Gå til innhold

Sykepleiere på sykehjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart flytte og tenkte jeg skulle søke jobb på et sykehjem fordi det vil være nærmest der jeg bor. Har nå vært hjemme noen år. Har sykehuserfaring fra før, jobbet i ca. to år som sykepleier. En veninne fraråder meg. Hun mener sykepleiere lett kan føle seg utenfor og at hjelpepleiere har null innsikt i hvor mye ansvar som ligger på sykepleiere. Hjelpepleiere irriterer seg over sykepleiere selv om sykepleiere jobber mye mere enn dem sier hun. Hun vil aldri mere på noe sykehjem.

Er det noen sykepleiere som har jobbet på sykehjem? Hva er evt. deres erfaring? Er det så ille som min veninne sier?

Gjest spespedstudenten
Skrevet

hei

nå er ikke jeg selv helsearbeider, men pedagog.

har jobbet på noen ulike sykehjem og i hjemmetjenesten og har merket noen gnistninger mellom sykepleiere og hjelpepleiere.

Men jeg vil ikke fraråde deg å jobbe som sykepleier der selv om noen venner har dårlige erfaringer. Alt kommer jo an på hvordan miljøet er på arbeidsplassen. Det er nok sant at mange hjelpepleiere føler seg litt underlegne sykepleierene og derfor må ta igjen litt, men du får heve deg over det. Jeg har også blitt litt belært av hjelpepleierene når det gjelder visse ting, men jeg regner med at det er et behov de bare har og finner meg i det.

Vær høfflig og grei mot dine kollegaer og vær gjerne litt ydmyk også så tror jeg dette vil gå greit.

ønsker deg lykke til der hvor du ender opp. Håper mange vil få glede av deg:)

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Nei, det er ikke så ille. Sykepleierene har mer ansvar og blir verdsatt og respektert. De kan også delta i pleien og gjøre samme jobb som andre ansatte. Men de må også sette pris på assistenter og hjelpepleiere.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...