Gå til innhold

Om du arvet 100 000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt ned på lån, nei, men jeg hadde heller ikke sløst bort pengene.

Tipper jeg hadde latt ca 50 000 blitt fordel mellom vår sparekonto og ungenes sparekonti, og resten hadde jeg nok lagt i på en ny bruktbil.

Det er ikke så mye jeg ønsker meg, jeg, som jeg ikke har; nei, det er ikke overflod av penger i heimen, men vi har kanskje ikke så store drømmer?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

4

• keinstein

3

• asterix

2

• carma

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis dere har lån, ville jeg betalt ned på lån. Hvis ikke,rett inn på sparekontoen.

Hvis pengene blir brukt på klær og annet tull ogg tøys, blir det en kortvarig glede, som dere kommer til å angre på.

Da ville jeg heller ha satt dem inn på sparekonto, til dere har tenkt dere skikkelig om.

Skrevet

Jeg har såpass lite huslån at jeg ville brukt en del på kos og bittelitt sløseri og spart resten. :o)

Skrevet

Siden sparekontoen vår er tom så hadde jeg lagt 80 000 kr der,mens de andre 20 000 hadde jeg brukt på laseroperere øynene mine.

Skrevet

Prøverørsforsøk og/eller adopsjon og/eller en brun Labrador...

Skrevet

Jeg ville tatt med mann min og våre to halvvoksne unger på en flott ferie. Ble det noe igjen ville jeg satt det av til en helg i Oslo med god mat og en artig revy for samme gjengen.

Skrevet

Satt de i banken slik at jeg fikk en bedre forutsetning for å få huslån (førstehjemslån). Jeg og min forlovede har søkt på lån, men får bare 1 million så lenge vi er fattige studenter, og det kommer man ikke langt med. Men 100 000 til hadde nok hjulpet :) Men det er utrolig hvor lite man egentlig får for pengene..

Har dessuten lyst på en Toyota Avensis. Syns den er fin :)

Skrevet

Med så mange barn så trodde jeg dere allerede hadde busslappen? :-)

Men dere klarer dere kanskje med minibusslappen, såvidt det er? (Er ikke det max 10 personer i bilen?)

Vi har minibuss med 17 seter vi. Den har han lappen på. Husker ikke hvor grensen går for hvor mange passasjerers buss en kan kjøre uten busslappen.

Men er ikke til privat bruk han har bruk for busslappen da. ;-)

Skrevet

Da ville jeg studert på et bra College i USA, det er jo rådyrt å studere der..

Så hvis det var noe igjen ville jeg spart det, og antakelig reist litt

men penger går fort unna gitt...

Skrevet

Da ville jeg studert på et bra College i USA, det er jo rådyrt å studere der..

Så hvis det var noe igjen ville jeg spart det, og antakelig reist litt

men penger går fort unna gitt...

kunne jeg få 50 000 til?

litt lettere å planlegge hva jeg vil da..

laguna1365380434
Skrevet

Da hadde jeg betalt gjeld og gjort "kjedelige" ting for halvparten, og kjøpt koselige & morsomme ting til meg og folk jeg liker for andre halvparten..Reist litt hadde jeg også.

:-)

Skrevet

En bil til. Og så fylt opp min og sambos bsu-konto, og så hadde det neppe vært noe særlig igjen. Hadde vi ikke kjøpt bil hadde det blitt en salig shoppingrunde tenker jeg. ;)

Gjest tenker oss om før vi bruker dem
Skrevet

Vi pusset opp huset, betalte ned gjeld å satte resten på bok. De skal IKKE sløses bort iallefall.

Vi arvet mer enn 100.000.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Det er selvsagt fornuftig. Ville du ikke være fristet til å bruke dem på fornøyelser?

niks, jeg er veldig fornuftig på det området. Hvis jeg hadde vært så heldig å ikke hatt noe lån, ville jeg investert de i noe. Jeg hadde brukt de til egenkapital på leilighet jeg kunne leid ut, men 100000 er jo bare ett spytt i havet og du kommer ikke langt med det.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg hadde flyttet til plassen jeg kom i fra. Kunne bet. flyttebil og ikke trengt å stresse med å finne jobb. Og forsørget min kjære samboer. + Litt shopping =)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg hadde flyttet til plassen jeg kom i fra. Kunne bet. flyttebil og ikke trengt å stresse med å finne jobb. Og forsørget min kjære samboer. + Litt shopping =)

Det er nok ikke så veldig lenge du kan leve ut jobb og samtidig forsørge din samboer med den summen;)

Blir fort tomt da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...