Gå til innhold

angående det mange tror om feite folk,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knekkebrød er ikke ensbetydende med å gå ned i vekt.

Min svigermor har det på samme måte. Hun klager over at hun ikke mister vekt selv om hun spiser så lite. Vel, problemet er at hun spiser for lite.

Det ENESTE som duger er å spise relativt sunt (og ikke for mye) ca hver trdje time.

Slik kommer forbrenningen i gang. Spiser du for lite og sjelden starter ikke kroppen å forbrenne.

Jeg gikk selv ned 11 kg da jeg startet med dette. Det tok 5-6 måneder og var ikke vanskelig, men det krevde jo litt disiplin, noe som ikke var vamskelig siden jeg var 120 prosent motivert.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• daisyboo

21

• Osiris

9

• Lora

2

• ShitDiddelyDo

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest til deg
Skrevet

Eh..salat trenger ikke være lite. Det avhenger jo av hva man har i salaten. Og salat i tillegg til andre måltider blir ikke lite.

Det handler jo om å ikke bare spise knekkebrød, men heller ha variasjon.

Ja, beklager. Jeg pleier alltid forestille meg at salat kun er grønnsaker (u kylling eller skinke). ". Og salat i tillegg til andre måltider blir ikke lite." det er riktig

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kostholdet ditt er ikke bra. Noen knekkebrød nå og da er ikke nok for en voksen kvinne.

Spiser du for lite, og det gjør åpenbart du, vil kroppen din begynne å lagre fett, samtidig som forbrenningen din går ned.

Ikke rart du ikke brenner fett da.

Skrevet

har ikke tid til å spise altid og er ikke sulten,syns det er så rart at en kan bli tykk av å spise for lite....og har mine 2 barn utenom de tre.

Da har du altså ikke kunnskap nok om hvordan kroppen fungerer. OFTE OG LITE. Det er jo det alle kjente slankekurs som Grete Roede, Libra osv. formaner om.

Ikke tid til å spise? Da må du TA deg tid da. Hvis du vil ned i vekt. Det er snakk om å prioritere.

Skrevet

...og spiseforstyrrelser blir man aldri helt frisk fra...

Husk og at overfokusering på mat kan føre til at man legger på seg.

Gjør som "til deg" skriver; gå til en ernæringsfysiolog, og kanskje spør noen som jobber på treningssenteret om treningsveiledning.

har faktisk prøvd alt.... spiste 5 måltider og trente øve lengre tid,gikk ned kun 1 kg på 3 mnd.... kan alt om slikt...la på meg 30 og 36 med ungene + 10 kg før eg ble gravid.. altså 40 og 46.. første unge gikk det av på halvannet år 40 kg borte,,

men spiste som sagt lite og når eg kom ned der eg ville begynte eg å spise godt,men holdt meg tynn til unge nr 2. men denne gang nytte ikke noe.

sist trente eg og på helse studio 9 mnd 1-2 pr dag gikk ned kun 7 kg på de ni mnd. resten gikk eg ned når eg kuttet ut treninga

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, beklager. Jeg pleier alltid forestille meg at salat kun er grønnsaker (u kylling eller skinke). ". Og salat i tillegg til andre måltider blir ikke lite." det er riktig

Da er vi egentlig enige =)

Jeg bruker feks å ha masse kylling, egg, mais, grønt osv i salaten. Er en fin lunch det =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

har faktisk prøvd alt.... spiste 5 måltider og trente øve lengre tid,gikk ned kun 1 kg på 3 mnd.... kan alt om slikt...la på meg 30 og 36 med ungene + 10 kg før eg ble gravid.. altså 40 og 46.. første unge gikk det av på halvannet år 40 kg borte,,

men spiste som sagt lite og når eg kom ned der eg ville begynte eg å spise godt,men holdt meg tynn til unge nr 2. men denne gang nytte ikke noe.

sist trente eg og på helse studio 9 mnd 1-2 pr dag gikk ned kun 7 kg på de ni mnd. resten gikk eg ned når eg kuttet ut treninga

Kanskje du fokuserer for mye på vekt, men lite på mål (cm)?

Uansett, det virker som du fortsatt er syk (sf). Ikke frekt ment, men kanskje du hadde hatt godt av samtaler med psykolog?

Skrevet

Uansett, det virker som du fortsatt er syk (sf). Ikke frekt ment, men kanskje du hadde hatt godt av samtaler med psykolog?

koffer sko eg være syk?

fordi at eg vil ned i vekt?

syns det va veldig dårlig og frekt sagt....

lever da normalt,spiser og trener.... er jeg syk da?

Gjest M.Angelica
Skrevet

koffer sko eg være syk?

fordi at eg vil ned i vekt?

syns det va veldig dårlig og frekt sagt....

lever da normalt,spiser og trener.... er jeg syk da?

