Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dessverre ikke opplevet noe spesiellt selv.

Men noen venner kjoepte et nytt hus i et nytt boligfelt i Somerset.

De fikk nattesovnen odelagt av spedbarnsgraat om nettene og trodde det kom fra naboen (enda dette var eneboliger....mistanke om alvorlig mishandling etc)

Etterhvert ble det saa plagsomt at de snakket forsiktig med nevnte naboer...som faktisk hadde samme problem,og som trodde det kom fra vaare venners hus.

Spedbarna graat og graat....selv om det ikke fantes spedbarn i omliggende hus.

Siden gjenferd er relativt akseptert her begynte de nyinnflyttede i samarbeid aa "etterforske". det viste seg at paa tomten der de nye husene sto hadde det,for ca 100 aar siden vaert et slags "sinnsykehus"

de innlagte hadde i hovedsak vaert kvinner som led av det vi idag ville kalle post partum psykoser,altsaa de var blitt innlagt,sammen med sine nyfodte barn, etter foedsel....og barna var blitt tatt fra dem hvis de ikke kom seg rimelig fort.

Spedbarnsgraaten var saapass forstyrrende at vaare venner fikk omgjort salget og kjoepte seg et annet hus ikke langt unna.

Iiiik! Ståpels i nakken nå!

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

26

• ShitDiddelyDo

4

• Patsi

3

• kaffepiken

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Noen ser hybelkaniner og støv som andre ikke ser, mystisk.

På TVNorge søndag: Fornemmelse for støv.

Gjest Calóni
Skrevet

Vi kan luke ut tørketrommelen som hovedmistenkt. Jeg har ikke tørketrommel, men mister stadig sokker fordet :/ Nå har jeg på meg sorte sokker som er litt stive og med en rosa strek på langs, men det er en helt annen historie, som handler om rosa neglelakk og neglelakkfjerner og gjøre ;)

"Handler om og gjøre", faktisk. Jaja...får nesten tilkalle norsk språkråd og få dem til å legge det til i ordlista :D

Gjest brusebad
Skrevet

På TVNorge søndag: Fornemmelse for støv.

Fonemmelse for tøv.

En byggmester her sier at mange (de fleste) spøkelser har vist seg å være bygningstkniske. Sola varmer opp bygg, og det kjøles ned om natten. Lydene oppstår også om dagen når det varmes opp, men da er det aktiviter i bygget, og ingen legger merke til dem. Men om kvelden og natten er det stille, og da kan det høres.

Grunnen til at lydene høres på loftet er at der er et størst varmeavikling fordi det er nærmest sola. Gamle tømmerbygg beveger seg ofte ganske mye, da det er mye tørt treverk som "lever". Høye smell, knaking og rystelser er helt vanlig, og det gjentar seg hver dag, ofte mer eller mindre etter fuktighet og temperatur.

Skrevet

De som liksom har greie på det mener jo bestemt at dyr kan føle, se, høre osv. ting ikke vi evner å få med oss.

Det er kanskje slik :)

Hvis du sitter til hest og opplever at hesten blir urolig/redd for ingenting eller nekter å gå videre - så skal du krysse ørene til hesten og se mellom øretippene.

Da kommer du til å se hva det er hesten er så redd for.

Sies det.

Skrevet

Hvis du sitter til hest og opplever at hesten blir urolig/redd for ingenting eller nekter å gå videre - så skal du krysse ørene til hesten og se mellom øretippene.

Da kommer du til å se hva det er hesten er så redd for.

Sies det.

Hmmm...det visste jeg ikke, men når jeg har ridd en skvetten hest så har jeg som regel etter en liten stund sett hva det er som har skremt den.

Som regel har det vært en plastpose el.

Har aldri følt meg utrygg rundt hestene, og aldri opplevd noe skummelt av rar art utenom inni dette huset jeg skrev om så vidt jeg kan huske.

:)

Annonse

Skrevet

Ja,jeg har opplevd noe...Hadde time til et lite inngrep på et sykehus på østlandet.Bodde et stykke unna og måtte derfor overnatte.Fikk tildelt ei seng på dagkir.hvor det ikke var noen andre om natta.Våknet midt på natta engang av at jeg ikke klarte å lee på beina mine,føltes som noe tungt satt oppå meg !! Etter litt strev får jeg tak i lysbryteren og får på lyset,da er alt normalt.

Jeg som alltid har vært mørkeredd er helt rolig,slår bare av lyset igjen og sovner!!!!

