Gå til innhold

Det er sikkert bare en bagatell, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..har begynt i ny jobb i høst, og med det følger jo nye kolleger - på godt og vondt. Stort sett har vi en god tone, men jeg har begynt å lure litt på hun ene jeg jobber med. Vi har fine lokaler og moderne "utstyr", men det er alltid små beklagelser fra henne om hva som kunne vært bedre. Slike tilbakemeldinger kan jo være bra, men ikke når "ingenting" er bra nok. Og nå skal det sies at jeg er medeier her, så hun er poå en måte "min" ansatt, selv om vi er kolleger. Og jeg og de andre medeierne bruker gjerne fritid og helger på å handle inn ting vi trenger, ordne og fikse her.

Noe annet er lunsjen - jeg har tatt med meg mat hit, som jeg har i kjøleskapet, enkelt og greit å lage "ferske" brødskiver. Dette syntes min kollega var lurt, så det begynte hun også med - men det går rett som det er tomt, og da spør hun om å få en skive av meg. De første gangene tenkte jeg ikke over det, sa at selvfølgelig kunne hun det.. men nå er det skjedd et par ganger til hvor hun sier - jeg tar en skive av deg jeg.

Jeg har flere ganger tilbudt meg å gå ut og kjøpe kaffe til oss. Det er ikke alltid jeg får penger igjen, men jeg synes det er så ille å stikke ut hånda for å få tilbake 20 kr.. dessuten hender det jo at hun også kjøper til oss, og da sier jeg fra at hun skylder meg fra forrige gang.

Men så i dag.. spiser vi lunsj, jeg sier at jeg kan gå og kjøpe brownies til oss. Jeg får med penger fra henne, så det er helt greit. Men jeg ser at bitene jeg fikk kjøpe var ganske forskjellige, den ene var en god del større enn den andre. Jeg er slik at jeg _klarer ikke_ ta den største av to biter hvis jeg skal forsyne meg først, synes det er frekt. Men det er selvsagt nettopp det hun gjør.

Klart det med brownien er en bagatell, men jeg kjenner at jeg ikke stoler helt på henne pga disse små tingene, selv om jeg ikke har noe å utsette på selve arbeidet hun gjør her.

Eller kanskje det bare er vi jenter som er altfor flinke til å lage store ting ut av ikkeno.. :-)

Gjest Havelar
Skrevet

Det er du som lager store ting ut av ikkeno'. Din kollega gjør som hun gjør nettopp fordi hun ikke synes det er noe viktig. Hvis det er et stort problem for deg, kan du jo bare si ifra av og til: Nå syns jeg du kan holde brødet, kaffen etc. for jeg kjøpte sist. Siden hun ikke bryr seg så mye om slikt, vil hun heller ikke bli fornærma, men gå og handle. Ikke lag noen brødskiver til et jobbproblem!

Hvis du virkelig går og tenker på den muffinsen, så ta den største selv neste gang.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes hun virker sleip!

Synes ikke du lager en stor sak ut av ingenting. =)

Gjest Flystripa
Skrevet

Hvis det irriterer deg, så si nei til lån av både mat og penger i utlegg.

Skrevet

For meg er dette småting. Hadde ikke giddet å bry meg om slikt. Du må ha en trivelig arbeidsplass hvis dette er det verste du kommer på:-)

Skrevet

Små ting som dette kan irritere grundig dersom det får balle seg på.

Det som irriterer meg på min jobb er at det alltid er rotete når jeg kommer, og ingen som legger merke til at jeg har ryddet på pulter og boss når jeg er på jobb.

Det samme er at mange forventer rapport når de kommer på, men det er ikke satt av overlapping, så det betyr at jeg går 5-10 minutter over. Kunne ikke de da komme 5 minutter før de måtte?

Små ting irriterer, som sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...