Gå til innhold

Kreft uten symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å gå med kreft i lengre tid uten å merke noe?

Jeg visste at det var mulig i starten, men trodde man etter hvert ville føle seg både syk og redusert.

Det var sterk lesning å høre om kostholdseksperten i Dagbladet som har tykktarmskreft med spredning til lymfe og lunger.

Hun forteller at hun ikke fikk noen forhåndsvarsel før tarmslyngen, og at hun fortsatt ikke kjenner noe til kreften. Hun føler seg frisk.

Jeg har hørt om flere andre som sier det samme. Den alvorlige diagnosen oppleves nesten absurd, fordi de er i god form og føler seg friske.

Jeg visste at det kan være vanskelig å oppdage brystkreft. Men at også andre kreftformer kan gå upåaktet hen i lengre tid var nytt for meg.

Det er skremmende.

Gjest Kreftredd
Skrevet

Ei venninne av min venninne gikk i 5-10 år (ifølge legen) med en svulst bak tarmen. Tok noen måneder å oppdage den etterat hun begynte å få store smerter. Et halvt år senere døde hun. Ung dame.

Skrevet

Er jo veldig mange som ikke merker noe til kreft før det er for seint. Har kjent flere som har dødd bare måneder etter at de merket at de var syke.

TorneROSA1365380904
Skrevet

Ei venninne av min venninne gikk i 5-10 år (ifølge legen) med en svulst bak tarmen. Tok noen måneder å oppdage den etterat hun begynte å få store smerter. Et halvt år senere døde hun. Ung dame.

Ååååh, dette er så ekkelt å lese om!! Nesten alle får jo kreft i dag! Viktig å støtte kreftforeningen!

Legen min anbefaler meg å ta celleprøver med jevne mellomrom, sånn en gang i halvåret. Det skal jeg virkelig begynne å gjøre(jeg er egentlig ikke noe flink til å komme meg til leger)!

Det er utroooolig mye større sjanse for at man blir frisk om man merker kreften på et tidlig stadium!

Gjest Kreftredd
Skrevet

Ååååh, dette er så ekkelt å lese om!! Nesten alle får jo kreft i dag! Viktig å støtte kreftforeningen!

Legen min anbefaler meg å ta celleprøver med jevne mellomrom, sånn en gang i halvåret. Det skal jeg virkelig begynne å gjøre(jeg er egentlig ikke noe flink til å komme meg til leger)!

Det er utroooolig mye større sjanse for at man blir frisk om man merker kreften på et tidlig stadium!

Mener du celleprøve fra livmorhalsen?

Gjest psykojenta
Skrevet

Ja, det er vel fullt mulig å gå med endel krefttyper uten å få noe særlig symptomer.

Min onkel hadde en eller annen type magekreft, legene han var til sa det var magesår. Da de endelig fant ut at det var kreft, levde han i 14 dager.

Søstera hans må ha gått med kreft en god stund. Det var tilfeldig at det ble oppdaget. Hun var til helsesjekk hos fastlegen og hadde unormalt høyt blodtrykk. Etter flere prøver fant legen ut at hun hadde veldig lav blodprosent. Siden fastlegen ikke sikkert kunne si hva dette skyldtes, ble hun henvist til sykehuset.

Legene på sykehuset trodde at modersvulsten satt i tykktarmen, men at det var vanskelig å si. Det hadde i alle fall spredd seg til endetarm, lunger og lever. Hun levde i nøyaktig ett år etter diagnosen(og stomioperasjonen). Neste måned skal jeg "feire"/minnes hennes 50 års dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...