Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, hørtes skummelt og spennende ut! Det med dyr synes jeg er ganske ekkelt noen ganger, hvis katten plutselig reiser seg opp og stirrer ut i lufta. Lurer mange ganger på hva det er den ser/hører. :)

De som liksom har greie på det mener jo bestemt at dyr kan føle, se, høre osv. ting ikke vi evner å få med oss.

Det er kanskje slik :)

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

26

• ShitDiddelyDo

4

• Patsi

3

• kaffepiken

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De som liksom har greie på det mener jo bestemt at dyr kan føle, se, høre osv. ting ikke vi evner å få med oss.

Det er kanskje slik :)

Ja, de har jo litt sterkere sanser enn oss, så det er mulig de kan se det "usynlige".

Skrevet

Hytta var på fjellet et sted i Telemark

ja da var det ikke samme hytta

puhh!!:)

Skrevet

Engang da jeg var 14-15 år skulle jeg på besøk til en venninne, det var på dagtid og lyst og fint ute. Jeg gikk oppover veien, onkelen til min mor komme mot meg et stykke oppi veien.

Jeg så vekk et øyeblikk for en bil tutet og hilste på meg, og da jeg tittet frem igjen var han borte. Jeg kikket etter han, men tenkte til slutt at han måtte ha skyntet seg inn i et av husene langs veien, selv om det måtte ha gått ufattelig fort.

Senere på kvelden da jeg kom hjem igjen fortalte mamma meg at onkelen hennes hadde dødd kvelden før.....

Glemmer ikke det der helt, men har aldri opplevd andre ting i ettertid.

Skrevet

Engang da jeg var 14-15 år skulle jeg på besøk til en venninne, det var på dagtid og lyst og fint ute. Jeg gikk oppover veien, onkelen til min mor komme mot meg et stykke oppi veien.

Jeg så vekk et øyeblikk for en bil tutet og hilste på meg, og da jeg tittet frem igjen var han borte. Jeg kikket etter han, men tenkte til slutt at han måtte ha skyntet seg inn i et av husene langs veien, selv om det måtte ha gått ufattelig fort.

Senere på kvelden da jeg kom hjem igjen fortalte mamma meg at onkelen hennes hadde dødd kvelden før.....

Glemmer ikke det der helt, men har aldri opplevd andre ting i ettertid.

Det er mange som forteller om lignende hendelser når en slektning dør. En kollega av meg opplevde at klokka hennes stoppet akkurat på det tidspunktet om natten da bestemoren hennes døde.

Skrevet

Ja, de har jo litt sterkere sanser enn oss, så det er mulig de kan se det "usynlige".

Ja. Oppførselen til våre den gang kunne vi ikke forklare på en "naturlig" måte iallefall :)

Hadde det bare vært hvalpen så kunne det vel forklares med at en valp kan være litt pysete ol.

Men en gedigen og voksen Grand Danois er ikke redd for fluer for å si det sånn ;)

Annonse

Skrevet

Så rare folk er.

Mange påstår de ikke tror på Gud.

Men spøkelser tror de på...

Bare tull alt sammen.

Jepp, det er klart. Alt du ikke har sett, smakt eller kjent, eller ikke har opplevd på noen annen måte, er tull.

"........................................"

Gjest kusinen til *
Skrevet

Kusinen min opplevde noe skummelt. Hun jobbet på en gammel pub, og de kunne høre musikk.... Hun gikk inn på bakrommet, men ingen radio sto på. Lokalet i etasjen over var tomt. Det hendte et par ganger.

Gjest Calóni
Skrevet

Dette er opplagt en sak for X-files!

X-files er for tiden opptatt med å løse mysteriet med hvor sokkene blir av på veien mellom skittentøyskurv og klesskap ;)

Gjest mørkeredd
Skrevet

Ja,jeg har opplevd noe...Hadde time til et lite inngrep på et sykehus på østlandet.Bodde et stykke unna og måtte derfor overnatte.Fikk tildelt ei seng på dagkir.hvor det ikke var noen andre om natta.Våknet midt på natta engang av at jeg ikke klarte å lee på beina mine,føltes som noe tungt satt oppå meg !! Etter litt strev får jeg tak i lysbryteren og får på lyset,da er alt normalt.

Jeg som alltid har vært mørkeredd er helt rolig,slår bare av lyset igjen og sovner!!!!

Jeg er overbevist om at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Skrevet

X-files er for tiden opptatt med å løse mysteriet med hvor sokkene blir av på veien mellom skittentøyskurv og klesskap ;)

Jeg har kuttet mellomleddet og praktiserer nå det "gylne triangel", dvs skittentøyskurv - vaskemaskin - tørketrommel.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har kuttet mellomleddet og praktiserer nå det "gylne triangel", dvs skittentøyskurv - vaskemaskin - tørketrommel.

