Gjest Vet ingenting jeg... Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Så var det i gang igjen.. Men for å spørre dumt.. (rødme) Venstre kolonne (nettoinntekt) - og høyre (utliknet skatt) Hva er det? Er det før eller etter skatt - må man slå sammen de to tallene for å få inntekten?! - eller er det bare et minstefradrag man skal legge til? 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 netto inntekt betyr etter skatt er trukket fra. Vet ikke om du må legge til utlignet skatt eller om det er et annet tall 0 Siter
Gjest synd, men sant Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 netto inntekt betyr etter skatt er trukket fra. Vet ikke om du må legge til utlignet skatt eller om det er et annet tall Tull! Nettoinntekt betyr bruttoinntekt minus fradrag (feks renter). 0 Siter
Gjest Rensdyr Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det blir nesten riktig på mange om du slår sammen de to tallene ser jeg når jeg sjekker, men det varierer litt. Vanskelig å regne ut eksakte tall,inntekter og fratrekk kan være veldig individuelt. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Tull! Nettoinntekt betyr bruttoinntekt minus fradrag (feks renter). Ikke etter skatt er trukket fra? Netto lønn er ihvertfall etter skatt er trukket fra. Er det annerledes med inntekt? Ok, da er sjokket mitt gått litt over etter å ha sett på inntekten til bekjente:) 0 Siter
Gjest Rensdyr Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Tull! Nettoinntekt betyr bruttoinntekt minus fradrag (feks renter). Ja, men på helt vanlige arb.inntekter blir tallet ganske riktig nær reell inntekt, når du legger sammen de to som nevnt over. Merkelig nok! Men det er sånn som du skriver, og dermed umulig å finne helt konkrete tall. Ikke er det da så nøye heller! 0 Siter
Gjest Rensdyr Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Ikke etter skatt er trukket fra? Netto lønn er ihvertfall etter skatt er trukket fra. Er det annerledes med inntekt? Ok, da er sjokket mitt gått litt over etter å ha sett på inntekten til bekjente:) Hva ble du sjokkert over? at de hadde høy eller lav inntekt? Jeg henger ikke helt med her på morran, sorry! 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Hva ble du sjokkert over? at de hadde høy eller lav inntekt? Jeg henger ikke helt med her på morran, sorry! at de hadde høy inntekt, men når de trekker all skatt fra på nettoinntekten som står oppført, så vil det bli litt mer det jeg hadde trodd 0 Siter
Gjest Rensdyr Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 at de hadde høy inntekt, men når de trekker all skatt fra på nettoinntekten som står oppført, så vil det bli litt mer det jeg hadde trodd Hva babler du om nå da? 0 Siter
flisa Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Om du slår det sammen så ser du jo ikke alle rentene på lån, barnehagutgifter etc. etc. som du har fått fradrag for. 0 Siter
flisa Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 netto inntekt betyr etter skatt er trukket fra. Vet ikke om du må legge til utlignet skatt eller om det er et annet tall Det er feil. 0 Siter
flisa Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 ? Det som er nettoinntekt er den SKATTBARE inntekten din - den du har barbert for alt som du ikke skal betale skatt fra, renter på lån etc, barnehageutgifter og alle andre fradrag. Skatten er det du har betalt i skatt. Du vil aldri se bruttoinntekten til andre folk (lønna), du kan heller ikke gjette deg til det. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det som er nettoinntekt er den SKATTBARE inntekten din - den du har barbert for alt som du ikke skal betale skatt fra, renter på lån etc, barnehageutgifter og alle andre fradrag. Skatten er det du har betalt i skatt. Du vil aldri se bruttoinntekten til andre folk (lønna), du kan heller ikke gjette deg til det. jeg svarte bare på rensdyr. Hun spurte om jeg synes de bekjente hadde høy eller lav inntekt. Da sa jeg at jeg trodde de hadde høy inntekt, men jeg tok feil. Jeg ser at når skatten blir trukket fra så blir inntekten (lønnen) mye mindre. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det er feil. Jeg har skjønt det nå 0 Siter
Atene Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det som er nettoinntekt er den SKATTBARE inntekten din - den du har barbert for alt som du ikke skal betale skatt fra, renter på lån etc, barnehageutgifter og alle andre fradrag. Skatten er det du har betalt i skatt. Du vil aldri se bruttoinntekten til andre folk (lønna), du kan heller ikke gjette deg til det. Det er jo ikke umulig å få en viss pekepinn, da. 28% skatt av nettoinntekt, trukket fra beløpet under utlignet skatt, gir utlignet bruttoskatt, som er lik 7,9% av bruttoinntekt + eventuell toppskatt. 0 Siter
flisa Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det er jo ikke umulig å få en viss pekepinn, da. 28% skatt av nettoinntekt, trukket fra beløpet under utlignet skatt, gir utlignet bruttoskatt, som er lik 7,9% av bruttoinntekt + eventuell toppskatt. Du aner ikke noe om fradragene. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Ja, men på helt vanlige arb.inntekter blir tallet ganske riktig nær reell inntekt, når du legger sammen de to som nevnt over. Merkelig nok! Men det er sånn som du skriver, og dermed umulig å finne helt konkrete tall. Ikke er det da så nøye heller! Mulig at det stemmer dersom man ikke har en del fradrag (renter på lån osv). Stemmer i alle fall ikke på meg, heldigvis! :-) 0 Siter
Atene Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Du aner ikke noe om fradragene. Jo, man kan som sagt få en viss pekepinn ved å se på hva som er betalt i bruttoskatt. 0 Siter
flisa Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Jo, man kan som sagt få en viss pekepinn ved å se på hva som er betalt i bruttoskatt. nei 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.