Gå til innhold

SVs naive idioti

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ja, hva er hensikten med å jobbe da? For meg er det ingen hensikt, hvis "lønna" skal være den samme. Da vil jeg jo spare på å slippe reisevei i tillegg.

Nei, ærlig talt, dette kan de ikke mene?

Skrevet

Hvor er oppsigelsespapirene mine? Det der er _mye_ mer enn det jeg har i årslønn! Og jeg er alenemor med 1-2 små å forsørge...

Skrevet

Merk at barnetrygd, småbarnstillegg og kontantstøtte er holdt utenfor.

For et par unger blir dette også noen lapper. Tilsammen er man vel familien på en lønn tilsvarende 400.000, vil jeg tro.

Det er ikke mye å leve av naturligvis, men det er jo til salt i suppa.

Skrevet

My God, asså...

Ikke skyld på meg, jeg stemte ikke på dem! ;)

Gjest stemmer ikke SV
Skrevet

Sånt gjør meg så forbanna!

Jeg vil bare nevne at jeg jobber deltid, vi har små barn og jeg tar utdanning på deltid. Mannen min har en sikker jobb men han tjener ikke så godt. Vi sliter med å klare oss økonomisk, og vi har ikke råd til egen bolig. Jeg vet om de som faktisk skryter av at de mottar sosialhjelp/er uføretrygdet selv om de godt kunne vært i jobb..... Det kan ikke stemme at det skal være slik? Skal en person på sosialhjelp tjene mer enn min årslønn kommer til å bli når jeg jobber fullt? Denne måneden måtte vi faktisk få utsatt en stor regning, og vi har ikke så mye penger igjen på matbudsjettet pga at vi må kjøpe bensin/betale annet.

Det er for mange i dette landet som mottar sosialhjelp, og jeg tror det er for lett å få det.

Gjest stemmer ikke SV
Skrevet

Merk at barnetrygd, småbarnstillegg og kontantstøtte er holdt utenfor.

For et par unger blir dette også noen lapper. Tilsammen er man vel familien på en lønn tilsvarende 400.000, vil jeg tro.

Det er ikke mye å leve av naturligvis, men det er jo til salt i suppa.

Det er mer enn det vi har i inntekt.

Gjest henne74
Skrevet

Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

Vil dette si at alle de fire av ti nordmenn som har under 300 000 i inntekt skal få det resterende beløp dekket på sosialtrygden det da.? Det blir deilig å være nordmann ett år eller to da gitt, helt til det er tomt for penger.

Skrevet

Du får stemme SV du og jeg også da, så får de gjennomslag for dette.

Så kan vi alle sammen kose oss med frimerkesamlingene våre og drikke rødvin på terassen.

Alle tjener like mye, ingen har Mercedes og alle er lykkelige.

Skrevet

Gripp er nok litt ironisk her...:-)

Skrevet

Gripp er nok litt ironisk her...:-)

Det har du rett i.

Vel vitende om gjennomsnittsinntekter her i landet, er det en fryd å få idiot-fremstille SV på denne måten.

Det blir mye morro i tiden fremover, kanskje spesielt innenfor kamelsluking. Men de har vel mye god rødvin å skylle ned med der opp på Soria Moria.

Skrevet

Det har du rett i.

Vel vitende om gjennomsnittsinntekter her i landet, er det en fryd å få idiot-fremstille SV på denne måten.

Det blir mye morro i tiden fremover, kanskje spesielt innenfor kamelsluking. Men de har vel mye god rødvin å skylle ned med der opp på Soria Moria.

Jeg tror de har det litt som i en voksen barnehage.

Endelig har de fått den makten de har drømt om. Og så legger de planer og ideer tuftet på fullstendig urealistiske drømmer og fantasier, som igjen er tuftet på en ideologi de for lenge siden burde sett ikke henger på greip.

Det interessante og morsomme blir å høre hva de har å si når det hele ramler sammen som det korthuset det er...:-)

Da blir det norgesmesterskap i bortforklaringer....he-he

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Selv om jeg stemte sosialt (ikke sv, men ap), synes jeg dette er håreisende.

Tror ikke de får gjennom dette.

Skrevet

Hvor er oppsigelsespapirene mine? Det der er _mye_ mer enn det jeg har i årslønn! Og jeg er alenemor med 1-2 små å forsørge...

1-2 å forsørge??

Skrevet

Ja, hva er hensikten med å jobbe da? For meg er det ingen hensikt, hvis "lønna" skal være den samme. Da vil jeg jo spare på å slippe reisevei i tillegg.

Nei, ærlig talt, dette kan de ikke mene?

SV er ikke opptatt av å tjene, kun av å dele.

Med et slikt utgangspunkt er forslaget deres logisk. Man kan ikke stemme sosialistisk og så klage etterpå når regninga skal betales (utan at jeg beskylder deg for å ha stemt på SV).

Skrevet

Jeg tror de har det litt som i en voksen barnehage.

Endelig har de fått den makten de har drømt om. Og så legger de planer og ideer tuftet på fullstendig urealistiske drømmer og fantasier, som igjen er tuftet på en ideologi de for lenge siden burde sett ikke henger på greip.

Det interessante og morsomme blir å høre hva de har å si når det hele ramler sammen som det korthuset det er...:-)

Da blir det norgesmesterskap i bortforklaringer....he-he

Vi får satse på at bulke-jens holder dem i ørene og får hamret litt realisme inn i jentene.

Gjest stemmer ikke SV
Skrevet

Du får stemme SV du og jeg også da, så får de gjennomslag for dette.

Så kan vi alle sammen kose oss med frimerkesamlingene våre og drikke rødvin på terassen.

Alle tjener like mye, ingen har Mercedes og alle er lykkelige.

Nei du, det er ikke slik jeg vil ha det! Jeg vil jobbe for pengene mine.

Skrevet

Vi får satse på at bulke-jens holder dem i ørene og får hamret litt realisme inn i jentene.

Hvis ikke han får det til, så vil realitetene etterhvert dukke opp og sparke dem i ræva...

Gjest blomsterløk
Skrevet

SV er ikke opptatt av å tjene, kun av å dele.

Med et slikt utgangspunkt er forslaget deres logisk. Man kan ikke stemme sosialistisk og så klage etterpå når regninga skal betales (utan at jeg beskylder deg for å ha stemt på SV).

Nei, godt du ikke beskylder meg for det.

For jeg stempe absolutt _ikke_ sv. Stempte ikke rødgrønn regjering i det hele tatt.

Derfor er det ekstra gøy å lese alt som nå kommer frem under forhandlingene.

Gleder meg til kamelslukinga blir offentlig.

:)

Gjest hodekål
Skrevet

Nei, godt du ikke beskylder meg for det.

For jeg stempe absolutt _ikke_ sv. Stempte ikke rødgrønn regjering i det hele tatt.

Derfor er det ekstra gøy å lese alt som nå kommer frem under forhandlingene.

Gleder meg til kamelslukinga blir offentlig.

:)

det var da også en innstilling....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...