Gå til innhold

Ferie til USA, kostnader etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig arvet en god slump med penger og har derfor veldig lyst til å ta med barna og faren til USA til sommeren. Vi vil sannsynligvis fly til et eller annet sted på østkysten, leie bil og kjøre rundt å besøke venner og familie. Hvor mye trenger vi i lommepenger, ett par overnattinger, leie av bil og sånn.

Vi har ikke vært på sånne ferier i det hele tatt og har derfor ingen anelse om hvor mye penger som går med. Vi blir borte iallefall i tre uker og barna er da 5 og 7.

Skrevet

Har en slik tur i tankene for tida jeg også - uten noen "god slump" forøvrig... ;) Vi er to voksne og fire barn, tenker å "trenge oss inn på" venner og slekt, samt supplere med div. motels.

Har sjekka en del flypriser på Kelkoo o.l, der kan en vel finne leiebiler også.

Forøvrig en link fra Dagbladet denne uka:

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/10/04/445317.html

Jeg bodde i disse traktene som barn, og har ikke vært der på over tjue år!

Håper du får inn noen konkrete tips :D

*reisesjuk*

Skrevet

Har en slik tur i tankene for tida jeg også - uten noen "god slump" forøvrig... ;) Vi er to voksne og fire barn, tenker å "trenge oss inn på" venner og slekt, samt supplere med div. motels.

Har sjekka en del flypriser på Kelkoo o.l, der kan en vel finne leiebiler også.

Forøvrig en link fra Dagbladet denne uka:

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/10/04/445317.html

Jeg bodde i disse traktene som barn, og har ikke vært der på over tjue år!

Håper du får inn noen konkrete tips :D

*reisesjuk*

Jeg har sjekket litt flypriser og om vi flyr til New York ser det ut til at vi kan komme oss dit til rundt 15000,- om vi reiser i juni.

Vi har endel venner på andre siden av landet som vi også kunne tenke oss å besøke, i New Mexico, Colorado og California. Men det er dette med tiden også..

Vi tenkte litt på å leie en campingbil e.l slik at vi kan kjøre på natten og samtidig at barna får hvile ordentlig. Har du noen tips på det eller?

God tur til dere også, det kribler i hele kroppen bare jeg tenker på USA.

Skrevet

Jeg har sjekket litt flypriser og om vi flyr til New York ser det ut til at vi kan komme oss dit til rundt 15000,- om vi reiser i juni.

Vi har endel venner på andre siden av landet som vi også kunne tenke oss å besøke, i New Mexico, Colorado og California. Men det er dette med tiden også..

Vi tenkte litt på å leie en campingbil e.l slik at vi kan kjøre på natten og samtidig at barna får hvile ordentlig. Har du noen tips på det eller?

God tur til dere også, det kribler i hele kroppen bare jeg tenker på USA.

Campingbiler har jeg ikke helt oversikt over, men jeg antar at man får leie der man leier bil.

Alle dager heter campingbil på engelsk nå da? *treg*

Ellers - det er jo snakk om svært store avstander om man skal krysse landet. Kanskje en idé å sjekke ut buss- og tog (Greyhound, Amtrak) Godt utbygd nett, ofte rimelig også :)

Skrevet

Campingbiler har jeg ikke helt oversikt over, men jeg antar at man får leie der man leier bil.

Alle dager heter campingbil på engelsk nå da? *treg*

Ellers - det er jo snakk om svært store avstander om man skal krysse landet. Kanskje en idé å sjekke ut buss- og tog (Greyhound, Amtrak) Godt utbygd nett, ofte rimelig også :)

Vi har ikke tenkt å kjøre fra kyst til kyst, så glade er ikke barna i å kjøre bil, desverre. Men om vi skal hjøre opp og ned langs kysten blir det jo noen timer i bil det også. RV er vel campingbil om ikke jeg husker feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...