Gå til innhold

helsesekretær

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vurderer en helsesekretærutdanning. Så lurte jeg på om det var noen som har noe informasjon til meg. Lønnsnivå , hva slags utdanning man bør velge etc. Og om det er lett å få jobber.

håper noen kan tipse meg litt

Skrevet

Hei!

Jeg er helsesekretær. Utdanningen er 3-års videregående. Først grunnkurs helse og sosialfag, 2. år helse fag og 3. år helsesekretær. Jeg synes det var en fin utdanning, jeg interesserte meg veldig for fagene og fikk gode karakterer av den grunn (var ingen skolelys før). Helsesekretærer jobber på legekontor eller på sykehus, alt etter hva som finnes der du bor. Det er nok ikke pr i dag slik jeg har oppfattet det så mange jobber å få. Lønna er relativt dårlig i forhold til en god del press og stressnivå. Med full ansientitet ligger den på rundt 259.000 kr i året. Jeg har jobbet både tilknyttet poliklinikk og avdeling på sykehus med varierende oppgaver. Noen jeg kjenner jobber på rene skrivestuer, det kunne ikke jeg gjort. Jeg har nå sluttet som helsesekretær, men likte yrket mitt ettersom interessen min ligger mye i helse og omsorg. Nå går jeg 2. år på vernepleier og synes det er spennende med nye impulser og utvikling.

PS. vet at en kan ta helsesekretærutdanning via realkompetanse (over 25 år), slik at du ikke går 3 år, men kortere. Sjekk OPUS der du bor for mulighetene.

Stå på og lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...