Fordi du har et veldig anstrengt forhold til mat og vekt.,,

Les selv gjennom det du har skrevet, så ser du hvilke signaler du sender oss andre

Skrevet

er ti år siden eg hadde spise forstyrrelser og ikke spiste... spiser da i dag, faktisk liker eg knekkebrød..... eg holde meg unna godt og chips det er da bare fornuftig og ikke sykt...

trener en time pr kveld for eg syns det er kjekt ikke for eg må!!!!

og eg har et kle skap fullt av klær til normal størrelse... er det da sykt eg vil ned i vekt på en vanlig måte?

eg har begynt å ta litt shake om kvelden er det og sykt? de har til å med opplegg på trenings senter kor en skal drikke shake i 2 uker.....er det og sykt?

Gjest M.Angelica
Skrevet

er ti år siden eg hadde spise forstyrrelser og ikke spiste... spiser da i dag, faktisk liker eg knekkebrød..... eg holde meg unna godt og chips det er da bare fornuftig og ikke sykt...

trener en time pr kveld for eg syns det er kjekt ikke for eg må!!!!

og eg har et kle skap fullt av klær til normal størrelse... er det da sykt eg vil ned i vekt på en vanlig måte?

eg har begynt å ta litt shake om kvelden er det og sykt? de har til å med opplegg på trenings senter kor en skal drikke shake i 2 uker.....er det og sykt?

Vel...måten du reagerer på her sier vel det meste.

Skrevet

Fordi du har et veldig anstrengt forhold til mat og vekt.,,

Les selv gjennom det du har skrevet, så ser du hvilke signaler du sender oss andre

det eg skriver er at eg spiser trener men går opp i vekt, sender ingen signaler for det... hadde eg skreve at eg spiser ikke bare trener,spyr jo da hadde eg vært syk...

det eg begynte med var at vordan folk ser på feite folk at en trenger ikke være lat... og eg blir stilt spørsmål her og svarer så sier du eg har et anstrengt forhold til mat.....

Skrevet

det eg skriver er at eg spiser trener men går opp i vekt, sender ingen signaler for det... hadde eg skreve at eg spiser ikke bare trener,spyr jo da hadde eg vært syk...

det eg begynte med var at vordan folk ser på feite folk at en trenger ikke være lat... og eg blir stilt spørsmål her og svarer så sier du eg har et anstrengt forhold til mat.....

blir forbannet ja.. uansett kjenner ikke du meg.... og prøv selv å være over 90 kg og se ikke noe nytte uansett ka du gjør tror nok du hadde vært litt stresset selv da ja,,,

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det finnes forskjellige grader og former av spiseforstyrrelser. En trenger ikke å spy eller sulte seg for å ha sf.

Hvis ikke går ned i vekt selv om du gjør alt riktig, som du sier det, så får du heller gå til en lege.

Skrevet

Det finnes forskjellige grader og former av spiseforstyrrelser. En trenger ikke å spy eller sulte seg for å ha sf.

Hvis ikke går ned i vekt selv om du gjør alt riktig, som du sier det, så får du heller gå til en lege.

har bestilt time ja.....skal om to uker...men uansett eg ødela forbrenning da eg va ung... er faktisk lenge sidennnn har et helt normalt forhold til mat ellers hadde eg vel sultet meg for å bli tynn...

Gjest M.Angelica
Skrevet

har bestilt time ja.....skal om to uker...men uansett eg ødela forbrenning da eg va ung... er faktisk lenge sidennnn har et helt normalt forhold til mat ellers hadde eg vel sultet meg for å bli tynn...

Selv om du sultet deg da du var yngre, kan man få andre former for sf senere i livet..

Men men... lykke til med legen =)

Skrevet

Selv om du sultet deg da du var yngre, kan man få andre former for sf senere i livet..

Men men... lykke til med legen =)

ja en kan vel det,men er som sagt 10 år siden og er har ikke vært oppi det enda....

Gjest M.Angelica
Skrevet

ja en kan vel det,men er som sagt 10 år siden og er har ikke vært oppi det enda....

"og er har ikke vært oppi det enda...."

Sorry, men skjønner ikke helt =)

Skrevet

at eg har ikke hatt problemer anda med å sulte meg......før så ble eg deppa av mat klarte ikke spise,grein va deprimert. har det heldigvis ikke slik nå....det va det verste årene av livet mitt

Gjest M.Angelica
Skrevet

at eg har ikke hatt problemer anda med å sulte meg......før så ble eg deppa av mat klarte ikke spise,grein va deprimert. har det heldigvis ikke slik nå....det va det verste årene av livet mitt

Okei..skjønner..

Vel, får bare ønske deg lykke til videre =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...