Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger en ferie til tropene i desember og tenker på Thailand. Derfor lurer jeg litt på hvordan det er på Phuket. Er det bare et stort turistområde hvor man risikerer å møte opp til flere naboer hjemmefra i løpet av ferien, eller er det også steder som ikke er som Agia Napa på Kypros?

Skrevet

Har ikke vært der selv, men ei her på jobben kom hjem derfra i går. Ho skrøt i hvertfall veldig, og sa at det var veldig annerledes enn å reise til syden.

Svært vennlige folk:-)

Gjest brusebad
Skrevet

Jeg møtte en klassevenninne midt i ørkenen på andre siden av jorda, så da kan alt skje.

Gjest Ko Phi Phi
Skrevet

Fra Phuket kan du reise ut til nydelige og fredelige øyer som Ko Lanta f.eks. Men jeg vet ikke hvor godt oppbygd det er der etter tsunamien.

Skrevet

Phuket er kjempebra, men velg Karon Beach. Patong er veldig bråkete.

Skrevet

Phuket er kjempebra, men velg Karon Beach. Patong er veldig bråkete.

Jeg regner med at du har vært der.... Er det bare turister å se, eller er det også mulig å høre folk snakke thai?

Skrevet

Jeg regner med at du har vært der.... Er det bare turister å se, eller er det også mulig å høre folk snakke thai?

Selvfølgelig hører du folk snakker thai. Men bortsett fra det eksotiske i det, så har man jo ikke særlig utbytte av det. De fleste som treffer på turister, snakker et brukbart engelsk, da.

Du må jo regne med å treffe på europeere der, men man reiser jo først og fremt for å oppleve varme og bad midtvinters?

Vil du oppleve varme og bad vintertid, uten å treffe særlig mange europeere, så anbefaler jeg Mombasa i Kenya. der kan du i tillegg opplve veldig eksotiske safarier.

Skrevet

Thailand er et fantastisk land, men jeg ville nok valgt noe annet enn Phuket, der er det masse turister og du treffer gjerne naboen i butikken.

Det fins masse fantastiske øyer som bare må oppleves, Koh Samet er min favoritt. Der kan du få en hvit strand helt for deg selv, og allikevel er du ikke langt unna alle faciliteter.

Gjest men det er da meg det
Skrevet

Thailand er et fantastisk land, men jeg ville nok valgt noe annet enn Phuket, der er det masse turister og du treffer gjerne naboen i butikken.

Det fins masse fantastiske øyer som bare må oppleves, Koh Samet er min favoritt. Der kan du få en hvit strand helt for deg selv, og allikevel er du ikke langt unna alle faciliteter.

Har aldri forstått hva som skal være så fantastisk med å ha en strand helt for seg selv. Jeg hadde kjedet rævva av meg hvis jeg ikke hadde all den underholdningen som en strand full av mennesker gir.

Men hvis jeg var døds forelska,så.... Men ikke i en normal sinnstand.

Skrevet

Har aldri forstått hva som skal være så fantastisk med å ha en strand helt for seg selv. Jeg hadde kjedet rævva av meg hvis jeg ikke hadde all den underholdningen som en strand full av mennesker gir.

Men hvis jeg var døds forelska,så.... Men ikke i en normal sinnstand.

Jo det kommer nok an på hvem man er sammen med, helt alene på en øde øy kan nok bli kjedelig, men det finnes folkerike strender og, i Thailand får du omtrent akkurat det du ber om, de går rundt seg selv for å hjelpe deg, mer vennlige og hjelpsomme mennesker finnes ikke.

Vil du ha liv og røre kan jeg anbefale Jomtien utenfor Pattaya. Da har du et godt utgangpunkt for det meste.

Skrevet

Selvfølgelig hører du folk snakker thai. Men bortsett fra det eksotiske i det, så har man jo ikke særlig utbytte av det. De fleste som treffer på turister, snakker et brukbart engelsk, da.

Du må jo regne med å treffe på europeere der, men man reiser jo først og fremt for å oppleve varme og bad midtvinters?

Vil du oppleve varme og bad vintertid, uten å treffe særlig mange europeere, så anbefaler jeg Mombasa i Kenya. der kan du i tillegg opplve veldig eksotiske safarier.

Jeg spør bare, for jeg tilbragte en gang en hel uke på Kypros uten å møte en eneste som snakket gresk.

Skrevet

Jeg spør bare, for jeg tilbragte en gang en hel uke på Kypros uten å møte en eneste som snakket gresk.

Hvis du vil ha tips om reisemål i Hellas der du garantert får møte langt flere grekere enn ikke-grekere, så si ifra - jeg har et par gode erfaringer :-)

Skrevet

Med mindre du er gresktalende, så bruker ikke grekerne/kypriotene snakke gresk med turister. Hvis behovet for å høre gresk er så stort, så får du nesten be om å få stå å lytte når to grekere snakker med hverandre.

Syns ditt fokus på dette er noe overdrevet, hovedsaken er vel at man kan snakke med innbyggerne på et forståelig språk, og at man kan ha en fin ferie, når det gjelder opplevelser, sol, varme og bad?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...