Gjest lystigja Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Nytter det? Uten å gå på forelesninger? Bor 2 timer med bil unna Oslo og jobber 100 % på dagtid. 0 Siter
Gjest til deg Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Du må ha en vilje av stål. Jeg tror at det ikke er så lurt å studere på egenhånd i lengden. Du vil gå glipp av det faglige nettverket, diskusjonene og den åndelige føde som er nødendig for å opprettholde motivasjon, og også for å få flere perspektiver på ting. jeg vet dessverre hva jeg prater om 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Kommer vel litt an på hvordan du foretrekker å studere, men det burde være fullt mulig. Juss er vel også et fag det er relativt greit å studere på egenhånd (mye teori, ikke så mange praktiske oppgaver/innleveringer etc.). 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Det tviler jeg på. Etter kvalitetsreformen er det mye mer obligatorisk fremmøte på universitetet. 0 Siter
Nikki Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Du må først sjekke om juridisk fakultet ved UiO har obligatorisk oppmøte som et krav for å få ta eksamen. Jeg vet juridisk fakultet i Bergen har det, men mulig Oslo ikke har innført det. Dersom det ikke er obligatorisk, må du tenke gjennom om du har selvdisiplin til å klare dette alene. Det er et tøft studium med mye lesing, og man møter innimellom mye motgang. Jeg har studert juss delvis på egenhånd,men har vært tilknyttet Folkeuniversitetet i Trondheim og har innimellom hatt et miljø der. De siste 2 årene fant jeg meg en kollokviegruppe, og uten den tror jeg neppe jeg hadde kommet meg gjennom. Selv om juss i utgangspunktet er et "lesefag" der man bruker mye tid til å lese på egenhånd, er det en fordel om man har noen å diskutere det med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.