Gå til innhold

Drikker du(alkohol)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sykt glad i øl at jeg må begrense inntaket. Jeg drikker sjelden for rusen sin del, annet enn at det er helt greit å få en liten antydning til rus i godt selskap. Jeg bare elsker øl.

"..........................................."

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• annegunn

5

• Prozak

5

• IngenLurerDenneGutten

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå er jeg gravid, så nå drikker jeg ikke. Men til vanlig drikker jeg fint lite. Synes det kan være godt med et glass vin en sjelden gang. I snitt drikker jeg kanskje 5 ganger i året.

Jeg har ikke noe problemer med å ta et glass vin mens barna er tilstede. Min kjære kan også ta seg en øl på en sommerdag mens barna er tilstede.

Jeg synes det er greit at barna ser at det å drikke alkohol ikke behøver å bety å drikke seg sanseløs.

"Jeg har ikke noe problemer med å ta et glass vin mens barna er tilstede. Min kjære kan også ta seg en øl på en sommerdag mens barna er tilstede. Jeg synes det er greit at barna ser at det å drikke alkohol ikke behøver å bety å drikke seg sanseløs."

Helt enig. Det er en helt misforstått politikk dette med at barn skal skjermes mot normalt inntak av alkohol. Man skal selvfølgelig ikke pimpe, eller ha barna med på fyllefest. Men det finnes ikke en unge i verden som utvikler et usunt forhold til alkohol av å se mor eller far ta et glass vin eller en øl til en god middag, eller på verandaen en varm sommerkveld. Hysteri uten rot i noen som helst virkelighet kaller jeg slikt.

"........................................"

Skrevet

Jeg spiser ikke så mye, da. 1-2 små persjoner en gang i kvartalet ;)

Jeg er kresen på drikke, drikker omtrent bare hvitvin, øl, vann og pepsi max (ikke blanda, da) :P

"Jeg er kresen på drikke, drikker omtrent bare hvitvin, øl, vann og pepsi max"

Du er ikke kresen - du er ukyndig :-)

Hvitvin, øl og vann er godt. Brus er py. Videre er rødvin, whisky, cognac, vodka, gin, rom, tequila, akevitt og mjød godt. Og mange drinker som inneholder en eller flere av de overnevnte, pluss andre ting. Det er mye godt der ute, gitt :-)

Skrevet

Forbruket mitt er så lite at jeg risikerer at ting går ut på dato.

(Har fx ei halv Bailey's i kjøleskapet, åpna den sikkert i begynnelsen av august.

Noen som vet hvor holdbar den er?)

Et halvt glass pils til en og annen middag, evt rødvin.

Sånn 4 ganger i året i gjennomsnitt. Har ikke noe stort behov for å øke forbruket heller ;)

Den holder. Jeg drakk opp en flaske forrige uke som hadde vært to år i kjøleskapet.

Skrevet

Det går mest i vin og cognac, liker ikke øl.

Sist jeg kjøpte meg alkohol sjøl, var til jul. Det går ikke mange flaskene i året, for å si det sånn.

Skrevet

"Jeg har ikke noe problemer med å ta et glass vin mens barna er tilstede. Min kjære kan også ta seg en øl på en sommerdag mens barna er tilstede. Jeg synes det er greit at barna ser at det å drikke alkohol ikke behøver å bety å drikke seg sanseløs."

Helt enig. Det er en helt misforstått politikk dette med at barn skal skjermes mot normalt inntak av alkohol. Man skal selvfølgelig ikke pimpe, eller ha barna med på fyllefest. Men det finnes ikke en unge i verden som utvikler et usunt forhold til alkohol av å se mor eller far ta et glass vin eller en øl til en god middag, eller på verandaen en varm sommerkveld. Hysteri uten rot i noen som helst virkelighet kaller jeg slikt.

Helt enig - så lenge inntaket ikke er større enn at mor og far ikke endrer atferd på noen som helst måte.

Barn snapper opp atferdsendring utrolig fort, også når laget kun blir litt mer lystigere. Men en øl eller to, eller et glass vin kun for kosens skyld ser jeg ingenting galt i. Det var jeg vant til selv hjemmefra.

Skrevet

Nemlig!

Skrevet

Jeg er vanvittig glad i øl. Drikker litt hver uke, men det er flere år siden jeg var småfull. På tide med en fest nå:-)

Skrevet

Ja, jeg drikker vin et par ganger i uka.

Vet du når annegunn dukker opp igjen?

Skrevet

Drikker svært lite og jeg drikker meg aldri full mer. Jeg drikker det mest, men i svært beskjedne mengder og sjeldent. Kan ta litt vin, til maten på lørdagskvelden, men det stopper med ett par glass, kanskje tre.

Skrevet

Et halvt glass rødvin èn til to ganger i året. Ellers alkoholfritt øl, faktisk, og masse pepsi max :)

Jeg er såpass måteholden fordi jeg blir åndssvak når beruset :D

Skrevet

Vet du når annegunn dukker opp igjen?

