Gjest lurer på disse tingene i dag Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 referanser Hei. Jeg skal søke jobb og lurer på om jeg skal a) nevne tidligere arbeidserfaring som bare pågikk over et par måneder og om jeg ev skal skrive disse i cv'en selv om jeg ikke har papirer på at jeg har jobbet der. Det var så kort ansettelse (sommerferie) at jeg ikke ba om papirer... Ja, sikkert veldig dumt av meg. Videre har jeg hatt et "sort" arbeid, forstått på den måte at jeg bodde gratis mot å jobbe. Har naturligvis ikke papirer på dette heller. Kan jeg nevne erfaringen? Det er relevant ift jobben jeg skal søke 0 Siter
Sofline Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Nevn det, men ikke nevn at det er sort. Ja, nevn også sommerferiejobber (med mindre du er 50 og dette var en urelevent jobb du hadde da du var 16). 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Referanser er personer som kan si noe om deg. Du kan nevne en lærer, en tidligere kollega, en sjef - eller en annen du har hatt et arbeidsforhold til. Det er viktig at det ikke er en venn - om en arbeidsgiver oppdager at en referanse lyver, eller er bestekameraten din, taler ikke det til din fordel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.