Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så rare folk er.

Mange påstår de ikke tror på Gud.

Men spøkelser tror de på...

Bare tull alt sammen.

Start en ny tråd hvis dere vil diskutere om dette er noe dere tror på eller ikke.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

26

• ShitDiddelyDo

4

• Patsi

3

• kaffepiken

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ønsker egentlig ikke å tro på noe overnaturlig, men det jeg opplevde som liten gjør at jeg har begynt å lure på om det er ting mellom himmel og jord som ikke kan forklares.

Jeg var på hytta en gang alene om kvelden. Faren min og søstra mi var ute og fisket. Jeg hadde angst fordi det ble så sent (vi hadde ikke mobiltelefoner på den tiden)

Så hørte jeg at noen trampet i gangen og gikk ut fra at de hadde kommet hjem.

men det var ikke dem.

først halvannen time senere kom de hjem og da var jeg ganske så skjelven.

Jeg fikk aldri noe svar på skrittene i gangen. Det som er så skummelt og som gjør at jeg aldri tør å overnatte på hytta alene er at min gamle onkel sa før han døde at hvis han skulle gå igjen noe sted så skulle det være på denne hytta.

Flere gjester har rapportert rare ting mens de har overnattet der. Jeg har bare opplevd denne hendelsen...

Kanskje det var onkelen din som ville passe på deg mens foreldrene dine var ute? :)

Skrevet

Da jeg var liten, bodde vi i et merkelig hus. Det var noen som gikk og gikk i stua hver natt. Men det var ingen der.. En gang sent på kvelden hørtes lyden av løpende skritt opp kjellertrappa. Noen forsvant inn på badet og slo døren i etter seg. Min mor lå våken i senga og hørte det, og gikk ut og tok i døra for å se hvem som var oppe. Døren var ulåst, og rommet var tomt. Vinduet var også stengt... Gardinene kunne finne på å begynne å "blåse" og vifte uten at vinduer eller dører var åpne.

Jeg tror egentlig ikke på sånt da. Men man kan jo ikke motbevise det heller..

Jeg er glad jeg ikke har opplevd noe sånt. Håper ikke jeg gjør det heller, for jeg hadde nok svimt av. :)

Jeg tror spøkelser (hvis de finnes, da) bare viser seg for dem som vil tåle det. ;)

Gjest brusebad
Skrevet

Enseste uforklarlige jeg har opplevet er at pengene mine forsvinner uten at jeg vet hvor de tar veien.

Er det andre som har samme problemet? Det må være en naturlig forklaring.

Skrevet

Kanskje det var onkelen din som ville passe på deg mens foreldrene dine var ute? :)

uansett så oppnådde han ikke å gi meg noe trygghet. Jeg ble bare redd av det

Han må gjerne passet på hytta, men foretrekker at han gjør det i det stille:)

Skrevet

Enseste uforklarlige jeg har opplevet er at pengene mine forsvinner uten at jeg vet hvor de tar veien.

Er det andre som har samme problemet? Det må være en naturlig forklaring.

Jeg har det på samme måten. Jeg tror det sitter et poltergeist på kontoen min og spiser opp hundrelappene!

Annonse

Skrevet

uansett så oppnådde han ikke å gi meg noe trygghet. Jeg ble bare redd av det

Han må gjerne passet på hytta, men foretrekker at han gjør det i det stille:)

Det kunne jo være godt ment, men han burde kanskje gjort det på en annen måte når han så hvor redd du ble, da. ;)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg ønsker egentlig ikke å tro på noe overnaturlig, men det jeg opplevde som liten gjør at jeg har begynt å lure på om det er ting mellom himmel og jord som ikke kan forklares.

Jeg var på hytta en gang alene om kvelden. Faren min og søstra mi var ute og fisket. Jeg hadde angst fordi det ble så sent (vi hadde ikke mobiltelefoner på den tiden)

Så hørte jeg at noen trampet i gangen og gikk ut fra at de hadde kommet hjem.

men det var ikke dem.

først halvannen time senere kom de hjem og da var jeg ganske så skjelven.

