Gå til innhold

Hva bruker en gin til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte ei halvflaske med gin på båten fra Danmark her i sommer. Tenkte vi skulle prøve noe nytt.

Men dette smaker jo ikke godt! Hvordan bruker en det? Vi kjøpe Tonic water til å blande med, og det kom seg litt, men bare litt.

Noen gode forslag? En skal vel kanskje bruke det i drinker (jeg mener noe en mikser sammen?)?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Prozak

9

• ShitDiddelyDo

4

• lex

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du kan prøve gin og bitter lemon. Synes du det blir for bitter kan du bruke "vanlig" lemon fra schweppes (altså den som er sånn gråaktig i fargen men som ikke er bitter lemon)

Skrevet

Du kan prøve gin og bitter lemon. Synes du det blir for bitter kan du bruke "vanlig" lemon fra schweppes (altså den som er sånn gråaktig i fargen men som ikke er bitter lemon)

OK. Altså sånn brus-bitter-lemon?

Skrevet

Men, gin & tonic med isbiter og en skive lime el. sitron er da noe av det beste som finnes!

Smaken kommer best til sin rett når man ikke blander for sterkt.

Skrevet

Gin smaker ikke særlig godt bart, nei. Såfremst det er Dry Gin du har (f.eks Beefeater):

Gin brukes bl.a i Gin Tonic. Men det er veldig viktig å ikke bare blande gin og tonic - det blir ikke særlig godt.

Fyll glasset opp ca 3/4 med is. Er det et vanlig drinkeglass (ca 25-30cl), så har du deretter i 4cl. gin. Så topper du med tonic. Og så - veldig viktig - putt en sitronskive i glasset. For litt "ekstra" kan du "tviste" litt sitron eller sitronskall over det til slutt, og gjerne gni sitron på kanten av glasset.

Ellers har du mange andre drinker som bruker gin, men de fleste krever flere komponenter.

"........................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er Tom Collins en Gin-drink? Den er i så fall veldig god.

Jeg har samme problemet som deg. Dro med meg noen flasker med diverse hjem fra syden, og sitter her nå med ubrukelig drikke - blant annet Gin som jo smaker helvete på jord.

Skrevet

Men, gin & tonic med isbiter og en skive lime el. sitron er da noe av det beste som finnes!

Smaken kommer best til sin rett når man ikke blander for sterkt.

Og det betyr..... (vi er fullstendig amatører når det gjelder gin)!

Skrevet

Gin smaker ikke særlig godt bart, nei. Såfremst det er Dry Gin du har (f.eks Beefeater):

Gin brukes bl.a i Gin Tonic. Men det er veldig viktig å ikke bare blande gin og tonic - det blir ikke særlig godt.

Fyll glasset opp ca 3/4 med is. Er det et vanlig drinkeglass (ca 25-30cl), så har du deretter i 4cl. gin. Så topper du med tonic. Og så - veldig viktig - putt en sitronskive i glasset. For litt "ekstra" kan du "tviste" litt sitron eller sitronskall over det til slutt, og gjerne gni sitron på kanten av glasset.

Ellers har du mange andre drinker som bruker gin, men de fleste krever flere komponenter.

Takk! Det høres jo knallgodt ut! Vi er nemlig glad i litt sånne sure og bitre smaker :-)

Skrevet

På barer bruker man jo 4 cl sprit og fyller glasset opp med brusen /tonicen etter det (nb isbiter)

Gjest LucySky
Skrevet

Ja.

Dry martinies lager man med gin. Og veldig lite martini.

Skrevet

Jeg har samme problemet som deg. Dro med meg noen flasker med diverse hjem fra syden, og sitter her nå med ubrukelig drikke - blant annet Gin som jo smaker helvete på jord.

Objection!!!

Skrevet

Følg oppskriften jeg ga deg - det er slik en Gin Tonic skal lages, og det er den beste drinken som finnes :-)

Skrevet

Takk! Det høres jo knallgodt ut! Vi er nemlig glad i litt sånne sure og bitre smaker :-)

"Vi er nemlig glad i litt sånne sure og bitre smaker"

Da liker du garantert GT :-)

Men husk - is er en obligatorisk ingrediens i en drink. En forutsetning for at en drink skal være god, er at den er kald (med unntak av kaffe-drinker etc. selvfølgelig) og frisk.

"......................................"

Skrevet

*LOL*

En annen ting, mens du er her. Husker du jeg skrev at jeg skulle gå ned seks kilo? Og i det jeg begynte med både trening og å spise mindre, gikk jeg bare opp i vekt.

Helt forferdelig. Begynte på 68 kilo for en måned siden. Da jeg veide meg onsdag kveld, veide jeg 75 kilo! Huff!

MEN....mannen min ante uråd. Det blinket en sånn "dårlig-batteri-blink" på vekta. Han tok den med på jobb for å kontrollere den. En gjenstand som på hans jobbvekt veide 6,8 kilo, veide på min badevekt 10 kilo!!!!!

Så altså - kanskje jeg veier nærmere 50 nå :-) Neida - det er sikkert ikke helt samme forhold. Men jeg skal i alle fall kjøpe nye batterier (det var selvfølgelig ikke noe standardbatterier), og håpe at treningen har gjort underverker! Føler meg i alle fall i mye bedre form!

Skrevet

Jaggu!

Tom Collins

6 cl gin

8 cl sitronsaft

2 ts sukkerlake

soda

Hva slags sitronsaft brukes?

Det er den eneste drinken det hender jeg kjøper ute. :)

Antar at du kan bruke sånn helt vanlig sitronsaft som du får kjøpt i dagligvarebutikkene.

det finnes jo ferdig Tom Collins mix også, men jeg har aldri sammenlignet den med the real thing.

Selv sverger jeg til Skinn & bitter, som gammelkara kaller det! ;-)

Skrevet

"Vi er nemlig glad i litt sånne sure og bitre smaker"

Da liker du garantert GT :-)

Men husk - is er en obligatorisk ingrediens i en drink. En forutsetning for at en drink skal være god, er at den er kald (med unntak av kaffe-drinker etc. selvfølgelig) og frisk.

"......................................"

Da var det ikke rart det smakte fælt. Både ginen og tonicen var i romtemperatur, og vi hadde ikke is eller sitron :-)

Skrevet

Dry martinies lager man med gin. Og veldig lite martini.

Vanlig martini er 5.5 cl gin og 0.5 cl hvit vermouth. Men - har du prøvd en SKIKKELIG ekstra dry martini?

Da Fyller du 5.5 cl gin i coctailglasset først. Deretter ringer du en kamerat og ber ham om å åpne en flaske med gin. Så serverer du drinken. :-)

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...