Gå til innhold

Hva bruker en gin til?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

*LOL*

En annen ting, mens du er her. Husker du jeg skrev at jeg skulle gå ned seks kilo? Og i det jeg begynte med både trening og å spise mindre, gikk jeg bare opp i vekt.

Helt forferdelig. Begynte på 68 kilo for en måned siden. Da jeg veide meg onsdag kveld, veide jeg 75 kilo! Huff!

MEN....mannen min ante uråd. Det blinket en sånn "dårlig-batteri-blink" på vekta. Han tok den med på jobb for å kontrollere den. En gjenstand som på hans jobbvekt veide 6,8 kilo, veide på min badevekt 10 kilo!!!!!

Så altså - kanskje jeg veier nærmere 50 nå :-) Neida - det er sikkert ikke helt samme forhold. Men jeg skal i alle fall kjøpe nye batterier (det var selvfølgelig ikke noe standardbatterier), og håpe at treningen har gjort underverker! Føler meg i alle fall i mye bedre form!

Det er jo bra!

Men du skulle bare hørt om rådet mitt om å bruke målebånd i stedet for vekt. Da hadde du visst hvordan det lå an for lenge siden. :)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Prozak

9

• ShitDiddelyDo

4

• lex

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da var det ikke rart det smakte fælt. Både ginen og tonicen var i romtemperatur, og vi hadde ikke is eller sitron :-)

Det er den feilen folk gjør når de blander drammer hjemme, og mangel på is og sitron/lime er hovedgrunnen til at det blir smakende pyton :-)

Mange tror at en bar fyller glasset med is for å spare på blandevannet. Sannheten er at det er bare en positiv bivirkning for baren - det viktigste er at is er obligatorisk i de aller fleste longdrinks.

"........................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Antar at du kan bruke sånn helt vanlig sitronsaft som du får kjøpt i dagligvarebutikkene.

det finnes jo ferdig Tom Collins mix også, men jeg har aldri sammenlignet den med the real thing.

Selv sverger jeg til Skinn & bitter, som gammelkara kaller det! ;-)

Tror jeg skal prøve prozak sitt tips. Selv har jeg blandet som fy de gangene jeg har blandet gin og tonic.

Kanskje ikke rart det har smakt døden.

For jeg liker sure drikker.

Skrevet

Jaggu!

Tom Collins

6 cl gin

8 cl sitronsaft

2 ts sukkerlake

soda

Hva slags sitronsaft brukes?

Det er den eneste drinken det hender jeg kjøper ute. :)

Det beste er ferskpresset sitron. Men det fungerer fint med vanlig sitronsaft i slike gule flasker (som de fleste barer bruker).

"............................................"

Skrevet

Det er jo bra!

Men du skulle bare hørt om rådet mitt om å bruke målebånd i stedet for vekt. Da hadde du visst hvordan det lå an for lenge siden. :)

Ja, jeg vet det. Men jeg kjenner også at jeg er blitt lettere i kroppen, og i går kveld da jeg skulle gå trimtur (gå så fort jeg kan i 30-50 minutter), så klarte jeg å løpe ganske lenge, også oppoverbakkene. Og det er lenge siden det!

Så nå trener jeg Friskis Svettis to ganger i uka + en trimtur en gang i uka.

Vi var på høstferie på Vestlandet, og da gikk/løp jeg 270 høydemetere opp på stølen på ca 20 minutter, veldig bratt terreng :-)

Skrevet

Det er den feilen folk gjør når de blander drammer hjemme, og mangel på is og sitron/lime er hovedgrunnen til at det blir smakende pyton :-)

Mange tror at en bar fyller glasset med is for å spare på blandevannet. Sannheten er at det er bare en positiv bivirkning for baren - det viktigste er at is er obligatorisk i de aller fleste longdrinks.

Takk for gode tips! En ting til: Hva betyr longdrinks?

Skrevet

Følg oppskriften jeg ga deg - det er slik en Gin Tonic skal lages, og det er den beste drinken som finnes :-)

Enig! men jeg vil heller ha lime enn sitron

Skrevet

Takk for gode tips! En ting til: Hva betyr longdrinks?

Longdrinks er alle drinker som serveres i longdrinkglass (litt smale, høye glass på 25-30cl). Eks.: Gin Tonic, Screwdriver, Long Island Iced Tea (kalles også tropisk drink i noen tilfeller), San Fransisco. Kort sagt, de fleste drinker man normalt får de fleste steder.

Av andre varianter har man shortdrinks (som serveres i old-fashioned glass, også kjent som whiskyglass - f.eks Whisky Sour, Cuba Libre), coctails (coctailglass - f.eks Manhattan, Dry Martini, Vodkatini/Vodka Martini), tropiske drinker (som regel i goblet glass e.l - Piña Colada f.eks), shooters (shots - B-52) og noen til.

