Gå til innhold

Manpower

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter å ha søkt på en rekke stillingsannonser uten å få napp, tenkte jeg nå at jeg skulle forsøke Manpower. Jeg har imidlertid lite kjennskap til hvordan slike vikarbyråer fungerer.

Hvordan går man frem rent praktisk? Tropper man bare opp hos Manpower, eller må man bestille time på forhånd? Er det et slags intervju (kan man i så fall risikere å få fyken?), og hvordan foregår i så fall det? Ønsker vikarbyrået kopier av alle vitnemål/attester man måtte ha? Hvor raskt vil man kunne få jobb? (er det for eksempel noen som helst mulighet for å kunne få jobb på dagen?).

Noen som vet?

Skrevet

Du kan registrere deg på internettsidene deres. Hvis du ringer de først, vil du høyst sannsynlig bare bli henvist dit for å registrere deg.

Du kan jo evt. ringe de når du har registrert deg og si fra. Er du relevant for de, vil de nok ha en samtale med deg.

Har de passende oppdrag inne, er det jo mulighet for å få oppdrag på dagen. Det vil nok sikkert imidlertid gå litt tid. De skal jo presentere kandidatene sine for oppdragsgiver. Oppdragsgiverne går gjennom alle cver de får fra Manpower, og vil i mange tilfeller selv ha en samtale med den aktuelle kandidaten fra Manpower.

Lykke til.

Skrevet

Du kan registrere deg på internettsidene deres. Hvis du ringer de først, vil du høyst sannsynlig bare bli henvist dit for å registrere deg.

Du kan jo evt. ringe de når du har registrert deg og si fra. Er du relevant for de, vil de nok ha en samtale med deg.

Har de passende oppdrag inne, er det jo mulighet for å få oppdrag på dagen. Det vil nok sikkert imidlertid gå litt tid. De skal jo presentere kandidatene sine for oppdragsgiver. Oppdragsgiverne går gjennom alle cver de får fra Manpower, og vil i mange tilfeller selv ha en samtale med den aktuelle kandidaten fra Manpower.

Lykke til.

Hei Luska!

Takk for svar! Jeg glemte visst å nevne i sted at jeg allerede har registrert meg i Manpowers dataregister. Dette gjorde jeg for over en måned siden, og i løpet av denne perioden har jeg verken hørt noe fra Manpower eller noen arbeidsgiver. Så jeg har nok mer tro på å oppsøke Manpower personlig da.

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med Manpower. De tok aldri kontakt med meg, jeg måtte mase for å få komme inn til et "intervju" (som besto i at de satte meg inn på et rom med et dataprogram for å teste hvor fort jeg kunne maskinskrive), og de virket lite interesserte i å skaffe meg en jobb. Av de byråene jeg hadde kontakt med da jeg søkte etter jobb fikk jeg best inntrykk av Kelly Services. Der ble jeg kalt inn raskt, og de hadde et ordentlig intervju og fant flere jobbtilbud til meg på kort tid.

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med Manpower. De tok aldri kontakt med meg, jeg måtte mase for å få komme inn til et "intervju" (som besto i at de satte meg inn på et rom med et dataprogram for å teste hvor fort jeg kunne maskinskrive), og de virket lite interesserte i å skaffe meg en jobb. Av de byråene jeg hadde kontakt med da jeg søkte etter jobb fikk jeg best inntrykk av Kelly Services. Der ble jeg kalt inn raskt, og de hadde et ordentlig intervju og fant flere jobbtilbud til meg på kort tid.

Har også dårlig erfaring med Manpower. Virker lite interessert i å skaffe jobb til arbeidssøkere.

Adecco har jeg derimot god erfaring med, de innkalte til intervju temmelig raskt. Jeg liker derimot ikke helt holdningen deres mht. intervju og hva de ser etter hos objektet. Men det er en annen diskusjon.

Gjest dårlig_erfaring
Skrevet

Jeg har svært dårlig erfaring med Manpower. Jeg var inne til intervju, leverte fra meg attesterte kopier fra tidligere arb.giver og skole. Gikk gjennom et intervju som varte omtrent 2-3 timer der jeg måtte gjennom bla. skrivetest osv.

Når jeg så fikk jobb, ble jeg ansatt i to forskjellige plasser, samtidig, det er unødvendig å si at jeg jobbet meg ihjel. Og det for en luselønn.....

Nei, sats på et annent vikarbyrå, eller forsøk å få fast er mitt tips.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...