Gå til innhold

Åndenes makt.

Anbefalte innlegg

Gjest mer mellom himmel og jord .....
Skrevet

Du sier at dette bare er skuespill osv. Når fikk Norge så gode amatørskuespillere som greier å snakke helt naturlig? Selv de fleste av våre kjente skuespillere greier jo ikke det.

Nå har jeg faktisk prøvd å svare deg fornuftig gjennom denne tråden, men du vil tydeligvis ikke engang forsøke å forstå. Du får leve i din lille verden uten vilje til å innse at andre opplever ting du ikke forstår. Men vær så snill å la være å kalle andre for lettlurte og dumme, bare fordi de tar opp temaer du ikke ønsker å skjønne noe av!

Nå gidder jeg ikke bruke mer tid på denne tråden.

Vi vet hva vi tror på "bare min mening dette " :o), ikke bry deg om at hun plukker fra hverandre dine historier, hun VIL ikke tro på det, og da nytter det ikke.

Jeg er av samme mening som deg om at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• keinstein

4

• Osiris

3

• Goliath

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi vet hva vi tror på "bare min mening dette " :o), ikke bry deg om at hun plukker fra hverandre dine historier, hun VIL ikke tro på det, og da nytter det ikke.

Jeg er av samme mening som deg om at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner.

"ikke bry deg om at hun plukker fra hverandre dine historier"

Det er ikke så veldig vanskelig;o)

Skrevet

Dersom dine vnner eller nære slektninger hadde deltatt i programmet, ville du også tro at de spilte?

Noe av det overnaturlige tror vi ikke før vi opplever det selv!

At noen tror at det er sant, betyr ikke at det er sant.

Det eneste som jeg kan være enig i at kan være sant, er nettopp at noen tror det er sant. Og man skal respektere deres tro.

Men det betyr IKKE at man skal respektere de som tjener penger på noe slikt, og det betyr IKKE at man skal være enige med de som tror på noe slikt.

OG det skal så absolutt være mulig å si at man selv mener at slike "fenomener" bare er fantasier, og at de som lever av det lever av å lure folk.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det har skjedd mange ting som ikke kan forkalres hjemme hos mine egne foreldre, så jeg tror på at det er noe der.. hva vet jeg ikke..

"så jeg tror på at det er noe der.. hva vet jeg ikke."

I ditt og dine foreldres hode er det sikkert noe, men bare der;o)

mil1365380270
Skrevet

Mulig det virrer masse ånder rundt og sniker på oss når vi har sex. Håper besteforeldrene mine er smarte nok til å holde seg unna akkurat da ;-) I alle andre situasjoner er de hjertelig velkommen.

Det flaueste er når disse åndemakerne tenner stearinglys, og maner dem mot lyset, og over på den andre siden. Får helt vondt i magen av den tåpelige oppførselen. Også sier de "nei, du skal ikke være her, du må gå mot lyset".

Mye jeg lurer på.

F.eks: Må åndemaker og ånd snakke samme språk?

Og hvorfor dette stearinlyset?

Hvorfor klarer de det hver gang? Må vel finnes noen gjenstridige ånder?

Blir man så dum når man dør, at man ikke skjønner at man er død?

Hvis de er dumme, hvordan vet de hvilket lys de skal gå mot, at det ikke er stearinlyset? Eller er det stearinlyset?

Og de gangene det er snille ånder, hvorfor skremmer de folk da? For de ser jo tydeligvis de levende, det er de de kommuniserer med, sier åndemakerne.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mulig det virrer masse ånder rundt og sniker på oss når vi har sex. Håper besteforeldrene mine er smarte nok til å holde seg unna akkurat da ;-) I alle andre situasjoner er de hjertelig velkommen.

Det flaueste er når disse åndemakerne tenner stearinglys, og maner dem mot lyset, og over på den andre siden. Får helt vondt i magen av den tåpelige oppførselen. Også sier de "nei, du skal ikke være her, du må gå mot lyset".

Mye jeg lurer på.

F.eks: Må åndemaker og ånd snakke samme språk?

Og hvorfor dette stearinlyset?

Hvorfor klarer de det hver gang? Må vel finnes noen gjenstridige ånder?

Blir man så dum når man dør, at man ikke skjønner at man er død?

Hvis de er dumme, hvordan vet de hvilket lys de skal gå mot, at det ikke er stearinlyset? Eller er det stearinlyset?

Og de gangene det er snille ånder, hvorfor skremmer de folk da? For de ser jo tydeligvis de levende, det er de de kommuniserer med, sier åndemakerne.

Du stiller deg noen spørsmål, som flere burde ha gjort.

Rart at folk bare svelger sånt uten videre.

mil1365380270
Skrevet

Du stiller deg noen spørsmål, som flere burde ha gjort.

Rart at folk bare svelger sånt uten videre.

Kjenner flere som normalt er i vater, som har opplevd overnaturlige ting i en sorgprosess. Og det er ikke de som surrer, det er ånden som ikke har forlatt jorden enda. Sånn de ser det.

Skrevet

Kjenner flere som normalt er i vater, som har opplevd overnaturlige ting i en sorgprosess. Og det er ikke de som surrer, det er ånden som ikke har forlatt jorden enda. Sånn de ser det.

Selv om folk er i vater, så tror jeg overtro er "smittsomt". Hvis mange nok påstår å ha hørt noe, så er det ikke lenge før de "ser" noe også.

