Gå til innhold

Hvor tror dere vi kommer fra?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer jeg på i dag...
Skrevet

Ble bare litt nysgjerrig på hva folk flest tror om opphavet vårt, altså hvordan ble det første menneske, blomsten, dyrene, fiskene osv til fra grunnen av?

Gjest Hva jeg tror
Skrevet

fra en urkraft som jeg kaller Den Høyeste Intelligens og Kjærlighet. Noen kaller det Gud, men det er så forslitt uttrykk at jeg foretrekker andre betegnelser.

Gjest dolly dataduck
Skrevet

Det er mer spennende å spørre hvor universet kom fra. Altså: ALT.

Tror det for alltid vil være et spørsmål som er utenfor menneskets fatteevne.

Skrevet

Rent konkret så er mitt svar på ditt spørsmål at alt levende kommer fra de helt enkleste av organismer, som gjennom tiden har utviklet seg til det vi ser i dag.

Det STORE spørsmålet er hvor byggestenene for det opprinnelige første "liv" kommer fra, og hvordan disse byggestenene fikk liv.

Det er så store spørsmål at jeg ikke en gang har ideer om et svar.

Gjest ikke troverdig kilde til skapelsen
Skrevet

Les Bibelen.

Er du klar over hvor mange versjoner det fantes av bibelen før "den endelige" versjonen ble godtatt?

Gjest Hanneline
Skrevet

fra en urkraft som jeg kaller Den Høyeste Intelligens og Kjærlighet. Noen kaller det Gud, men det er så forslitt uttrykk at jeg foretrekker andre betegnelser.

Tror nok på den kristne versjonen - Adam og Eva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...