Gå til innhold

Åndenes makt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er mest interesant hvordan Tv-Norge greier å få folk til å spille slik skuespill. Men de får vel godt betalt sikkert.

Dersom dine vnner eller nære slektninger hadde deltatt i programmet, ville du også tro at de spilte?

Noe av det overnaturlige tror vi ikke før vi opplever det selv!

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• keinstein

4

• Osiris

3

• Goliath

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg tror på det. Kanskje ikke alt, men tror det er mer mellom himmel og jord enn vi vet ;)

Skrevet

Dansk politi har truet med anmeldelse for å blande seg i etterforskning på det forrige stuntet de drev med. Norks politi snuste på det samme, så de fikk vel kalde føtter på det emnet.

Spøkelseshus har vel politiet noen med.

Vi får høre hva byggmesterlauget sier.

"Spøkelseshus har vel politiet noen med"

Håper politi har annet å bruke tid og penger på enn å undersøke hus hvor det spøker :o)

Gjest brusebad
Skrevet

"Spøkelseshus har vel politiet noen med"

Håper politi har annet å bruke tid og penger på enn å undersøke hus hvor det spøker :o)

En skirveleif. Spøkelsehus har politiet neppe noe med.

:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Biter på? Har du for vane å dikte opp historier som ikke er sanne? Jeg gjør det i såfall ikke og tror derfor stort sett på folk som ser noelunde vanlige ut.

Når noen sier de ovehode ikke tror på sånnt så begynner jeg å lure på om dette er folk som ikke er ærlige.

Tja, hvis jeg hadde fått godt nok betalt, kan det hende jeg hadde diktet en historie som ikke var sann, og påstått etterpå at det hjalp med "behandling";o)

Men jeg skulle hatt veldig bra betalt altså, for jeg hadde vært flau over å vise meg ute blandt folk etterpå.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dersom dine vnner eller nære slektninger hadde deltatt i programmet, ville du også tro at de spilte?

Noe av det overnaturlige tror vi ikke før vi opplever det selv!

De ville aldri deltatt i programmet. Ihverfall ikke familievenner.

Ex-dama til broren min kunne sikkert funnet på noe sånt, men hun tror på alt mulig rart. Også at det finnes mennesker som er 300 år gamle og bare lever på luft.

Hun kan foresten jage bort spøkelser selv hun. Ha ha ha.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Veldig mange elsker å ha noe "mystisk" å tro på.

Det er derfor religion er så utbredt :-)

Heldigvis er jeg ikke en av dem....

Nei, ikke jeg heller. Jeg tror mennesker trenger noe å trøste seg med.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg limer inn et innlegg jeg skrev her for noen dager siden:

Jeg vil benytte anledningen til å si at uansett hva man kaller overnaturlige ting, enten man kaller det spøkelser, gjenferd, energispenninger, overtro, ånder eller hva-som-helst, så må vi respektere de som bor i, eller jobber i hus hvor de oppfatter slike hendelser som plagsomme.

Det er enkelte som ler rått av de som deltar i feks. "Åndenes makt" og kaller dem tullinger. Men vi må huske på at for dem dette gjelder så er problemene reelle, uansett hva årsaken er.

I enkelte av disse programmene har det også handlet om dyr som har endret adferd. I det forrige var det tre katter som oppførte seg som om de bodde sammen med flere mennesker enn det var i huset. I programmer tidligere (de danske) har det vært andre dyr som hunder og hester som har endret adferd. De har gått fra å være redde til å bli rolige og harmoniske dyr etter at den synske har vært der. Ett av stedene ble det forklart med at det hadde bodd en dyremishandler på gården tidligere, og at han gikk igjen og slo hestene. Et annet sted var bikkja i huset blitt så redd at den hadde flyttet til naboen.

Vel, uansett hvilken forklaring man gir på fenomenene, så hjalp altså behandlingen, og jeg synes at de som opplever dette som et problem ikke skal møtes med hån, men med forståelse. Når til og med dyrene endrer adferd, så sier det meg at det ennå ikke er alt vi kan forstå her i verden.

Har dyrene blitt fulgt i lang tid før og etter "behandling", eller ble de kanskje filmet i urolige og rolige øyeblikk?

Jeg tror jeg vet svaret.

Og hvem var det som snakket for dyrene? Var det dyrene selv kanskje, eller var deres eiere som fikk betalt for å delta i programmet?

Jeg tror jeg vet svaret der også.

Jeg skjøner ikke at det er mulig å være så lettlurt.

