Gå til innhold

Hvordan kan man vite om en hund fortsatt har livsglede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med foreldrene mine på telefonen nå. De skal til dyrlegen i morgen med bikkja som er syk. Egentlig så håper jeg at de avliver henne nå for jeg synes det er så fælt å vente til hun blir kjempesyk og vi må tilkalle vetrinær

men faren min har nærmest fornektet det hele, og mener at så lenge bikkja har livsnist så kan hun leve litt til. Han mener at selv om hun ikke har noe matlyst så hilser hun når de kommer og hun leker fortsatt med båndet sitt. Men hun har gått med mange kilo av kreften. Har ikke lyst til at de skal gi henne enda mere cellegift som hun skal bli dårligere av

Hva tenker dere? Er det jeg som er mest egoistisk her i og med at jeg gjerne vil at hun skal avlives nå og ikke om tre uker?

Gjest veterinæren vet det
Skrevet

Min erfaring er at flinke veterninærer hjelper til med å ta riktig avgjørelse om hvor lenge et dyr skal leve.

Så hvis de skal til en ok veterinær, vil hun / han ta en avgjørelse eller gi et råd, som tar hensyn både til hund og eier.

Hvis du har et ansvarsforhold til hunden (at det delvis er din hund) kan du jo gi uttrykk for din mening til moren din, eller ringe veterinæren og snakke litt med henne på forhånd. Ikke ta en avgjørelse over hodet på medeierne (foreldrene dine), men snakke litt med veterinæren så hun er klar over ditt syn, og du kan jo ringe etteråpå også, og få forklart hva hun mener om hundens helsetilstand.

Skrevet

Min erfaring er at flinke veterninærer hjelper til med å ta riktig avgjørelse om hvor lenge et dyr skal leve.

Så hvis de skal til en ok veterinær, vil hun / han ta en avgjørelse eller gi et råd, som tar hensyn både til hund og eier.

Hvis du har et ansvarsforhold til hunden (at det delvis er din hund) kan du jo gi uttrykk for din mening til moren din, eller ringe veterinæren og snakke litt med henne på forhånd. Ikke ta en avgjørelse over hodet på medeierne (foreldrene dine), men snakke litt med veterinæren så hun er klar over ditt syn, og du kan jo ringe etteråpå også, og få forklart hva hun mener om hundens helsetilstand.

men har ikke vetrinæren taushetsplikt da. Kan jeg få mere utfyllende opplysninger av H*n eller hvordan fungerer det?

Gjest veterinæren vet det
Skrevet

men har ikke vetrinæren taushetsplikt da. Kan jeg få mere utfyllende opplysninger av H*n eller hvordan fungerer det?

Som jeg skriver, det kommer an på om du er medeier i hunden.

og som jeg skriver, ikke gjør noe bak ryggen til foreldrene dine, spør moren din om det er greit at du ringer og spør veterinæren om hvordan det går med hunden.

Veterinæren vil ikke la hunden leve to uker lenger hvis den har store smerter, men flinke veterinærer ser også eiers behov, og kan 14 dager gi faren din bedre tid til et farvel han kan leve bedre med etterpå, er det en verdi i det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...