Jeg er overbevist om at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Det kan ikke ha vært en "søvnparalyse" da?

http://66.249.93.104/search?q=cache:YM_dLqVz8YEJ:www.forskning.no/Artikler/2003/mars/1044891209.88+s%C3%B8vnparalyse&hl=no

Gjest hører det veldig ofte
Skrevet

Jeg tror ikke på sånne overnaturlige greier, men opplevde en gang det som kalles vardøger (er det ikke det det heter tro?).

Jeg hadde besøk og vi satt på stua i andre etg, så hørte vi min mor komme inn i gangen nede, ta av seg skoene og begynne å gå opp trappa, men hun kom aldri opp.

Både jeg og besøket hørte det og måtte gå og skjekke hvor det ble av mora mi. Det var ingen i trappa eller gangen. En times tid senere kom hun hjem.

Har ikke noen forklaring på det og hadde nok trodd det bare var i hodet mitt det skjedde rare ting, hvis det ikke besøket også hadde hørt det samme.

Ja, det er merkelig med vardøger. Jeg hører det så ofte at det har blitt helt normalt her hos oss.

Men da vet jeg i alle fall at personen er OK og kommer snart :o)

Skrevet

Fonemmelse for tøv.

En byggmester her sier at mange (de fleste) spøkelser har vist seg å være bygningstkniske. Sola varmer opp bygg, og det kjøles ned om natten. Lydene oppstår også om dagen når det varmes opp, men da er det aktiviter i bygget, og ingen legger merke til dem. Men om kvelden og natten er det stille, og da kan det høres.

Grunnen til at lydene høres på loftet er at der er et størst varmeavikling fordi det er nærmest sola. Gamle tømmerbygg beveger seg ofte ganske mye, da det er mye tørt treverk som "lever". Høye smell, knaking og rystelser er helt vanlig, og det gjentar seg hver dag, ofte mer eller mindre etter fuktighet og temperatur.

Jeg vet jo det da.

Gjest brusebad
Skrevet

Jeg vet jo det da.

Bra.

Vår kaptein med trebein som gikk på loftet, var nok bare en dårlig laftet stokk. Greit at kapteinen gikk igjen, men at trebeinet går igjen da gitt.

:-)

Skrevet

Sjefen kom smilende på jobb i helga... Lett på foten og snakket med "innestemme". Grøss

Jeg måtte sette meg ned å tenke tilbake på hva jeg hedde spist den dagen...

Uhyggelig.

Skrevet

Bra.

Vår kaptein med trebein som gikk på loftet, var nok bare en dårlig laftet stokk. Greit at kapteinen gikk igjen, men at trebeinet går igjen da gitt.

Hvordan forklarer du spøkelser som skriver lapper med "HJELP" og legger på stuebordet, som går rundt og klemmer på julegavene og som blir med på digitale bilder?

Gjest brusebad
Skrevet

Hvordan forklarer du spøkelser som skriver lapper med "HJELP" og legger på stuebordet, som går rundt og klemmer på julegavene og som blir med på digitale bilder?

Det samme som åpner skuffer og bøyer sauseøser i sølv under TV-program om magi og mystisk bøying av nøkler og teskjeer??

Beskrivelse: 1 meter og tjue høy på to bein, rødt hår, lyder navnet Lillebror Skøyer.

Annonse

Skrevet

Det samme som åpner skuffer og bøyer sauseøser i sølv under TV-program om magi og mystisk bøying av nøkler og teskjeer??

Beskrivelse: 1 meter og tjue høy på to bein, rødt hår, lyder navnet Lillebror Skøyer.

Men det bor ingen lillebror skøyer i det huset jeg fortalte om, bare to voksne mennesker.

En klarsynt kunne fortelle at det var en mann som gikk igjen i kjelleren, og en mor og barnet oppe i leiligheten.

Gjest brusebad
Skrevet

Men det bor ingen lillebror skøyer i det huset jeg fortalte om, bare to voksne mennesker.

En klarsynt kunne fortelle at det var en mann som gikk igjen i kjelleren, og en mor og barnet oppe i leiligheten.

Javel sier jeg.

Skrevet

Javel sier jeg.

Samboeren min har jo opplevd det selv, så jeg må jo tro på ham. :)

Gjest brusebad
Skrevet

Samboeren min har jo opplevd det selv, så jeg må jo tro på ham. :)

Tro? Ja det er opp til en hver.

Jeg har et åpent sinn, men er smertelig klar over at det fins skøyere, og meget avanserte sådanne. Jeg setter pris på en god skummel historie, men det går liksom ikke inn.

Jeg har sett meget overbevisende trylletriks, og fatter ikke hvordan det går an, helt uten overnaturlige ingredienser. Jeg skvatt da en ekte sitron forsvant i løse lufta en meter fra meg, og dukka opp igjen fra ingenting. Helt ufattelig for meg, men i flg "trollmannen" en veldig enkel illusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...