Gå til innhold

angående det mange tror om feite folk,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv 25 år og 91 kg.... har født 2 barn.

altid vært lubben,men som tjueåring slanket eg meg og ble ganske tynn ble tykk etter forste unge,men tynn året etter.

Nå etter nr to er det pån igjen.

men gutten er snart to år og jeg like tykk..

Jeg er dagmamma for 3 barn i alder 1-3 kver dag,lager middag legger skifter bleie.

Jeg går på trening hver kveld på helse studio,spiser aldri snop chips eller usunn mat.

spiser kun knekke brød.

alikevel sier vekta 91...

har nok litt muskler,men er feit uansett.

Er sårende at mange tror at når en er feit er man lat og feil kossthold.

og ikke minst er det slitende for meg og være så stor når eg gjør så masse...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• daisyboo

21

• Osiris

9

• Lora

2

• ShitDiddelyDo

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest hilsen nesten overvektig
Skrevet

Kun knekkebrød?

Gjest M.Angelica
Skrevet

1,72

Okei.. nå er ikke jeg noe kostholdekspert; men kanskje du spiser for lite/mye?

"Feil" pålegg?

Hva med middagene?

Skrevet

Okei.. nå er ikke jeg noe kostholdekspert; men kanskje du spiser for lite/mye?

"Feil" pålegg?

Hva med middagene?

jeg spiser knekkebrød frokost kvelds ev mellom måltid... pluss middag da... nå denne uka har eg begynt på 2 shake måltider,men ingen endring i vekt nei... må nesten sulte meg,va slik eg ble tynn før...

Gjest M.Angelica
Skrevet

jeg spiser knekkebrød frokost kvelds ev mellom måltid... pluss middag da... nå denne uka har eg begynt på 2 shake måltider,men ingen endring i vekt nei... må nesten sulte meg,va slik eg ble tynn før...

Hva med å ha mer variasjon i kostholdet? Bytt ut knekkebrød med feks salater etc.

Det hjelper ikke å sulte seg/spise lite, da ødelegger man bare forbrenningen.

Hva er shake måltider?

Skrevet

Hva med å ha mer variasjon i kostholdet? Bytt ut knekkebrød med feks salater etc.

Hva er shake måltider?

syns eg spise bra nok... rart det skal være så vanskelig for noen å være tynne....shake er nutrilett,atkins

Gjest M.Angelica
Skrevet

syns eg spise bra nok... rart det skal være så vanskelig for noen å være tynne....shake er nutrilett,atkins

Okei, personlig har jeg ikke helt troen på sånne dietter.

Hvordan trener du da? Og hva? Kanskje du trener "feil"?

Skrevet

Du spiser nok for lite. Holder ikke med bare knekkebrød og middag om du skal ha et balansert kosthold. Du kan nok erstatte noe av knekkebrødet med salat med foreksemel tunfisk, egg, kylling, skinke, ost etc. Du må ha både vitaminer og proteiner og karbohydrater.

Forøvrig så sier vekt lite om hvordan du er. Vekta er det jo bare du som vet også. Det viktigste er jo hvordan du HAR det. Du trener jo mye, og har sikkert bygd opp en del muskelmasse. Muskler veier mer enn fett, og det er derfor naturlig at du veier mer når du trener hver dag.

Nekter å tro at du er feit når du trener hver dag og er dagmamma til tre barn.

Skrevet

Okei, personlig har jeg ikke helt troen på sånne dietter.

Hvordan trener du da? Og hva? Kanskje du trener "feil"?

jeg trener body pump og mage rompe lår,body condition....men jeg har lav forbrenning etter anorexia som yngre da

Gjest til deg
Skrevet

Det er det som er problemet, vet du. Du kan ikke sulte deg ned i vekt.

Det som skjer da er at du ...ja, går ned i vekt, men du setter også ned forbrenningen. Altså: du må spise svært lite for all fremtid, noe som går ut over kropp/helse/humør og iq/hjernen/hukommelse.