Er ikke sikker. :)

Skrevet

Er ikke sikker. :)

Ok. Da får jeg bare vente og se...

Skrevet

Det er _svært_ begrenset hva jeg drikker. Kanskje tilsammen ei flaske vin i måneden (på en god måned ;-).

Før i tida (pre barn og mann) var jeg nok litt mer av ei festejente. Da jeg studerte i Volda tror jeg at kunne telle på ei hånd de helgene jeg ikke var ute på fest i løpet av de to årene jeg var der..

Sist gang jeg var merkbart berusa er velomlag 3 år siden?(mellom nr 1 og før planlegginga av nr 2)

Gjest M.Angelica
Skrevet

"Jeg er kresen på drikke, drikker omtrent bare hvitvin, øl, vann og pepsi max"

Du er ikke kresen - du er ukyndig :-)

Hvitvin, øl og vann er godt. Brus er py. Videre er rødvin, whisky, cognac, vodka, gin, rom, tequila, akevitt og mjød godt. Og mange drinker som inneholder en eller flere av de overnevnte, pluss andre ting. Det er mye godt der ute, gitt :-)

"rødvin, whisky, cognac,"

Det tåler jeg ikke pga migrene og mageproblemer.

-

"vodka"

Har jeg drukket for mye av i min ungdom, så nå klarer jeg knapt lukta. Dessuten blir jeg crazy hvis jeg drikker det :P

-

"gin"

Har jeg drukket en gang, og da ble jeg så sinnssykt dårlig. Har ikke klart å drikke det siden.

-

"rom"

Det kan gå an i små mengder =)

-

"tequila"

Drikker jeg dette husker jeg ingenting dagen etter! Å da mener jeg ingenting :) Så må holde meg unna sånt

-

", akevitt og mjød godt"

Har aldri smakt, og har ingen planer om å smake. Du kan få drikke det for meg ;)

"Og mange drinker som inneholder en eller flere av de overnevnte, pluss andre ting. Det er mye godt der ute, gitt"

Kanskje, men jeg er ikke så glad i drinker. Blir som sagt bare gal av spriten :P

Skrevet

"rødvin, whisky, cognac,"

Det tåler jeg ikke pga migrene og mageproblemer.

-

"vodka"

Har jeg drukket for mye av i min ungdom, så nå klarer jeg knapt lukta. Dessuten blir jeg crazy hvis jeg drikker det :P

-

"gin"

Har jeg drukket en gang, og da ble jeg så sinnssykt dårlig. Har ikke klart å drikke det siden.

-

"rom"

Det kan gå an i små mengder =)

-

"tequila"

Drikker jeg dette husker jeg ingenting dagen etter! Å da mener jeg ingenting :) Så må holde meg unna sånt

-

", akevitt og mjød godt"

Har aldri smakt, og har ingen planer om å smake. Du kan få drikke det for meg ;)

"Og mange drinker som inneholder en eller flere av de overnevnte, pluss andre ting. Det er mye godt der ute, gitt"

Kanskje, men jeg er ikke så glad i drinker. Blir som sagt bare gal av spriten :P

""tequila"

Drikker jeg dette husker jeg ingenting dagen etter! Å da mener jeg ingenting :) Så må holde meg unna sånt "

Ihvertfall hvis man shotter det. Jeg foretrekker en god añejo tequila (lagret årganstequila) drukket på samme måte som e cognac. Evt. en god gold tequila. Vanlig billig blank tequila er ikke veldig godt.

Men - man må jo holde seg til ting man tåler :-)

"........................................."

Gjest M.Angelica
Skrevet

""tequila"

Drikker jeg dette husker jeg ingenting dagen etter! Å da mener jeg ingenting :) Så må holde meg unna sånt "

Ihvertfall hvis man shotter det. Jeg foretrekker en god añejo tequila (lagret årganstequila) drukket på samme måte som e cognac. Evt. en god gold tequila. Vanlig billig blank tequila er ikke veldig godt.

Men - man må jo holde seg til ting man tåler :-)

Mulig jeg hadde tålt litt av det =)

Men du skal ikke se bort i fra at jeg hadde dansa på bordet og mere til etter noen drammer ;)

Skrevet

Mulig jeg hadde tålt litt av det =)

Men du skal ikke se bort i fra at jeg hadde dansa på bordet og mere til etter noen drammer ;)

"Men du skal ikke se bort i fra at jeg hadde dansa på bordet og mere til etter noen drammer ;)"

Det er vel ikke noe ille syn, tenker jeg :-)

Men det er såklart viktig å lære seg å kjenne hvor mye man kan drikke, hvis man skal drikke sterke saker.

mil1365380270
Skrevet

Liker ikke brus. Og ikke saft. Ikke så glad i juice heller.

Går i kaffe, vann, litt te, øl og vin. Og en drink eller et glass whiskey hvis jeg får lyst på.

I min neste jobb vil jeg være ølkjenner, ansatt i et magasin. Og nødt til å reise rundt og smake, få vareprøver og se bryggerier. Det blir bra :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...