Bare de voksne kan la være å skremme barn, så er mye gjort. Det får være nok at de skremmer hverandre.

mil1365380270
Skrevet

Selv om folk er i vater, så tror jeg overtro er "smittsomt". Hvis mange nok påstår å ha hørt noe, så er det ikke lenge før de "ser" noe også.

Bare de voksne kan la være å skremme barn, så er mye gjort. Det får være nok at de skremmer hverandre.

Men det er jo mye lettere å få ungene i hus for kvelden når de er mørkredde. Ser fordelen også ;-)

Skrevet

Men det er jo mye lettere å få ungene i hus for kvelden når de er mørkredde. Ser fordelen også ;-)

En unge her i nærheten er livredd julenissen, en nabo som kommer i rød drakt med skjegg og gir ut pakker. Jeg skjønner ikke at det er nødvendig for voksne å skremme unger for sin egen underholdning.

mil1365380270
Skrevet

En unge her i nærheten er livredd julenissen, en nabo som kommer i rød drakt med skjegg og gir ut pakker. Jeg skjønner ikke at det er nødvendig for voksne å skremme unger for sin egen underholdning.

Fornuftig at unger er redde for "snille onkler". At de ikke kjenner igjen fattern er mer alarmerende ;-)

Skrevet

Fornuftig at unger er redde for "snille onkler". At de ikke kjenner igjen fattern er mer alarmerende ;-)

Det er litt rart, men de mangler full evne til å resonnere?

F eks: pappa er ikke her, nissen har pappas armbåndsur og pappas sko, men er det pappa? Pappa pleier ikke kle seg ut, og drakten er ukjent. Hmmmmm...

En annen liten tass her kjente ikke igjen bestemor med parykk, men da hun tok den av seg kom smilet, da kom bestemor til syne. Parykken måtte av og på et par ganger før sammenhengen gikk opp for tassen.

mil1365380270
Skrevet

F eks: pappa er ikke her, nissen har pappas armbåndsur og pappas sko, men er det pappa? Pappa pleier ikke kle seg ut, og drakten er ukjent. Hmmmmm...

En annen liten tass her kjente ikke igjen bestemor med parykk, men da hun tok den av seg kom smilet, da kom bestemor til syne. Parykken måtte av og på et par ganger før sammenhengen gikk opp for tassen.

Allikevel vil ungen nok stusse om de kan gå gjennom låste dører, og de andre ikke klarer det. I motsetning til ånder, som tydeligvis ikke klarer å ressonere så langt. Og mange mennesker bruker ånder som hjelpere?! Er det egentlig så lurt?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg var veldig glad i min mormor. Jeg drømte rett før begravelsen at hun kom smilende og glad mot meg og ga meg en klem.

Drømmen var var så virkelig. Men slik er det ofte med drømmer, og jeg drømte det selvfølgelig fordi jeg ønsket så veldig å se henne.

Noen har en annen forklaring. Hun skulle si hadet og vise meg at hun hadde det bra. Det kan jo virke slik, men dessverre tror jeg ikke noe på det;)

mil1365380270
Skrevet

Jeg var veldig glad i min mormor. Jeg drømte rett før begravelsen at hun kom smilende og glad mot meg og ga meg en klem.

Drømmen var var så virkelig. Men slik er det ofte med drømmer, og jeg drømte det selvfølgelig fordi jeg ønsket så veldig å se henne.

Noen har en annen forklaring. Hun skulle si hadet og vise meg at hun hadde det bra. Det kan jo virke slik, men dessverre tror jeg ikke noe på det;)

Hadde en lignende opplevelse. Den var fysisk. Dessverre tror jeg det var noe jeg i min sorg innbilte meg, for jeg skulle gjerne hatt dama tilbake. Kjempefin var hun! Men borte.

Tenk så mange som savner, hvor slemt er det ikke av åndene å ikke komme tilbake og si de har det bra?! Hvis mine hadde kunnet, vet jeg de hadde gjort det. De hadde ikke klart å bare se på all lidelsen til barna og resten av familien sin.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Min 4-årige datter satt og så på vidoen vi tok på julaften.

Der fikk hun se meg bakfra, og hun så hestehalen som stakk ut.

-Det er en damejulenisse.Hun har bare kledd på seg hun, sa hun.

Men hun gjennomskuet ikke at det var meg ihvertfall;)

Skrevet

Min 4-årige datter satt og så på vidoen vi tok på julaften.

Der fikk hun se meg bakfra, og hun så hestehalen som stakk ut.

-Det er en damejulenisse.Hun har bare kledd på seg hun, sa hun.

Men hun gjennomskuet ikke at det var meg ihvertfall;)

Interessant.

De små har ikke utviklet resonneringsevne enda tror jeg.

Jeg sa (som sant var) til min nieses 6-årige datter at hennes oldemor er min mor, og at jeg er bestefars bror. Hun tenkte leeeeenge og så på meg. Men så smilte hun og sa: du tuller så fært bestandig du!! hahahaha (Oldemor er bare oldemor, og bestefar er bare bestefar dermed basta).

Et par år senere forsto hun at det er sant, da bestemor laget familietre til henne. Da kom frøkna og viste meg: oldemor er mamman din!! Det var jo sant jo!

Skrevet

"så jeg tror på at det er noe der.. hva vet jeg ikke."

I ditt og dine foreldres hode er det sikkert noe, men bare der;o)

Selvfølgelig.. du pleier jo ha rett i det meste du..;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...