Gå til innhold

Bil som bruker lite bensin?

Anbefalte innlegg

Gjest amparro
Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe meg en ny (brukt) "småbil" som bruker lite bensin. Jeg har tenkt på Polo, men vet ikke hvordan den er på bensin bruk.

Noen som har noen biler å anbefale?

Gjest amparro
Skrevet

En EL-bil bruker lite bensin ;o)

Ja, men det har jeg ikke så lyst på ;-) Noen andre forslag?

Skrevet

Daihatsu Charade er vel blant småbilene som man får flest kilometer ut av pr. brukte liter bensin.

Skal være rimelig holdbare og; i land hvor man ikke har EU-test har kjerrene ry på seg for å måtte avlives med hagle, da de nekter å avgå med døden selv ;-)

Ellers er vel Citroen 2CV en artig bil om man skal ha noe som bruker svært lite bensin. Men ikke mange igjen av disse nå.

Skrevet

Alle litt nyere småbiler er bensigjerrige.

Har du råd til en litt brukt Audi A2:

http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen/a2.html

kjører du rimelig, den ligger i nærheten av 2 dl diesel pr mil.

2 dl???? Kjærestens Audi quattro (?) stasjonsvogn med firehjulstrekk bruker 0,6 på mila med hestehenger.

Skrevet

Ja, men det har jeg ikke så lyst på ;-) Noen andre forslag?

Jeg vil foreslå en Citroën C3 1,4 HDI (turbo-diesel).

0,3-0,4 på mila, og rimeligere drivstoff.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

2 dl???? Kjærestens Audi quattro (?) stasjonsvogn med firehjulstrekk bruker 0,6 på mila med hestehenger.

*himler* Jeg har hatt en quattro 2,8. Med bensinprisene i dag hadde det nok blitt lite kilometer på den. Jeg kjører diesel nå.

Skrevet

*himler* Jeg har hatt en quattro 2,8. Med bensinprisene i dag hadde det nok blitt lite kilometer på den. Jeg kjører diesel nå.

Det er en disel-bil.... 0,6 på mila på en 2,5 l motor er da ikke så galt det!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er en disel-bil.... 0,6 på mila på en 2,5 l motor er da ikke så galt det!

ok - det er en turbodiesel, helt topp den.

Skrevet

ok - det er en turbodiesel, helt topp den.

Bryr meg fint lite om bil, men ifølge eieren er det visstnok et greit drivstoff-forbruk. :o)

Gjest Calóni
Skrevet

Det var masse skriverier om A2 da den kom, fordi hele karosseriet visstnok skulle være i aluminium, og at bensinforbruket skulle være så lavt som 0,2 liter/mil.

Skrevet

Spørs hvor dyr bil du vil kjøpe, men en diesel utgave av polo bruke vannvittig lite drivstoff. De går på mellom 0,3 til 0,4 liter pr. mil.

Bensinutgaven går vel på rundt 0,5 til 0,6 vil jeg tro.

Skrevet

Hvis du er opptatt av en bil som bruker lite drivstoff, så ville jeg valgt en bil med diesel motor - og ikke bensin.

En forholdsvis moderne småbil med diesel motor bruker normalt ikke mer enn 0,3-0,4 liter diesel på mila.

F. eks VW har flere modeller du kan velge i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...