Oppsøk en ernæringsfysiolog og få vedkommende til å sette opp en matplan til deg (har du ikke råd? TA DEG RÅD. det handler om ditt liv og velbefinnende).

Du må spise 5 ganger om dagen og selv om du er overvektig skal du faktisk også spise fett. Du skal også spise deg mett (dvs forsynt).

Skrevet

Du spiser nok for lite. Holder ikke med bare knekkebrød og middag om du skal ha et balansert kosthold. Du kan nok erstatte noe av knekkebrødet med salat med foreksemel tunfisk, egg, kylling, skinke, ost etc. Du må ha både vitaminer og proteiner og karbohydrater.

Forøvrig så sier vekt lite om hvordan du er. Vekta er det jo bare du som vet også. Det viktigste er jo hvordan du HAR det. Du trener jo mye, og har sikkert bygd opp en del muskelmasse. Muskler veier mer enn fett, og det er derfor naturlig at du veier mer når du trener hver dag.

Nekter å tro at du er feit når du trener hver dag og er dagmamma til tre barn.

har ikke tid til å spise altid og er ikke sulten,syns det er så rart at en kan bli tykk av å spise for lite....og har mine 2 barn utenom de tre.

Gjest til deg
Skrevet

Hva er shake måltider?

Du må jo ikke oppfordre til å spise salater om du vil oppfordre til å ikke spise lite :0)

Salat ER lite.....

Skrevet

har ikke tid til å spise altid og er ikke sulten,syns det er så rart at en kan bli tykk av å spise for lite....og har mine 2 barn utenom de tre.

Det er ikke noe rart i at kroppen bremser forbrenninga når den får lite påfyll vet du.

Hiv posematen din og spis skikkelig. Tenk mer på hvordan du har det enn på hva vekta sier. Har du gått opp mange klesstørrelser eller ligger det på det samme?

Gjest til deg
Skrevet

det kan man rett og slett fordi kroppen er nødt å lagre (fettlager) det lille den får

5 passe/gode måltider om dagen setter opp forbrenningen. du er såpass aktiv at du ikke vil ha noen som helst negative konsekvenser ved å spise mye mer enn du gjør. tvert imot

kanskje legger du litt på deg i starten, men det er bare en overgangsperiode

Gjest M.Angelica
Skrevet

jeg trener body pump og mage rompe lår,body condition....men jeg har lav forbrenning etter anorexia som yngre da

...og spiseforstyrrelser blir man aldri helt frisk fra...

Husk og at overfokusering på mat kan føre til at man legger på seg.

Gjør som "til deg" skriver; gå til en ernæringsfysiolog, og kanskje spør noen som jobber på treningssenteret om treningsveiledning.

Skrevet

Forbrenningen din går sannsynligvis på sparebluss fordi du spiser for lite og sjelden. Spis fem eller seks forholdsvis små, men næringsrike, måltider hver dag, så skal du se at vekta etterhvert går ned!

Skrevet

Det er ikke noe rart i at kroppen bremser forbrenninga når den får lite påfyll vet du.

Hiv posematen din og spis skikkelig. Tenk mer på hvordan du har det enn på hva vekta sier. Har du gått opp mange klesstørrelser eller ligger det på det samme?

jeg har lagt på meg 5 kg siden eg begynte å trene og sluttet å spise godt og chips...

sykt veide mindre da eg trykket i hullet...'

spiase normalt da,frokost middag og to shake måltidet til lunsj og kvelds..

men klærne er like nå som da....men en kan umulig være fin fordi om man trener og er 91 kg som meg

men jeg er som sagt syltynn når eg er 72 andre på min høyde må være nede i 60.altid sett lettere en eg er. typen tror faktisk eg er 81,har sagt det he he tørr ikke si eg er 91.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du må jo ikke oppfordre til å spise salater om du vil oppfordre til å ikke spise lite :0)

Salat ER lite.....

Eh..salat trenger ikke være lite. Det avhenger jo av hva man har i salaten. Og salat i tillegg til andre måltider blir ikke lite.

Det handler jo om å ikke bare spise knekkebrød, men heller ha variasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...