Gå til innhold

Hva gjør du om du mangler

Gjest lurer på disse tingene i dag

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på disse tingene i dag
Skrevet

referanser

Hei.

Jeg skal søke jobb og lurer på om jeg skal a) nevne tidligere arbeidserfaring som bare pågikk over et par måneder og B) om jeg ev skal skrive disse i cv'en selv om jeg ikke har papirer på at jeg har jobbet der. Det var så kort ansettelse (sommerferie) at jeg ikke ba om papirer... Ja, sikkert veldig dumt av meg.

Videre har jeg hatt et "sort" arbeid, forstått på den måte at jeg bodde gratis mot å jobbe. Har naturligvis ikke papirer på dette heller. Kan jeg nevne erfaringen? Det er relevant ift jobben jeg skal søke

Skrevet

Nevn det, men ikke nevn at det er sort. Ja, nevn også sommerferiejobber (med mindre du er 50 og dette var en urelevent jobb du hadde da du var 16).

Gjest Persille
Skrevet

Referanser er personer som kan si noe om deg.

Du kan nevne en lærer, en tidligere kollega, en sjef - eller en annen du har hatt et arbeidsforhold til.

Det er viktig at det ikke er en venn - om en arbeidsgiver oppdager at en referanse lyver, eller er bestekameraten din, taler ikke det til din fordel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...