Gå til innhold

Hvor alvorlig..?

Anbefalte innlegg

Gjest klaudia

Hvilke diagnoser anses som alvorlige innen psykiatrien?

Jeg har en "litt av hvert"-diagnose og går på lamictal. Har vært sykmeldt en lang periode og skal til møte om attføring. Problemet er at jeg føler jeg ikke er så syk. Eller, når jeg har mine verste perioder er jeg jo syk..Men nå går det jo kjempefint! Og jeg føler at jeg lurer de jeg skal i møte med. Eller, mer at de ikke tror at jeg er syk.

Hmm..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201471-hvor-alvorlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å være mest mulig ærlig du. Fortelle dem hva du er redd for, hvordan du har det akkuat nå, hvordan det er andre ganger. Et mest mulig nyansert bilde av virkeligheten er sannsynligvis det beste utgangspunktet for hva som skal skje nå videre. Så får du håpe på at du treffer på oppegående mennesker som forstår deg. Det er fint at du har det bra nå. Det er jo et godt utgangspunkt.

Samtidig går du på et stemninsstabiliserende middel, og da er det viktig å få frem variasjonene.

Selv syntes ikke jeg at jeg hadde så mye å komme med når jeg gikk til min første time med psykiater, og har nå gått i seks år. Det sier litt om hvilke tanker jeg hadde om hva som var "alvorlig":o)

Det er tross alt fint at det går opp og ned, og ikke bare ned. Da får man tid til å leve innimellom, og finne styrke til nedturer kommer. Og for mange av oss gjør jo de det i blant.Lykke til.

VH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201471-hvor-alvorlig/#findComment-1433029
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...