"............................................"

Skrevet

Gin er den spriten jeg drikker desidert mest av! Nesten alt annet blir stående i årevis!

Først og fremst gin med tonic (G&T), husk det er viktig med isbiter og en lime- eller sitron-skive! En annen enkel variant er jo å blande med Rose's Lime Juice, is og en dash soda. Og så har du selvfølgelig gin med Schweppes Russian (rosa blandevann), ikke bittert, sånn som tonic. Her er det også viktig med isbiter og lime/sitron.

Skrevet

Enig! men jeg vil heller ha lime enn sitron

Det er lime som _egentlig_ skal brukes, men selv synes jeg det er like godt med sitron. LITT variasjoner kan man tillate seg, og fortsatt kalle det en klassisk drink, men ikke mye :-)

"..........................................."

Skrevet

Gin er den spriten jeg drikker desidert mest av! Nesten alt annet blir stående i årevis!

Først og fremst gin med tonic (G&T), husk det er viktig med isbiter og en lime- eller sitron-skive! En annen enkel variant er jo å blande med Rose's Lime Juice, is og en dash soda. Og så har du selvfølgelig gin med Schweppes Russian (rosa blandevann), ikke bittert, sånn som tonic. Her er det også viktig med isbiter og lime/sitron.

Jeg bruker ofte Sprite som blandevann til gin. Gin er etter min mening den beste spritsorten. Brun sprit, som whisky og konjakk, vil jeg ikke ha om den blir hivd etter meg.

Gjest skraldepande
Skrevet

Gin er en komponent.

Smaker ikke godt alene, og det gjelder mange komponenter.

Skrevet

Da var det ikke rart det smakte fælt. Både ginen og tonicen var i romtemperatur, og vi hadde ikke is eller sitron :-)

Himmel og hav! Verken is el. sitron - må jo smake gammel gymsokk!

Skjønner godt ginen ikke falt i smak når drinken ble tillaget på den måten.

Skrevet

Gin med Bitter Lemon er helt nydelig!!! MEn kanskje helst en varm sommerdag.

Skrevet

Gin med Bitter Lemon er helt nydelig!!! MEn kanskje helst en varm sommerdag.

Neida! ;-)

Her kan man med letthet omskrive Storm-Ps gamle Tuborg-reklame:

"Hvornår smager en Gin & Bitter Lemon best?"

"Hvergang!"

Skrevet

Neida! ;-)

Her kan man med letthet omskrive Storm-Ps gamle Tuborg-reklame:

"Hvornår smager en Gin & Bitter Lemon best?"

"Hvergang!"

Sukk, nå fikk jeg skikkelig lyst på en. Har kald Bitter Lemon i kjæleskapet til og med.

Men, tviler på at babyen blir så glad for det...

Gjest tante ginny
Skrevet

var på en fest en gang hvor ei gammel tante bestillte gin tonic i baren-ikke så mye tonic ropte hun til bartenderen-he,he,he...noen liker smaken av gin også.

Skrevet

Gin smaker ikke særlig godt bart, nei. Såfremst det er Dry Gin du har (f.eks Beefeater):

Gin brukes bl.a i Gin Tonic. Men det er veldig viktig å ikke bare blande gin og tonic - det blir ikke særlig godt.

Fyll glasset opp ca 3/4 med is. Er det et vanlig drinkeglass (ca 25-30cl), så har du deretter i 4cl. gin. Så topper du med tonic. Og så - veldig viktig - putt en sitronskive i glasset. For litt "ekstra" kan du "tviste" litt sitron eller sitronskall over det til slutt, og gjerne gni sitron på kanten av glasset.

Ellers har du mange andre drinker som bruker gin, men de fleste krever flere komponenter.

Må bare rette en gedigen takk til deg og andre her som lærte meg den rette måten å bruke gin på!

Dette var noe annet enn det vi prøvde først! Vi falt fullstendig for denne drinken! Mmmmmmmmm!

Skrevet

Himmel og hav! Verken is el. sitron - må jo smake gammel gymsokk!

Skjønner godt ginen ikke falt i smak når drinken ble tillaget på den måten.

Gammel gymsokk var en god beskrivelse av det første forsøket, ja!

Det ble noe helt annet med is og sitron :-)

Skrevet

Sukk, nå fikk jeg skikkelig lyst på en. Har kald Bitter Lemon i kjæleskapet til og med.

Men, tviler på at babyen blir så glad for det...

Og dessuten skal det visstnok UTSETTE en fødsel! :-( Leste jeg ikke en artikkel om akkurat det nylig, montro, at i gamle dager lå det småfulle gravide på sykehusene rundt omkring fordi helsefolka mente at alkohol reduserte faren for for tidlig fødsel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...