Gå til innhold

Thomas Gjertsen og Mensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare svarte på påstanden din om at ingen seriøse psykologer bruker intelligenstester. De brukes i veldig stor grad.

Å være kategorisk imot slike tester blir litt..vel. Men fritt land.

Jeg sa vel at ingen bruker dem til å bedømme en persons intelligens ut i fra? Hvis ikke, så var du jo heldig som fikk noe å krangle på.

"..........................................."

Skrevet

I Norge ligger vel snittet litt i overkant av 100.

Gjennomsnittet er pr. definisjon 100.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg sa vel at ingen bruker dem til å bedømme en persons intelligens ut i fra? Hvis ikke, så var du jo heldig som fikk noe å krangle på.

Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...).

I bakvendtland.

Skrevet

Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...).

I bakvendtland.

"Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...)."

Du er virkelig gjennomsiktig i din trang til å krangle med alt jeg sier - ganske underholdende. Når det gjelder saken, så er det faktum at IQ ikke er det samme som "intelligens" noe som utvilsomt ligger utenfor både din vilje og evne til å fatte. *shrug*

"........................................."

Gjest IQ-test
Skrevet

Nope. Med den skalaen som brukes av bl.a mensa, så ligger snittet et sted mellom 80 og 100.

IQ-snittet i populasjonen er 100, med et standardavvik på 15. Det betyr at en normal IQ ligger mellom 85 og 115.Under/over dette er litt lavere eller litt høyere intelligens enn gjennomsnittet.

Gjest IQ-test
Skrevet

Selvsagt bruker psykologer intelligenstester (bl.a.) til å vurder en persone evnenivå/intelligens. Resultatet fra disse testene blir også kodet inn på diagnose-skjemaet til pasienten, sammen med andre opplysninger.

Gjest papirtiger
Skrevet

"Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...)."

Du er virkelig gjennomsiktig i din trang til å krangle med alt jeg sier - ganske underholdende. Når det gjelder saken, så er det faktum at IQ ikke er det samme som "intelligens" noe som utvilsomt ligger utenfor både din vilje og evne til å fatte. *shrug*

"........................................."

Blir bare oppgitt når du gir inntrykk av å ha kunnskaper om ting du virkelig ikke vet noe om..

Skrevet

Blir bare oppgitt når du gir inntrykk av å ha kunnskaper om ting du virkelig ikke vet noe om..

Heh-heh. Jeg holder meg til det jeg vet noe om. Du, derimot, har det med å angripe argumenter ved å forsøke å latterliggjøre dem - alltid uten at du har et eneste motargument å komme med. Ethvert utsagn blir dermed verdiløst, og fortjener ingenting annet enn å ignoreres.

Selv i de to siste innleggende her har jeg kommentert hvordan du åpenbart ikke skjønner selve begrepet "IQ" i forhold til begrepet "intelligens". Når du ikke har annet å komme med til svar enn "du ver ikke hva du snakker om", så kan jeg ikke annet enn å le.

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...