Gå til innhold

Et par sko..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte et par sko til min gutt på 6 år... Han brukte de 2 dager - og de gikk opp i limingen (tåa)

Leverte de inn og ville ha nye, men forretningen ville levere til skomakeren.. De tok imot kvitteringen, og fiksa skoene...

Etter ca. 3 dagers bruk gikk de opp igjen... Ny lapping hos skomaker...

Dette skjedde 3 ganger, og 4. gangen gikk jeg inn og krevde å få nye sko eller pengene tilbake...

Vet du da hva svaret var???

De kunne strekke seg så langt at jeg kunne få kjøpe et nytt par til 1/2 pris..

Og da jeg heller ikke har kvitteringen lenger(som jeg ikke fikk igjen etter 1. lapping) så får jeg ikke nye sko ....

Er dette rettferdig?? Hadde dere funnet dere i det?

Jeg ble steik forbanna, men ingenting hjalp.,,,

Skrevet

At butikken får reparere en gang, kanskje 2 er greit nok, men så har du krav på et nytt par! Ikke noe tull med 1/2 pris...

Jeg hadde aldri funnet meg i den behandlingen du fikk der nei...

Skrevet

Ville skrevet en sint mail "oppover i systemet" dersom dette er en kjedebutikk...

Gjest skotrollet
Skrevet

Det var DÅRLIG service det. Jeg tror ikke de har lov til det engang. De får jo nye sko av leverandøren !!

Vi var ute for et tilfelle engang, det var riktignok "bare" kjipp-kjapper fra Adidas, Eurosko-butikken vi kjøpte dem hos ville ha dem inn til liming, men da vi ikke hadde andre sko med (gikk på dem den dagen) så fant vi ut at vi kunne lime dem selv :o(.

Like ved der vi bor var det en sportsbutikk, hvorpå jeg nevnte denne episoden med Eurosko,

han sa da at "jeg skulle ta med meg et par nye sko, kom innom med de ødelagte, så sender jeg dem tilbake til Adidas, for jeg får nye sko av dem". DET er service det :o).

Somsagt så tror jeg ikke de kan gjøre dette mot deg.

Skrevet

Sånne ting tenner jeg virkelig på, og blir eitrende sint!

Det du gjør da, er å skrive et brev, og forklare hva som er skjedd (inkludert det med kvitteringen). Du må huske å sende kopi til f.eks. kjedeledelsen (eks. Skoringen Norge, eller hva det måtte hete). Krev pengene tilbake eller et nytt par sko!

Hvis det ikke fører frem, forteller du alle du kjenner om denne skobutikken og holder deg laaaangt borte fra den! Jeg hadde en liknende sak med et apotek for to år siden. Jeg sendte brev, men sendt ikke kopi til noen. Hørte ikke et pip fra dem.

Stå på!

Gjest Skotingogtang
Skrevet

Sko er visst ikke hva det en gang var?? Jentungens boxerstøvletter - der røk glidelåsen etter knappe to uker, og hun er tynn i leggene så det var ikke vår feil. Fikk krangla meg til nye, det vil si. jeg var seriøs og påståelig, men de gnåler etter kassalappen og den har jeg aldri. Du tror jo at når du betaler 300,- for et par barnesko så holder de i hvertfall et år, til de er fravokst. De nye vi bytta til (annen type, var utsolgt for de opprinnelige), der begynte sålene å glippe etter ca 3 uker, limt 2 ganger hos skomakeren før det holdt. Selv fikk jeg nye dyre røde høge motegummistøvler til jul, etter 2 mndrs bruk så sprakk de i liminga bak + at sålen løsna fra "overlæret", herregud, siden jeg ikke hadde kassalappen så tenkte jeg at jeg får gå til skomakeren da, men han nekter å fikse støvler (!), så da var det på skobutikken da og klage min nød, traff innehaveren sjøl heldigvis, og etter litt påståelighet og forklaringer fra min side så limte han dem, ser brukbart ut nå.

Utrolig mye dårlige ting som lages nu for tiden. De gamle stygge støvlene mine er 18 år gamle, pottetette.

Så jeg mener vi skal bare klage, det er så mye dårlig kvalitet på sko og andre produkter.

Skrevet

Selvsagt skal du ha pengene tilbake.

Les forbrukerkjøpsloven på lovdata.no, ta utskrift, og slå i bordet med denne! Evt. legg ved som vedlegg til brev, med utheving av relevante paragrafer.

Kontakte forbrukerrådet er også en mulighet, eller TV2 hjelper deg. Men det er kanskje litt voldsomt pga et par sko.

lalala1365380457
Skrevet

tror det er noe med at de kan prøve reparer 2-3 ganger, men etter dette _skal_ de gi deg et nytt par/ev _Hele_ summen tilbake.

Å true med at du skal gå til forbrukerombudet med saken bruker å hjelpe, for de har rett og slett ikke lov til det de gjorde! Min mor gjør bestandig det, samt å nevne kjøpsloven, når hun kommer opp i lignende situasjoner og da er det merkelig hvor raskt saken ordner seg!

Skrevet

samtidig er det jo bare et par sko da... 3-400 kr.

Ikke om jeg hadde giddet å dra ting inn til forbrukerombudet eller skrive lange brev for den lille summen.

Drit i det og handl aldri der igjen.

Skrevet

Ikke om jeg hadde giddet å dra ting inn til forbrukerombudet eller skrive lange brev for den lille summen.

Da fortsetter de jo bare den elendige servicen sin da!

Nei - en skal si i fra. Butikkene tjener jo mest på fornøyde kunder!

Skrevet

Du har jo et poeng - men det er prinsippet.... :)

Skrevet

Dengang jeg jobba med sko, så fikk vi beskjed fra forbrukerkontoret at vi hadde rett til å reparere to ganger, og dersom det fortsatt ikke holdt hadde kunden krav på nye sko eller pengene tilbake. Vi ville heller ha fornøyde kunder og reparerte stort sett bare en gang før kunden fikk nye sko eller pengene tilbake.

Jeg tror ikke reglene er mye forandret, men du bør ikke gi deg.

Ta kontakt med Skorådet eller forbrukerkontoret

Skrevet

JEg hadde bedt om å få snakke med sjefen. Jeg har selv jobbet i skobutikk, og som Osiris pleide vi å prøve å reparere skoene 2 ganger, hvis ikke fikk kunden nye sko.

For meg hadde dette blitt en prinsippsak, og jeg hadde gjerne tatt det til forbrukerombudet og lenger.

Skrevet

Ikke gi deg. Jeg har kranglet meg til å få viljen min i lignende saker.

Jeg har også opplevd at venninnen min ikke fikk godkjent klage om dårlig kvalitet, mens jeg i en annen butikk i samme kjede ikke hadde noe som helst problem. Jeg tror det kommer veldig an på hvem en er (u)heldig å treffe på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...