Gå til innhold

Staff, igjen

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/08/445747.html

Jeg tenker mitt om Staffs framstilling av sex med en voksen mann som 12-åring, og jeg ser hvor problematisk det er. Men jeg tenker også at man må respektere Staffs versjon, og at det er uhyre viktig at det er rom for slike utsagn i offentligheten.

Jeg er sjokkert over uttalelsene til Blålys-lederen i denne artikkelen: Beviset for at Staff har tatt skade av overgrepene er at han påstår at han ikke har tatt skade! Dette er misbruk av psykologi og en totalitær måte å debattere på -- et overgrep, om noe.

Gjest papirtiger
Skrevet

Når jeg leste artikkelen håpet jeg i det lengste at hun var blitt feilsitert, men det virket ikke slik.

Blålys-foreningen hadde fått mer respekt (ikke minst faglig) hvis de kunne uttale seg generelt, uten å synse om Staffs privatliv.

Triste greier.

Gjest brusebad
Skrevet

Det er et følsomt emne, og jeg forstår at mange føler avsky, men likevel må det kunne debatteres av i hvert fall profesjonelle uten å "ta" noen.

Det er greit å ikke like Staff og hans meninger, men det må da gå an å beherske seg og ikke "klore ut øya på folk"?

Skrevet

"Dette er misbruk av psykologi og en totalitær måte å debattere på -- et overgrep, om noe."

Det der er kvasi-vitenskap og misbruk av en posisjon/profesjon av verste sort. Desverre er det ikke mangel på folk som presterer slikt.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...