Jeg fikk aldri noe svar på skrittene i gangen. Det som er så skummelt og som gjør at jeg aldri tør å overnatte på hytta alene er at min gamle onkel sa før han døde at hvis han skulle gå igjen noe sted så skulle det være på denne hytta.

Flere gjester har rapportert rare ting mens de har overnattet der. Jeg har bare opplevd denne hendelsen...

Denne historien høres så kjent ut... Lurer på om jeg har hørt den før jeg... Av min ekskjæreste når vi var på hytta til familien hans på fjellet.

Men, var nok bare en lignende historie. Husker den ikke helt, men var noe sånt som du forteller...

Skrevet

Denne historien høres så kjent ut... Lurer på om jeg har hørt den før jeg... Av min ekskjæreste når vi var på hytta til familien hans på fjellet.

Men, var nok bare en lignende historie. Husker den ikke helt, men var noe sånt som du forteller...

jeg har ikke fortalt historien til noen andre, men muligens fortalt den på forumet, eller et annet forum før. Kanskje jeg har fortalt det til noen venner også men ikke til familien.

Så jeg tviler på at det er samme hytta...Håper egentlig ikke det, for jeg liker ikke sånne overnaturlig greier.

Hvor i landet lå hytta?

Gjest brusebad
Skrevet

Jeg har det på samme måten. Jeg tror det sitter et poltergeist på kontoen min og spiser opp hundrelappene!

Hundrelapper? Hadde det bare vært så vel.

Skrevet

Hundrelapper? Hadde det bare vært så vel.

Hundrevis av hundrelapper, det blir penger av det!

Skrevet

Jeg mente ikke å starte en ny diskusjon om overnaturlige ting finnes eller ikke.

Ville bare høre noen "iskalde grøss" på en lørdagskveld. :)

Hehe, jeg skal ikke starte en ny slik diskusjon - jeg lover :-)

Gjest bare min mening dette
Skrevet

Tja, om jeg har opplevd noe overnaturlig vet jeg ikke. Men ting som jeg har vanskelig for å forklare, ja. Bla. en katt som oppførte seg merkelig hver gang noen av husets beoere hadde vært på reise, og tok fatt på hjemveien.

Jeg vil benytte anledningen til å si at uansett hva man kaller overnaturlige ting, enten man kaller det spøkelser, gjenferd, energispenninger, overtro, ånder eller hva-som-helst, så må vi respektere de som bor i, eller jobber i hus hvor de oppfatter slike hendelser som plagsomme.

Det er enkelte som ler rått av de som deltar i feks. "Åndenes makt" og kaller dem tullinger. Men vi må huske på at for dem dette gjelder så er problemene reelle, uansett hva årsaken er.

I enkelte av disse programmene har det også handlet om dyr som har endret adferd. I det forrige var det tre katter som oppførte seg som om de bodde sammen med flere mennesker enn det var i huset. I programmer tidligere (de danske) har det vært andre dyr som hunder og hester som har endret adferd. De har gått fra å være redde til å bli rolige og harmoniske dyr etter at den synske har vært der. Ett av stedene ble det forklart med at det hadde bodd en dyremishandler på gården tidligere, og at han gikk igjen og slo hestene. Et annet sted var bikkja i huset blitt så redd at den hadde flyttet til naboen.

Vel, uansett hvilken forklaring man gir på fenomenene, så hjalp altså behandlingen, og jeg synes at de som opplever dette som et problem ikke skal møtes med hån, men med forståelse. Når til og med dyrene endrer adferd, så sier det meg at det ennå ikke er alt vi kan forstå her i verden.

Annonse

Skrevet

Vi bodde en tre år i en gammel herregård en gang, jeg var 13 år når vi flyttet dit.

Orker ikke fortelle alt men skal ramse opp noe av det som skjedde der.

Broren til moren min var en god stund boende hos oss for å hjelpe med å pusse opp litt.

I 2 etg. var fem somvrom ved siden av hverandre og han lå på det minste helt i enden. Rommet ved siden av det var et stort somvrom som da ble brukt til å stue bort tapetruller, malebøtter osv.

