Gå til innhold

Blodprøve for å avkrefte graviditet tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør på Åpent, fordi jeg trenger svar på dette raskt.

Saken er at jeg fikk en sønn for kun ti uker siden, men tante rød kom tilbake raskt. Så jeg har allerede hatt en mens og vi bruker ikke prevensjon ennå. Nå er det selvsagt en liten mulighet for at jeg kan ha blitt gravid igjen (eller blir det, før jeg skaffer meg prevensjon), rent teoretisk. Det er ennå en stund til mens nr. 2 kommer og dermed kan jeg ikke finne ut om vi har vært så (u)heldig å treffe eggløsning.

Problemet er at vi reiser på ferie på søndag og da blir det nok litt alkohol den uka vi er borte. Det er ingen katastrofe om jeg er gravid, men jeg vil jo helst ikke alkoholskade fosteret i så tilfelle.

En vanlig urinbasert test vil nok ikke kunne hjelpe meg så tidlig, men kan en blodprøve på legekontoret måle HCG-nivået allerede nå? Hvor lang tid vil det da eventuelt ta å få svar på den prøven? (Kunne jo eventuelt tatt den i England...)

Takknemlig for all hjelp :)

Skrevet

Svaret er nei. Legen har ikke bedre metoder enn hjemmetestene.

Men når det er sagt, du trenger vel ikke drikke deg dritings. Alkohol i moderat mengde vil garantert ikke ødelegge et evt befruktet egg.

Skrevet

Svaret er nei. Legen har ikke bedre metoder enn hjemmetestene.

Men når det er sagt, du trenger vel ikke drikke deg dritings. Alkohol i moderat mengde vil garantert ikke ødelegge et evt befruktet egg.

Nei, jeg trenger ikke. Men har mest lyst til å ikke bekymre graviditet, da dette er eneste mulighet til å gå ut på leeenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...