*Flirer rått*

Skrevet

Dansk politi har truet med anmeldelse for å blande seg i etterforskning på det forrige stuntet de drev med. Norks politi snuste på det samme, så de fikk vel kalde føtter på det emnet.

Her i Trondheim har politiet spøkelse også. På politimuseet skal det være et spøkelse. Selv garva superskeptiske politifolk hevder de har endra syn. Jeg har aldri vært der men det har vært mye skriving i avisa om det.

Gjest selfølgelig ærlig
Skrevet

Nei, ikke jeg heller. Jeg tror mennesker trenger noe å trøste seg med.

Hva trøst skulle det være med et spøkelse?

Jeg synes du viser liten respekt for hva andre har opplevd. Selv hørte jeg en gang om et hus hvor visstnok ingen greide å bo i fordi det skjedde unaturlige ting hele tiden. Der skulle du ha vært.

Skrevet

Her stedet politiet har spøkelse: http://www.startsiden.no/magasin/2000/10/04/politimuseet.shtml

Skrevet

Det har skjedd mange ting som ikke kan forkalres hjemme hos mine egne foreldre, så jeg tror på at det er noe der.. hva vet jeg ikke..

Gjest bare min mening dette
Skrevet

Har dyrene blitt fulgt i lang tid før og etter "behandling", eller ble de kanskje filmet i urolige og rolige øyeblikk?

Jeg tror jeg vet svaret.

Og hvem var det som snakket for dyrene? Var det dyrene selv kanskje, eller var deres eiere som fikk betalt for å delta i programmet?

Jeg tror jeg vet svaret der også.

Jeg skjøner ikke at det er mulig å være så lettlurt.

*Flirer rått*

Bare le, du. Det er den som ler sist som ler best, vet du...

Du skjønner ikke at det går an å være så lettlurt, som du sier. Vel, jeg forstår faktisk ikke at det går an å være så dum å tro at mennesket vet alt om hva som finnes mellom himmel og jord. Det gjør vi ikke!

Når det gjelder historien med hestene, så hadde eierne montert kamera med videoovervåkning i stallen, fordi hestenes redsel gjorde at de trodde det var folk som brøt seg inn i stallen nattestid og skremte dem. Kameraene filmet hestene gjennom lang tid, og man kunne tydelig se på opptakene at de var redde for noe som ikke var synlig.

Kan være det finnes naturlige forklaringer på disse fenomenene. Men uansett hva det er, så er det fullstendig unødvendig av deg å latterliggjøre dem som virkelig plages med dette. Det er nesten så jeg håper du en dag opplever noe som skremmer deg skikkelig og som du ikke kan forklare. Kanskje du da får litt bedre forståelse for at andre opplever og plages av fenomener vi ennå ikke vet årsaken til.

Om disse som kaller seg klarsynte kan hjelpe til med å fjerne problemet, slik at de som opplever frykt som følge av slike fenomener kan få det bedre, så har jeg full forståelse for at folk velger å benytte synske.

Jeg har selv opplevd flere ting som ikke kan forklares, og som har fått meg til å innse at det finnes fenomener vi ennå ikke vet årsaken til.

Litt mer ydmykhet fra din side hadde gjort seg, KariKruskakli.

Skrevet

Jeg synes du viser liten respekt for hva andre har opplevd. Selv hørte jeg en gang om et hus hvor visstnok ingen greide å bo i fordi det skjedde unaturlige ting hele tiden. Der skulle du ha vært.

" Selv hørte jeg en gang om..."

Og det mener du er noen form for "sannhetsbevis"?

Personlig skulle jeg gjerne ha vært der :-)

Hvorfor tror du at INGEN noensinne har klart å bevise noe slikt?

Hvis dette skulle være sant/reelt så ville selvfølgelig et stort antall forskere/professorer etc innenfor en rekke forskjellige fagfelt kastet seg over det. Det ville vært omtrent like mye av en oppdagelse som det å oppdage liv utenfor vår klode.

Så dette er selvfølgelig bare vås.

Og det finnes ingen grunn til å vise noen som helst respekt for slike "opplevelser" - all den tid intet av det kan dokumenteres.

Tvert i mot så finnes det en rekke grunner til å vise avsky for de som missbruker andres overtro til å spekulere i det, og tjene penger på det.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Bare le, du. Det er den som ler sist som ler best, vet du...

Du skjønner ikke at det går an å være så lettlurt, som du sier. Vel, jeg forstår faktisk ikke at det går an å være så dum å tro at mennesket vet alt om hva som finnes mellom himmel og jord. Det gjør vi ikke!