Han voknet midt på natten at det romsterte helt forferdelig der inne og han ble litt sint fordi han trodde min mor ikke fikk sove og at hun hadde satt igang med å pusse opp midt på natte (hun er en sånn type)

Han gikk opp for å be henne iallefall være noe stillere men finner ingen i det rommet. Han går rundt og titter og ser oss alle sove på hver vår plass.

Han torde ikke fortelle noen om dette i fare for å virke helt dum men etter å ha opplevd det tre-fire ganger så klarer han ikke mer og forteller min mor.

Min mor og min søster hadde krangler en gang - kun de var hjemme - og min søster raser opp til sovrommet sitt i 2 etg i fullt sinne.

Hun sitter oppe og hører et forferdelig leven nede og tror min mor bla så sint at hun i sinne romsterte, flyttet på møbler ol.

Nede sitter min mor og tenker akkurat det samme om min søster, hun burde ikke bli så sint liksom.

Roen senker seg og etter noen timer kommer min søster ned og min mor konfronterer henne med levenet hennes. Stor var overraskelsen da det viste seg at ingen av dem hadde flyttet møbler, kastet ting rundt osv i sinne.

Jeg sitter i rommet mitt og tegner. Har sofagruppe med to stoler med ryggen vendt mot åpne rommet og døra inn.

Sitter helt i egne tanker, fordypt i tegninga da noen sier sånn skremmelyd helt inntil øret mitt. Jeg skvetter til men bråsnur meg med et smil på leppene fordi jeg skjønte at noen prøvde å skremme meg godt der jeg satt i min egen verden.

Håret reiste seg da jeg så at det faktisk ikke var noen i rommet. Døren var også lukket. Jeg står en stund rådvill og går så ned i 1 etg der alle holder på med sitt.

Vi hadde to hunder den gangen, en hvalp og en voksen Grand Danois. De fikk plutselig helt hetta for et hjørne i en av stuene. I det hjørnet var ingen planter, ovner el. det var tomt. Plutselig kunne hundene nistirre ditover, knurre, snerre ol. De enset oss ikke uansett hvor mye vi snakket til dem, de bare nistirret inn i det hjørnet og knurret.

Det skjedde mange ganger, slik var vi også en gang forberedt slik at vi fikk kastet et stort kyllinglår inn i kroken. Da fikk vi se om de gav seg og røsket til seg den godluktende maten. Men nei, all den tid kyllingen lå der og oste godt enset hundene den ikke.

De var helt paralyserte og rygget bare bakover.

Etter flere ganger torde en av oss å gå forbi og det kunne kjennes noen kjøligere ved den kroken i stua når det holdt på.

Vi ble vant med "spøkelsene" våre, det skjedde aldri noe "vondt", vi så ingen. Og tro meg eller ei, når vi flyttet så savnet vi dette levenet, spøkelset vårt som vi kalte det.

Det er flere historier rundt dette huset, dette er bare noen.

Jeg kan forsikre om at vi var flere voksne og barn som opplevde dette, og at det ikke er ei skrønehistorie.

Derfor mener jeg det finnes ting mellom himmel og jord.

Gjest brusebad
Skrevet

Noen ser hybelkaniner og støv som andre ikke ser, mystisk.

Gjest lille rosinen
Skrevet

jeg har ikke fortalt historien til noen andre, men muligens fortalt den på forumet, eller et annet forum før. Kanskje jeg har fortalt det til noen venner også men ikke til familien.

Så jeg tviler på at det er samme hytta...Håper egentlig ikke det, for jeg liker ikke sånne overnaturlig greier.

Hvor i landet lå hytta?

Hytta var på fjellet et sted i Telemark

Gjest brusebad
Skrevet

Hundrevis av hundrelapper, det blir penger av det!

De henger fast i hverandre, ser det ut som, så det forsvinner ikke en alene, det følger alltid flere andre med i samme slengen. Merkelig.

Skrevet

Vi bodde en tre år i en gammel herregård en gang, jeg var 13 år når vi flyttet dit.

Orker ikke fortelle alt men skal ramse opp noe av det som skjedde der.

Broren til moren min var en god stund boende hos oss for å hjelpe med å pusse opp litt.

