Gå til innhold

Hva gjør dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...som gjør "ingenting"?

Pensjonister, uføretrygdene, i fødselspermisjon?

Jeg er i en jobbsøkefase, og kjeder meg utrolig. Hva gjør dere andre som gjør "ingenting"?

Gjest annnabethh
Skrevet

er sammen med venninner som også gjør ingenting. sitter på kafè og snakker og drikke cola eller cola light. Sitter mye på nett også. Trener mye.

Skrevet

er sammen med venninner som også gjør ingenting. sitter på kafè og snakker og drikke cola eller cola light. Sitter mye på nett også. Trener mye.

Har du så mange venninner som også gjør ingenting da?

Når kommer du deg opp om morgenen?

Gjest annnabethh
Skrevet

Har du så mange venninner som også gjør ingenting da?

Når kommer du deg opp om morgenen?

ja to stk. Varierer når jeg kommer meg opp.

Skrevet

Egentlig så gjør jeg ikke "ingenting", men er vel under den "kategorien" du tenker på. Har vært sykmeldt lenge, er nå i en rehabiliteringssituasjon.

Hva jeg gjør?

Jeg trener, går tur og gjør så mye husarbeid jeg klarer. Er en del på internett, ser litt på tv.Men, er mye dårlig, og hviler mye.

Skal jeg noe annet "utenfor" huset, må det planlegges litt, for da må jeg "spare på kreftene" et annet sted. Ikke så ofte jeg gjør noe annet.

Står opp sånn 8-8.30, men bruker minst to-tre timer på morgenstell og frokost, så hvis jeg skal få noe ut av dagen, så må jeg nesten opp så tidlig!

Hadde jeg vært frisk og ikke-arbeidende, hadde jeg sikkert hatt en helt annen agenda! Har "tusen" ting jeg ikke kan få gjort, så trenger du noen tips, så si i fra ;-)

skorpionfisken
Skrevet

Jeg svarer selv om jeg gjør noe.

De som er i fødselspermisjon skal selvfølgelig ta seg av barna. Det er fulltidsjobb alene.

Hva de andre gjør har jeg også lurt på. Det gjelder vel å ha en hobby klar. For min del håper jeg at når den tid kommer så er jeg så sprek at jeg kan drive med oppdrett av hunder. Jeg får lest alle bøkene jeg ikke har tid til, og kanskje lære meg noe nytt som jeg ikke har tenkt på i dag.

Da jeg var arbeidsledig et par år for mange år siden, tok jeg videreutdannelse på kveldstid.

Skrevet

Står opp 6.30, spiser frokost mens vi ser på God Morgen Norge. Når det er ferdig tar jeg meg en dusj, og så går vi på tur. Enten bare tur rundt jordene f.eks, eller tur til byen. Matbutikk, kjøpesenter, trygdekontor, hva vi skulle ha behov for. Akkurat i dag tror jeg vi skal ta en tur på helsestasjonen for å veie tuppa.

Så lager vi middag, spiser middag, noen ganger går vi enda en tur da. Så er det lek en stund, så barne-tv, nyheter. Kveldsstell, legging, og så har vi huset for oss selv, jeg og samboeren min. Da setter vi oss lengst mulig fra hverandre i sofaen, drar hver vår laptop opp på fanget, og sløser bort hele kvelden. Jeg på internett, han spiller. Det hender vi snakker med hverandre på msn da. ;)

Så i ti-elleve tida er det leggetid igjen.

Skrevet

Står opp 6.30, spiser frokost mens vi ser på God Morgen Norge. Når det er ferdig tar jeg meg en dusj, og så går vi på tur. Enten bare tur rundt jordene f.eks, eller tur til byen. Matbutikk, kjøpesenter, trygdekontor, hva vi skulle ha behov for. Akkurat i dag tror jeg vi skal ta en tur på helsestasjonen for å veie tuppa.

Så lager vi middag, spiser middag, noen ganger går vi enda en tur da. Så er det lek en stund, så barne-tv, nyheter. Kveldsstell, legging, og så har vi huset for oss selv, jeg og samboeren min. Da setter vi oss lengst mulig fra hverandre i sofaen, drar hver vår laptop opp på fanget, og sløser bort hele kvelden. Jeg på internett, han spiller. Det hender vi snakker med hverandre på msn da. ;)

Jeg ble så beroliget når det helt til slutt kom fram at dere kommuniserer litt på msn.

Det er godt at par har tid til hverandre på kveldene etter at barna er i seng.

;o)

fei1365380229
Skrevet

Står opp tidlig og får 3 unger på skolen og en i barnehagen. Trener en del, rydder en del, er en del hos legen både med meg selv og to av barna.

Når ungene kommer hjem fra 13 og utover er det å hjelpe til med lekser, så lager jeg middag, vi spiser middag.

De fleste dagene har ihvertfall en av ungene fritidsaktiviteter som skal følges opp, det er en del foreldremøter, konferansetimer, dugnader på kvelden/helgene, så tiden den bare flyr den.

Skrevet

Opp 6.30, frokost og morgenprat med datteren før hun drar til skolen.

En kaffekopp og dagens avis. Snartur innom nettet, sjekker mail og titter på nyheter. Og noen ganger innom her da også...!

Annehver dag en sykkeltur på trimsykkelen med frokost-TV som underholdning. Vekttrening etterpå.

Varirer ellers med stavgang, turer i skogen med venninner, eller en runde i nærmiljøet. Svømmehallen en gang i uka.

Daglige gjøremål: husarbeid, strikking, internett, litt Tv titting. Aftenavisen og litt lesing i et ukeblad eller ei bok. Koser meg med familien.

Baker innimellom.

Frivillighetsarbeider noen ganger pr. måned på et hyggelig bo og omsorgssenter.

Jeg har ikke tid til å kjede meg!

Dagene blir som man selv gjør dem til.

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med et års fødselspermsjon og har nå starta på et års permisjon uten lønn. Min hverdag er omtrent sånn:

Står opp 06.30 til morgenstell og frokost.

Klokka 08.15 kjøres mellomsten til barnehagen og eldstemann til skolen.

Minsten på 16 mnd og jeg kommer hjem. Vi smårydder litt, vasker og legger sammen klær.

Sovetid for minsten: Enten sover vi begge to en times tid i sofaen, eller hun sover i senga si og jeg slapper av litt.

Lunsj

Leking inne eller ut å trille/leke utenfor huset

15.00: Hente storesøstrene

15.30: Lage middag

16.15: Pappaen kommer hjem

Dette er sånn i grove trekk hva vi gjør i løpet av en arbeidsdag. En dag i uka er vi på babysvømming, en dag i uka vasker jeg huset og ellers tar vi kanskje turer til byen eller på besøk (evt. får besøk).

Tiden flyr :-)

PS: Jeg får gså tid til litt doling innimellom da ;-)

Gjest Flystripa
Skrevet

*ler* God kommunikasjon hos dere også ;o)

Skrevet

Student. Og litt konsulent. Og litt håndtverker. Og litt bartender.

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...