også ta seg en øl på en sommerdag mens barna er tilstede.

Jeg synes det er greit at barna ser at det å drikke alkohol ikke behøver å bety å drikke seg sanseløs.

Skrevet

Før jeg ble gravid var jeg vel ute på byen eller fest kanskje 1 gang i mnd eller sjeldnere, et par år før det ca 1 gang i uka. ;)

Nå er det leeeeeeenge siden sist, og det er nesten så jeg har lyst på en fest snart.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jepp! Og ei øl attåt :P

Åja, dere drikker ikke, men dere _spiser_ alkohol? gele og vannmelon da eller? :-)

Skrevet

Jeg drikker også veldig lite alkohol. Grunnen er nok at jeg de siste åtte-ni årene har vært gravid tre ganger og hatt lange ammeperioder. Dessuten blir jeg lett dårlig av for mye alkohol. I ungdomstida skjønte jeg meg ikke på de som drakk seg fra sans og samling og ikke huska hva de hadde gjort neste dag. Selv blir jeg dårlig før jeg blir full ;-)

Et glass rødvin kan være godt i ny og ne, men vi drikker det aldri når vi er alene hjemme. Gubben fordrar ikke rødvin! Han drikker forresten like lite som meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...