I 2 etg. var fem somvrom ved siden av hverandre og han lå på det minste helt i enden. Rommet ved siden av det var et stort somvrom som da ble brukt til å stue bort tapetruller, malebøtter osv.

Han voknet midt på natten at det romsterte helt forferdelig der inne og han ble litt sint fordi han trodde min mor ikke fikk sove og at hun hadde satt igang med å pusse opp midt på natte (hun er en sånn type)

Han gikk opp for å be henne iallefall være noe stillere men finner ingen i det rommet. Han går rundt og titter og ser oss alle sove på hver vår plass.

Han torde ikke fortelle noen om dette i fare for å virke helt dum men etter å ha opplevd det tre-fire ganger så klarer han ikke mer og forteller min mor.

Min mor og min søster hadde krangler en gang - kun de var hjemme - og min søster raser opp til sovrommet sitt i 2 etg i fullt sinne.

Hun sitter oppe og hører et forferdelig leven nede og tror min mor bla så sint at hun i sinne romsterte, flyttet på møbler ol.

Nede sitter min mor og tenker akkurat det samme om min søster, hun burde ikke bli så sint liksom.

Roen senker seg og etter noen timer kommer min søster ned og min mor konfronterer henne med levenet hennes. Stor var overraskelsen da det viste seg at ingen av dem hadde flyttet møbler, kastet ting rundt osv i sinne.

Jeg sitter i rommet mitt og tegner. Har sofagruppe med to stoler med ryggen vendt mot åpne rommet og døra inn.

Sitter helt i egne tanker, fordypt i tegninga da noen sier sånn skremmelyd helt inntil øret mitt. Jeg skvetter til men bråsnur meg med et smil på leppene fordi jeg skjønte at noen prøvde å skremme meg godt der jeg satt i min egen verden.

Håret reiste seg da jeg så at det faktisk ikke var noen i rommet. Døren var også lukket. Jeg står en stund rådvill og går så ned i 1 etg der alle holder på med sitt.

Vi hadde to hunder den gangen, en hvalp og en voksen Grand Danois. De fikk plutselig helt hetta for et hjørne i en av stuene. I det hjørnet var ingen planter, ovner el. det var tomt. Plutselig kunne hundene nistirre ditover, knurre, snerre ol. De enset oss ikke uansett hvor mye vi snakket til dem, de bare nistirret inn i det hjørnet og knurret.

Det skjedde mange ganger, slik var vi også en gang forberedt slik at vi fikk kastet et stort kyllinglår inn i kroken. Da fikk vi se om de gav seg og røsket til seg den godluktende maten. Men nei, all den tid kyllingen lå der og oste godt enset hundene den ikke.

De var helt paralyserte og rygget bare bakover.

Etter flere ganger torde en av oss å gå forbi og det kunne kjennes noen kjøligere ved den kroken i stua når det holdt på.

Vi ble vant med "spøkelsene" våre, det skjedde aldri noe "vondt", vi så ingen. Og tro meg eller ei, når vi flyttet så savnet vi dette levenet, spøkelset vårt som vi kalte det.

Det er flere historier rundt dette huset, dette er bare noen.

Jeg kan forsikre om at vi var flere voksne og barn som opplevde dette, og at det ikke er ei skrønehistorie.

Derfor mener jeg det finnes ting mellom himmel og jord.

Oi, hørtes skummelt og spennende ut! Det med dyr synes jeg er ganske ekkelt noen ganger, hvis katten plutselig reiser seg opp og stirrer ut i lufta. Lurer mange ganger på hva det er den ser/hører. :)

Skrevet

De henger fast i hverandre, ser det ut som, så det forsvinner ikke en alene, det følger alltid flere andre med i samme slengen. Merkelig.

Dette er opplagt en sak for X-files!

Skrevet

Hehe, jeg skal ikke starte en ny slik diskusjon - jeg lover :-)

Kan jo ta det i en ny tråd, kanskje? ;)

Elsker å høre slike "spøkelseshistorier fra virkeligheten". Grøsser frydefullt og håret står rett opp. :)

Ikke så morsomt når kolleger prøver å skremme meg med at det spøker både her og der på jobben... :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...