Gå til innhold

Protestantisk kristendom

Anbefalte innlegg

Gjest sigurd student
Skrevet

Jeg har søkt og søkt, men finner overhodet ikke noen websider som beskriver protestantisk kristendom......Jobber med en oppgave på skolen som skal leveres snart og dette er snart krise :-(vil som sagt ikke ha svar på oppgaven men en link til en god ¨¨protestantisk¨¨ side.

Gjest lutheranismen
Skrevet

Eh...du kan jo skrive om troen i Den norske kirke (statskirken)?

Protestantisme og Lutheranisme brukes gjerne om hverandre, fordi det var Luther som startet den store protesten mot den katolske kirken.

Søk Luther eller lutheranisme.

Gjest papirtiger
Skrevet

Skriv om Luther og striden med den katolske kirke?

Lurer nesten på om du vet at den norske statskirken er luther-protestantisk..

Gjest sigurd student
Skrevet

Skriv om Luther og striden med den katolske kirke?

Lurer nesten på om du vet at den norske statskirken er luther-protestantisk..

Det vet jeg.... og jeg har søkt rundt, men finner ikke noe som kan gi meg mer lærdom om det jeg skal skrive om. jeg står ikke så fritt at jeg kan skrive om det du tipser om.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det vet jeg.... og jeg har søkt rundt, men finner ikke noe som kan gi meg mer lærdom om det jeg skal skrive om. jeg står ikke så fritt at jeg kan skrive om det du tipser om.

Kanskje du bare sagt hva oppgaveteksten er... Umulig å deg tips uten å vite det.

Gjest sigurd student
Skrevet

Kanskje du bare sagt hva oppgaveteksten er... Umulig å deg tips uten å vite det.

jeg skal se på den protestantiske kristendoms tradisjon og egenart, men står helt totalt stille og finner hverken gode sider om protestantismen (ei heller om jeg bruker andre betegnelser) eller finner ut hva tradisjon og egenart kan være. Jeg er normalt en oppegående elev, men den siste uka hra jeg bare stått helt fast.

Skrevet

jeg skal se på den protestantiske kristendoms tradisjon og egenart, men står helt totalt stille og finner hverken gode sider om protestantismen (ei heller om jeg bruker andre betegnelser) eller finner ut hva tradisjon og egenart kan være. Jeg er normalt en oppegående elev, men den siste uka hra jeg bare stått helt fast.

Da foreslår jeg at du bruker levende kilder i stedet - noe som fungerer helt utmerket.

Ta kontakt med den norske kirken og spør noen der. Kanskje vedkommende også kan gi deg lesetips.

www.kirken.no

Gjest katolisismen
Skrevet

Eller søk på katolisismen kanskje? Og finne noe om hva som skiller den fra den protestatiske retningen? Som er den norske statskirken, og som de fleste nordmenn har relativt god kjennskap til ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...