Gå til innhold

Noen som vil ha en in teressant regneoppgave?

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur
Skrevet

eller kanskje har svaret i hodet, basert på egne turer?

skulle gjerne visst hvor mye jeg må betale i bensin for å kjøre en gammel volswagen stasjonsvogn fra Oslo til Trondheim (vinterstid) med en full henger bak.

?

Hvor lange og brede er de minste hengerene?

Hvor mye koster det å leie en henger?

Gjest psykojenta
Skrevet

Vil ikke ha regneoppgaven din! *S*

Mye avhenger jo av hvor i Oslo du skal reise fra, og hvor i Trondheim du skal.

I tillegg så varierer bensinforbruket på de forskjellige Volkswagen-bilene også- og hvor gammel bilen er.

Leie av henger avhenger hvor lenge du skal leie den. Og størrelsen kommer jo an på hvor mye du skal ha med deg på lasset.

Men hvis jeg tenker ut fra en bil fra 80-tallet med fullasta henger, vil jeg tro den bruker i overkant av 1l/mil, kanskje oppi 1,5liter. Siden jeg ikke vet fra hvor i Oslo eller til hvor i Trondheim, tenker jeg i fra Grorud til Byåsen.

Altså ca. 50mil. Det er mye fine veier nordover, så jeg regner med at du kanskje vil bruke oppi 60-70 liter bensin- pga. lavere fart, Dovrefjell osv.

Leie av henger vet jeg ikke hva ligger på, Varierer på hvor lenge du skal leie den osv.

Må nesten høre med forskjellige stasjoner. Vi leide for en dag, og billigst var da Esso.

Husker dessverre ikke prisen.

3x2meter kanskje?de med "skap".

Så en tur en vei vil komme på 5-600kr i bensin,(Får du tak i bensin som er billigere, må du slå av prisestimatet mitt endel) kanskje en tusenlapp for leie av henger noen dager(mener å huske at det var depositum på hengerleie, derfor tipper jeg 1000 m/dep)

Lykke til og pass deg for hensynsløse trailere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...