Gå til innhold

Ta opp lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta opp et lån på ca 40 000-et forbrukslån.

Sist jeg var i banken og tok opp lån, syntes bankmannen at 30 000 i forbrukslån var høyt-begynte å spør hva jeg skulle bruke pengene på osv....

Altså, jeg er i fast jobb og har god økonomi-ingen inkassoer osv..

Jeg synes det blir ubehagelig å måtte forkalare meg om _hva_ jeg skal bruke pengene på, jeg har jo råd til dette lånet osv....

Kan jeg f.eks si jeg skal kjøpe bil, eller er det "feil å lyve.."

Er det normalt at de spør slikt?

Gjest tidligere
Skrevet

Tidligere var det iallefall høyere rente på bilkjøp .... så det kan jo være derfor han ville ha greie på hva du skulle bruke pengene til.

Skrevet

Tidligere var det iallefall høyere rente på bilkjøp .... så det kan jo være derfor han ville ha greie på hva du skulle bruke pengene til.

Vel, hver gang jeg har vært å tatt opp lån, om det er 10 000-eller 30 000 så må jeg omtrent gjør rede for hver krone jeg skal bruke-på hva jeg skal kjøpe.....

Synes det er litt rart at de ikke bare gir meg lånet, værste jeg vet er å sitte der, føler jeg tigge hehe... Jeg er litt spesiell sånn...

Men jeg har 14 000 ubet.i mnd når regninger er betalt-så et lite lån burde jo jeg klart få...

Men går det å si jeg skal kjøpe bil, de sjekker ikke opp _hva_ jeg bruker pengene til....?

Skrevet

Er det så farlig å si hva du skal bruke pengene til da?

Skrevet

Er det så farlig å si hva du skal bruke pengene til da?

Nei-men de har vel ingenting med det å gjøre.....

Skrevet

Spør hvorfor de vil vite det, om det har noe med rentenivå å gjøre?

Svar at det skal gå til flere mindre forbrukskjøp. Da lyver du vel ikke?

Skrevet

Så lenge jeg har hatt sikkerhet i hus har aldri banken spurt meg om hva jeg skal bruke pengene til.

Synes du skal si at det er en privatsak.

Skrevet

Det er vel ikke rart at banken spør hva du har tenkt å bruke lånet til? Det er jo deres penger og de vil sikkert gjerne få dem tilbake. Det er godt mulig de ikke vil låne ut penger til alle formål.

Skrevet

Vel, hver gang jeg har vært å tatt opp lån, om det er 10 000-eller 30 000 så må jeg omtrent gjør rede for hver krone jeg skal bruke-på hva jeg skal kjøpe.....

Synes det er litt rart at de ikke bare gir meg lånet, værste jeg vet er å sitte der, føler jeg tigge hehe... Jeg er litt spesiell sånn...

Men jeg har 14 000 ubet.i mnd når regninger er betalt-så et lite lån burde jo jeg klart få...

Men går det å si jeg skal kjøpe bil, de sjekker ikke opp _hva_ jeg bruker pengene til....?

Jeg tok opp 30.000,- i lån i vår og fikk ikke ett eneste spørsmål om hva jeg skulle bruke pengene til.

Skrevet

He, he skal du ta en plastikk ooperasjon eller, siden det er så hemmelig;)

Skrevet

He, he skal du ta en plastikk ooperasjon eller, siden det er så hemmelig;)

hehe--ja det skal jeg også.. Men det er ikke derfor det er hemmelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...