Gå til innhold

Lån?

Gjest økonomisliter

Anbefalte innlegg

Gjest økonomisliter
Skrevet

Hvis vi har en liten periode det er dårlig økonomisk sett i heimen. Kan enn da be om et lån av banken? hvis enn vet at enn går mot bedre tider i neste mnd?

evt er 10 000 for mye be om?

Skrevet

Men er det lurt da? Banken gir dere uten problemer 10.000 i lån, hvis dere ikke har noe økonomiske anmerkninger eller ikke har økonomi til å klare det.

Dere kan jo vurdere å refinansiere lånene deres så økonomien blir lettere. Hvis dette er et alternativ da.

Skrevet

Ikke noe problem å få et kortsiktig mindre lån i den faste banken dere har, hvis dere har betjent lånene deres korrekt tidligere.

Skrevet

Det er sikkert ikke vanskelig å få. Men ville det ikke feks være lurere å be om avdragsfrihet på boliglånet en periode? Da betaler dere kun renter. Man kan få avdragsfrihet i opptil flere år totalt sett.

Det gjorde jeg en periode, da hadde jeg plutselig et par tusen mer i mnd å rutte med, og det hjalp veldig!

Skrevet

Det er dyrt med et sånn lite lån. Jeg har f.eks. mer i regninger enn jeg normalt har utbetalt i måneden. Før jeg rakk å spare meg opp noen reserver, gikk jeg til arbeidsgiver og fikk lønnsfrskudd. En gang jeg var delvis permittert noen måneder, gjorde jeg som noen foreslo her, hoppet over nedbetaling på et lån noen måneder (var selvsagt avtalt med banken på forhånd).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...