Når det gjelder historien med hestene, så hadde eierne montert kamera med videoovervåkning i stallen, fordi hestenes redsel gjorde at de trodde det var folk som brøt seg inn i stallen nattestid og skremte dem. Kameraene filmet hestene gjennom lang tid, og man kunne tydelig se på opptakene at de var redde for noe som ikke var synlig.

Kan være det finnes naturlige forklaringer på disse fenomenene. Men uansett hva det er, så er det fullstendig unødvendig av deg å latterliggjøre dem som virkelig plages med dette. Det er nesten så jeg håper du en dag opplever noe som skremmer deg skikkelig og som du ikke kan forklare. Kanskje du da får litt bedre forståelse for at andre opplever og plages av fenomener vi ennå ikke vet årsaken til.

Om disse som kaller seg klarsynte kan hjelpe til med å fjerne problemet, slik at de som opplever frykt som følge av slike fenomener kan få det bedre, så har jeg full forståelse for at folk velger å benytte synske.

Jeg har selv opplevd flere ting som ikke kan forklares, og som har fått meg til å innse at det finnes fenomener vi ennå ikke vet årsaken til.

Litt mer ydmykhet fra din side hadde gjort seg, KariKruskakli.

" Kameraene filmet hestene gjennom lang tid, og man kunne tydelig se på opptakene at de var redde for noe som ikke var synlig"

Men kjære deg. Hva tror du foregår utenfor kamera?

Det er mye som skjer utenfor kamera som ikke er synlig for deg.

Det er mye man kan finne på for å skremme opp hestene.

Og hvordan vet du at de ble filmet i lang tid? Fordi det så ut slik på TV?

Disse programmene er jo laget for at du og andre skal bite på.

Det er dette de tjener penger på.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du skulle vært alene på hytta mi en sen kveld du. Jeg hører "spøkelser" overalt ;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du skulle vært alene på hytta mi en sen kveld du. Jeg hører "spøkelser" overalt ;o)

Gjest bare min mening dette
Skrevet

" Kameraene filmet hestene gjennom lang tid, og man kunne tydelig se på opptakene at de var redde for noe som ikke var synlig"

Men kjære deg. Hva tror du foregår utenfor kamera?

Det er mye som skjer utenfor kamera som ikke er synlig for deg.

Det er mye man kan finne på for å skremme opp hestene.

Og hvordan vet du at de ble filmet i lang tid? Fordi det så ut slik på TV?

Disse programmene er jo laget for at du og andre skal bite på.

Det er dette de tjener penger på.

Du sier at dette bare er skuespill osv. Når fikk Norge så gode amatørskuespillere som greier å snakke helt naturlig? Selv de fleste av våre kjente skuespillere greier jo ikke det.

Nå har jeg faktisk prøvd å svare deg fornuftig gjennom denne tråden, men du vil tydeligvis ikke engang forsøke å forstå. Du får leve i din lille verden uten vilje til å innse at andre opplever ting du ikke forstår. Men vær så snill å la være å kalle andre for lettlurte og dumme, bare fordi de tar opp temaer du ikke ønsker å skjønne noe av!

Nå gidder jeg ikke bruke mer tid på denne tråden.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du sier at dette bare er skuespill osv. Når fikk Norge så gode amatørskuespillere som greier å snakke helt naturlig? Selv de fleste av våre kjente skuespillere greier jo ikke det.

Nå har jeg faktisk prøvd å svare deg fornuftig gjennom denne tråden, men du vil tydeligvis ikke engang forsøke å forstå. Du får leve i din lille verden uten vilje til å innse at andre opplever ting du ikke forstår. Men vær så snill å la være å kalle andre for lettlurte og dumme, bare fordi de tar opp temaer du ikke ønsker å skjønne noe av!

Nå gidder jeg ikke bruke mer tid på denne tråden.

"Når fikk Norge så gode amatørskuespillere som greier å snakke helt naturlig? Selv de fleste av våre kjente skuespillere greier jo ikke det"

He, he, mener du at de trønderjentene på søndag var troverdig?

Dette var innøvde setninger, som alt sammen var planlagt på forhånd. Skjønner du ikke det?;)

Det var da lett å høre på jenetene at dette var innøvd.

Det ene spøkelset skulle få være der. Hvorfor det, tror du?

Fordi dette spøkelset ikke var så skummelt som de andre, tror du sikkert.

Nei, det var for å beholde mystikken rundt bygningen. Men kan jo ikke ta vekk all spenningen , for de som tror på disse spøkelsene;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...