Gjest 69 modell er jeg Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Har en drøm om å begynne på barnevernspedagog.Deltid i Oslo. Men jeg har ikke nok poeng, ikke engang med alderspoeng.... Hvordan skrape sammen nok poeng?Mangler en del.... 0 Siter
Gjest soveskinn Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 vil anbefale deg en av privatskolene.. ala bjørknes ,Treider etc det koster en god del..men det er utrolig flinke til å lære bort. men det er selvfølgelig opp til deg. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Du kan ta opp fag som privatist. Det vil si at du ikke har noen undervisning i fagene, men du går opp igjen til ny eksamen. Det er en mulighet dersom du tror du klarer å forbedre den forrige karakteren din uten mer undervisning. Soveskinns forslag om privatskole er selvsagt bra, men da må du forberede deg på å betale 5-7000 per fag, det var iallfall de prisene jeg så da jeg sjekket litt rundt. Sonans privatgymnas tilbyr gratis rådgivningstime uten forpliktelser. Avtal time, ta med vitnemålet ditt, og dere kan sammen legge opp et forslag til hvordan du skal få 'skrapet' sammen nok poeng. Det vil ikke dermed si at du trenger å ta noen fag der. Dersom du ikke vil gå på privatskole, men fortsatt ikke føler at du klarer å studere godt nok på egen hånd for så å gå opp til eksamen, så kan du høre med en videregående skole i nærheten om du kan delta i undervisningen deres. Da får du status som "hospitant" i klassen. Du kan komme og gå som du vil, men du har dermed et tilbud om undervisning. Noen videregående skoler stiller riktignok krav til at hospitantene deltar på det meste av undervisningen, ikke bare "slenger innom" nå og da, men det kan du høre med den aktuelle skolen. Jeg går utifra at dersom du ønsker slik hospitantstatus så er det jo fordi du ønsker undervisning, så da er det ikke noe problem uansett. Som hospitant går du altså opp til privatisteksamen enten til jul eller vår. Dersom du tar kontakt med en videregående skole kan det også være de har mulighet til å la deg gå som delkurselev. Det vil si at du får elevstatus som alle de andre elevene, og har dermed de samme forpliktelser og rettigheter som de har. Da får du standpunktkarakter, og slipper eksamen med mindre du blir trukket ut til det. Det er for sent å begynne på noen skole nå i høst, og fristen for å melde seg opp til privatisteksamen gikk ut 15. september, så du har ingen muligheter til å ta noen eksamen før til våren. De private gymnasene har fag som starter opp etter jul, men om du vil på videregående skole må du nok vente til neste høst. Så da kommer det jo an på hvilket tidsperspektiv du har satt på det her. Men hør med Sonans privatgymnas, der får du gode råd! 0 Siter
Gjest Pandmi Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Det er en drittjobb som suger livsskiten ut av deg. Men det vakke det du spurte om ;p 0 Siter
Gjest 69 modelle er jeg Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Du kan ta opp fag som privatist. Det vil si at du ikke har noen undervisning i fagene, men du går opp igjen til ny eksamen. Det er en mulighet dersom du tror du klarer å forbedre den forrige karakteren din uten mer undervisning. Soveskinns forslag om privatskole er selvsagt bra, men da må du forberede deg på å betale 5-7000 per fag, det var iallfall de prisene jeg så da jeg sjekket litt rundt. Sonans privatgymnas tilbyr gratis rådgivningstime uten forpliktelser. Avtal time, ta med vitnemålet ditt, og dere kan sammen legge opp et forslag til hvordan du skal få 'skrapet' sammen nok poeng. Det vil ikke dermed si at du trenger å ta noen fag der. Dersom du ikke vil gå på privatskole, men fortsatt ikke føler at du klarer å studere godt nok på egen hånd for så å gå opp til eksamen, så kan du høre med en videregående skole i nærheten om du kan delta i undervisningen deres. Da får du status som "hospitant" i klassen. Du kan komme og gå som du vil, men du har dermed et tilbud om undervisning. Noen videregående skoler stiller riktignok krav til at hospitantene deltar på det meste av undervisningen, ikke bare "slenger innom" nå og da, men det kan du høre med den aktuelle skolen. Jeg går utifra at dersom du ønsker slik hospitantstatus så er det jo fordi du ønsker undervisning, så da er det ikke noe problem uansett. Som hospitant går du altså opp til privatisteksamen enten til jul eller vår. Dersom du tar kontakt med en videregående skole kan det også være de har mulighet til å la deg gå som delkurselev. Det vil si at du får elevstatus som alle de andre elevene, og har dermed de samme forpliktelser og rettigheter som de har. Da får du standpunktkarakter, og slipper eksamen med mindre du blir trukket ut til det. Det er for sent å begynne på noen skole nå i høst, og fristen for å melde seg opp til privatisteksamen gikk ut 15. september, så du har ingen muligheter til å ta noen eksamen før til våren. De private gymnasene har fag som starter opp etter jul, men om du vil på videregående skole må du nok vente til neste høst. Så da kommer det jo an på hvilket tidsperspektiv du har satt på det her. Men hør med Sonans privatgymnas, der får du gode råd! Takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.