Vi kan luke ut tørketrommelen som hovedmistenkt. Jeg har ikke tørketrommel, men mister stadig sokker fordet :/ Nå har jeg på meg sorte sokker som er litt stive og med en rosa strek på langs, men det er en helt annen historie, som handler om rosa neglelakk og neglelakkfjerner og gjøre ;)

Skrevet

Vi kan luke ut tørketrommelen som hovedmistenkt. Jeg har ikke tørketrommel, men mister stadig sokker fordet :/ Nå har jeg på meg sorte sokker som er litt stive og med en rosa strek på langs, men det er en helt annen historie, som handler om rosa neglelakk og neglelakkfjerner og gjøre ;)

Det er nok neglelakknissen som har vært på ferde igjen!

Annonse

Skrevet

Jeg tror ikke på sånne overnaturlige greier, men opplevde en gang det som kalles vardøger (er det ikke det det heter tro?).

Jeg hadde besøk og vi satt på stua i andre etg, så hørte vi min mor komme inn i gangen nede, ta av seg skoene og begynne å gå opp trappa, men hun kom aldri opp.

Både jeg og besøket hørte det og måtte gå og skjekke hvor det ble av mora mi. Det var ingen i trappa eller gangen. En times tid senere kom hun hjem.

Har ikke noen forklaring på det og hadde nok trodd det bare var i hodet mitt det skjedde rare ting, hvis det ikke besøket også hadde hørt det samme.

Skrevet

Jeg tror ikke på sånne overnaturlige greier, men opplevde en gang det som kalles vardøger (er det ikke det det heter tro?).

Jeg hadde besøk og vi satt på stua i andre etg, så hørte vi min mor komme inn i gangen nede, ta av seg skoene og begynne å gå opp trappa, men hun kom aldri opp.

Både jeg og besøket hørte det og måtte gå og skjekke hvor det ble av mora mi. Det var ingen i trappa eller gangen. En times tid senere kom hun hjem.

Har ikke noen forklaring på det og hadde nok trodd det bare var i hodet mitt det skjedde rare ting, hvis det ikke besøket også hadde hørt det samme.

Synes det høres spennende og merkelig ut med vardøger... :)

Gjest Liza i London
Skrevet

Har dessverre ikke opplevet noe spesiellt selv.

Men noen venner kjoepte et nytt hus i et nytt boligfelt i Somerset.

De fikk nattesovnen odelagt av spedbarnsgraat om nettene og trodde det kom fra naboen (enda dette var eneboliger....mistanke om alvorlig mishandling etc)

Etterhvert ble det saa plagsomt at de snakket forsiktig med nevnte naboer...som faktisk hadde samme problem,og som trodde det kom fra vaare venners hus.

Spedbarna graat og graat....selv om det ikke fantes spedbarn i omliggende hus.

Siden gjenferd er relativt akseptert her begynte de nyinnflyttede i samarbeid aa "etterforske". det viste seg at paa tomten der de nye husene sto hadde det,for ca 100 aar siden vaert et slags "sinnsykehus"

de innlagte hadde i hovedsak vaert kvinner som led av det vi idag ville kalle post partum psykoser,altsaa de var blitt innlagt,sammen med sine nyfodte barn, etter foedsel....og barna var blitt tatt fra dem hvis de ikke kom seg rimelig fort.

Spedbarnsgraaten var saapass forstyrrende at vaare venner fikk omgjort salget og kjoepte seg et annet hus ikke langt unna.

Skrevet

Det er mange som forteller om lignende hendelser når en slektning dør. En kollega av meg opplevde at klokka hennes stoppet akkurat på det tidspunktet om natten da bestemoren hennes døde.

min far hørte noen banke i gulvet midt på natten. Neste dag fikk han vite at bestemoren hadde dødd på den tiden.

Skrevet

Noen ser hybelkaniner og støv som andre ikke ser, mystisk.

lol

Gjest svipp svapp
Skrevet

Jeg har opplevd en del ting, men jeg har aldri sett spøkelser eller noe.

En gang, og den mest skremmende, var da jeg lå i sengen midt på natten. Jeg fikk det slik for meg at ungen kom til å skrike ett høyt hyl fra soverommet hans. Jeg tenkte at jeg skulle vente og se om det stemte, på tull. 10 sekunder etter kom det ene høye skiket fra soverommet, og så ble det helt stille igjen. Jeg tror ikke at det er mange ganger jeg har vært så redd.

Gjest svipp svapp
Skrevet

Jeg har opplevd en del ting, men jeg har aldri sett spøkelser eller noe.

En gang, og den mest skremmende, var da jeg lå i sengen midt på natten. Jeg fikk det slik for meg at ungen kom til å skrike ett høyt hyl fra soverommet hans. Jeg tenkte at jeg skulle vente og se om det stemte, på tull. 10 sekunder etter kom det ene høye skiket fra soverommet, og så ble det helt stille igjen. Jeg tror ikke at det er mange ganger jeg har vært så redd.

jeg hadde da lagt våken i ett par timer og det hadde vært helt stille fram til det skriket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...