Gå til innhold

Apropos magesår

Gjest jeg bare lurer på det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å ha "magesår" i tynntarmen? Hva heter det i tilfelle, og hva kan det komme av?

Gjest mange grunner...
Skrevet

Ulcus duodeni? Kan komme av bakterien helicobacter pylori, eller det kan utløses etter bruk av medikamenter.

Det kan komme sår i hele tarmen. F.eks ved ulcerøs colitt eller divertikler. Får man blødninger fra tarmen er det viktig å ta en tur til legen og sjekke.

Skrevet

Ulcus duodeni? Kan komme av bakterien helicobacter pylori, eller det kan utløses etter bruk av medikamenter.

Det kan komme sår i hele tarmen. F.eks ved ulcerøs colitt eller divertikler. Får man blødninger fra tarmen er det viktig å ta en tur til legen og sjekke.

divertikler? Hva er det?

Gjest mange grunner...
Skrevet

divertikler? Hva er det?

Divertikler er små utposninger på tarmen, som regel i tykktarmen, men kan oppstå i tynntarm, magesekk og spiserør. Det er en ufarlig tilstand så lenge det ikke blir betent. Hvis en divertikkel ikke tømmer seg ordentlig, kan det bli betent og kalles da divertikulitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...