Gå til innhold

angst, depresjoner og militæret

Anbefalte innlegg

Gjest barney3

Hei!Er en gutt på 20 år som står foran mitt livs problem, og trenger råd av deg.Har hatt psykiske problemer i ett og et halvt år, uten at andre enn kjæresten min har vært klar over det. Disse problemene skyldes antakelig dyp sjalusi, redsel og depresjoner i forholdet vårt. I flere periode på 2-3 måneder har jeg kastet opp daglig, skreket og grått i fortvilelse og desperasjon. Jeg klarer ikke lenger styre tankene mine. Dårlig samvittighet for alt jeg gjør, tenker og ser på gjør at hver dag er et helvete. Heldigvis har ting gått bedre de siste 6 månedene, men jeg har fått noen fysiske plager, som søvnløshet, slapphet og kaldsvetting. Dette har blitt et så stort problem at fastlegen min utreder meg for det nå. Legen har også antydet at det kan være psyken min som er grunnen til problemene. Nå som alt endelig begynner å løse seg og jeg får hjelp, har jeg fått innkallelse til forsvaret. Jeg vet at jeg ikke kommer til å klare det, og at jeg kommer til å gråte meg til hjemsendelse i løpet av første uken. Jeg vet også at jeg antakelig får fritak hvis legen min sender en attest på problemene mine til forsvaret. Mitt store problem er at jeg ikke vil ha papirer som forteller alle at jeg har psykiske problemer! Disse problemene mine kan gå over når jeg får hjelp, og jeg vil ikke at dette skal undres over hos en mulig arbeidsgiver senere i livet. Jeg vet også at forsvaret er kjempestrenge med fritak, men jeg kan ikke komme meg på beina igjen og planlegge livet mitt med verneplikten hengende over meg.Tror du det er mulig å få attest og fritak for mine fysiske problemer (kaldsvetting, slapphet, søvnmangel) som skyldes de psykiske? Er livredd for at forholdet mitt, meg selv og mitt fremtidige arbeidsliv skal bli ødelagt før jeg har fylt 21. Håper på gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201946-angst-depresjoner-og-milit%C3%A6ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan trøste deg med at det i dag er utrolig lett å bli dimmitert fra Forsvaret.

Grunnen er at Forsvaret slankes. De har mindre penger og trenger færre folk.

Det som tapes med dette må kompenseres med økt kvalitet både på utstyr og folk.

Forsvaret i dag er derfor kun interessert i de beste og mest motiverte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...