Gå til innhold

Kan man ha katt når man bor i 2. etg.?

Anbefalte innlegg

Gjest Katteelsker
Skrevet

Jeg har vokst opp med katter og er helt sjuk etter å få en egen liten kattunge som kan bo hos oss. Kjæresten min har en del argumenter mot dette, noen gode andre ikke så gode. Et av de som antagelig er gode, men som jeg her ønsker å få svar på, er om hvordan det er å ha katt når vi bor i andre etasje. Vi bor i en fellesoppgang med fire leiligheter. To oppe og to nede. Det er ikke MYE trafikk utenfor hos oss men noe. Vi bor i et boligstrøk... Jeg har bestandig syntes at det høres så trist ut med innekatter, og ønsker å finne løsninger for at vi kan ha katt som ikke blir innekatt, men som også kan få være ute. Men vi vil jo ikke kunne høre når den vil inn. Vi har en balkong, men den vil jo ikke gi en katt nok adspredelse (?) vil jeg tro.

Hvordan har katten deres det? Ligger forholdene nok til rette for å ha katt her, eller er det virkelig en dum ting å få katt når man bor i andre.?

Skrevet

Jeg ville nok anbefalt innekatt hvis man bor i 2 etg., med mindre det er praktisk mulig for den å komme seg noenlunne greit inn og ut på tross av dette. Det er ikke så "trist" med innekatter som enkelte tror. Ofte er de som mener dette de samme som mener at de ikke har plikt til å kastrere hannkattene sine, og dermed er direkte skyldig i at så mange uønskede kattunger blir født og avlivet (og har en forstumpet moral som sier at dette er greit). Og hvis alternativet er en overhengende fare for å bli ihjelkjørt eller plaget/drept av psykopater, så er konklusjonen rimelig enkel.

Selv har jeg stort sett hatt innekatter tidligere. Nå bor jeg utenfor sentrum, med veranda og hage, og da ble det helt meningsløst å ikke la de gå ut.

"........................................."

Skrevet

Jeg ville nok anbefalt innekatt hvis man bor i 2 etg., med mindre det er praktisk mulig for den å komme seg noenlunne greit inn og ut på tross av dette. Det er ikke så "trist" med innekatter som enkelte tror. Ofte er de som mener dette de samme som mener at de ikke har plikt til å kastrere hannkattene sine, og dermed er direkte skyldig i at så mange uønskede kattunger blir født og avlivet (og har en forstumpet moral som sier at dette er greit). Og hvis alternativet er en overhengende fare for å bli ihjelkjørt eller plaget/drept av psykopater, så er konklusjonen rimelig enkel.

Selv har jeg stort sett hatt innekatter tidligere. Nå bor jeg utenfor sentrum, med veranda og hage, og da ble det helt meningsløst å ikke la de gå ut.

Hehe, nå så jeg for meg deg tusle og stelle med hagen....

c",)

Skrevet

Vi hadde glatt hatt katt dersom jeg bare kunne. Bor ikke nederst vi heller, men det er ingen problem for kattepusene å klatre opp. Vi har hatt besøk av noen nabopuser på verandaen, og de vi kjøpte av hadde katt de også.

Gjest Calóni
Skrevet

Vi hadde glatt hatt katt dersom jeg bare kunne. Bor ikke nederst vi heller, men det er ingen problem for kattepusene å klatre opp. Vi har hatt besøk av noen nabopuser på verandaen, og de vi kjøpte av hadde katt de også.

"Glatt hatt katt"? :P

Gjest Hanneline
Skrevet

c",)

Jeg bor i 2 etg i blokk.

Før bodde jeg i hus og hadde utekatt.

Men nå når vi bor i blokk har vi 2 innekatter.

Kattene lider såvisst IKKE ettersom de ikke vet om noe annet.

Dermed koser de seg glugg ihjel :)

Men innekatter krever litt mer arbeid enn utekatter bl.a i form av stimulering.

Når man har to innekatter så stimulerer de hverandre nok da med løping og herjing og jaging.

Men jeg leker mye med dem når jeg har tid.

Det verste du kan gjøre dog, er å ta imot en utekatt og gjøre den til innekatt. DET vil ikke fungere.

Men har du innekatt fra liten av, så savner de ikke noe for de vet ikke om noe annet ;)

Skrevet

c",)

"Hehe, nå så jeg for meg deg tusle og stelle med hagen...."

Er det så rart, da? :-)

Jeg klipper gress, hekker, eple- og plommetrær. Jeg lagde til og med en liten grønnsakshage i våres.

Skrevet

"Hehe, nå så jeg for meg deg tusle og stelle med hagen...."

Er det så rart, da? :-)

Jeg klipper gress, hekker, eple- og plommetrær. Jeg lagde til og med en liten grønnsakshage i våres.

Jeg er stum.

c",)

Gjest papirtiger
Skrevet

Javisst :) Det er veldig mange som har katt i blokka vår, men du må jo sjekke om katten vil inn relativt ofte.

Skrevet

Jeg er stum.

c",)

Men det var innimellom satandyrking og voldtekt av unge jomfruer, da. Det gjelder bare å prioritere, så får man tid til det meste.

"..............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...