Gå til innhold

Er det normalt å ha ikke ha sterke meninger om saker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender at jeg kommer opp i diskusjoner med andre om ting og tang. Jeg føler aldri at jeg kan si at " det her mener jeg", fordi jeg også ser det fra så mange vinkler

her forleden kom jeg og en veninne opp i en diskusjon ang politikk og hun direkte kritiserte det partiet jeg hadde valgt (hun visste ikke hva jeg hadde stemt).

Jeg klarer nesten aldri å være for eller mot enkelte ting, bortsett fra ting som feks kriminalitet og ting som går på sterke etiske verdier.

Ellers mener jeg at en sak kan sees fra mange sider. Jeg får problemer med å argumentere fordi jeg sjelden kan si " at dette mener jeg".

Føler dere det sånn også? Jeg stemte forøvrig rødgrønt. kanskje det er en forventing om at jeg som har et kristent livssyn skal stemme KRF men jeg syntes det var på tide med et regjeringsskifte.

Noen innspill? En politikerkarriere skal jeg ihvertfall ikke satse på:)

Skrevet

Jeg har det på samme måten. Føler meg ganske dum når jeg ikke kan si "SÅNN mener jeg!". Men det er kanskje de andre som er dumme som bare har ett bastant syn. :)

Skrevet

Jeg er en blanding jeg. Noen saker har jeg veldig sterke meninger om, mens andre bryr meg midt på ryggen.

Synes det er greit å ikke ha mening om absolutt alt.

Og du, når det gjelder valget - det var jo umulig å ta stilling til noen ting omtrent. Alle snakket bare svada!

Skrevet

Jeg er en blanding jeg. Noen saker har jeg veldig sterke meninger om, mens andre bryr meg midt på ryggen.

Synes det er greit å ikke ha mening om absolutt alt.

Og du, når det gjelder valget - det var jo umulig å ta stilling til noen ting omtrent. Alle snakket bare svada!

ja jeg syntes også at det ble mye svada. endte til slutt opp med å stemme på det partiet jeg var minst uenig med. Men lett var det ikke. Og noe favorittparti har jeg ikke.

Skrevet

Ikke så helt ulikt hvordan jeg er... Men på enkelte områder har jeg nok ganske klare meninger. Noen ganger klarer jeg å hevde de, andre ganger "gidder" (klarer?) jeg ikke å argumentere for de.

Lurer på om det bare er min personlighet, eller også pga forhold i oppveksten, der det var lite rom for mine meninger, og mye detaljstyring.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du forteller! Jeg ser det som et tegn på intelligens at en evner se flere sider av samme sak. De som står på sitt samme hvilke nye opplysninger som de får, må jo rett og slett være dumme. Eller veldig sta.

Skrevet

Ikke så helt ulikt hvordan jeg er... Men på enkelte områder har jeg nok ganske klare meninger. Noen ganger klarer jeg å hevde de, andre ganger "gidder" (klarer?) jeg ikke å argumentere for de.

Lurer på om det bare er min personlighet, eller også pga forhold i oppveksten, der det var lite rom for mine meninger, og mye detaljstyring.

ofte har det litt med konteksten å gjøre også. Hvis jeg er forberedt på at det blir en diskusjon så er det lettere enn at en diskusjon plutselig kommer når man har forestilt seg en hyggelig veninnekveld. Da prøver jeg å vri temaet over på noe annet

jeg har også sterke meninger om enkelte ting. Men jeg er forsiktig med å påtvinge meningene mine over på andre. Det er ikke så lett å si at man prinsipielt er i mot abort når man ikke vet om veninna di har vært nødt til å ta et slikt valg en gang. Da forsøker jeg å være svært varsom.

Jeg er en annen
Skrevet

Det er helt normalt, og sikkert ofte en fordel. Men kanskje litt typisk for jenter? Selv tenker jeg svart/hvitt, sånn som George Bush.

Skrevet

Tror ikke du er unormal, nei. Og iom. at du evner å se ting fra flere sider, så er det jo heller ikke det at du ikke interesserer deg for noe som helst (vil jeg tippe, ihvertfall).

Noen har sterke meninger om visse utvalgte ting. Andre har sterke meninger om alt. Og andre igjen har ikke så sterke meninger om særlig mye. Folk er forskjellige.

"........................................."

Skrevet

De mest uinteressante menneskene er de som ikke klarer å diskutere noe som helst. Enten fordi de har altfor sterke meninger om alt mulig til å ta aktiv del i en gjensidig og givende diskusjon, eller fordi de ikke er reflekterte nok til å ha meninger ang. noe som helst.

Du er nok helt normal. Men jeg synes det er en fordel om mennesker har en del prinsipper. Om disse prinsippene går direkte på deg selv og din oppførsel, eller også involverer hva du tolerer fra andre mennesker, er opp til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...