Prozak Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg bare svarte på påstanden din om at ingen seriøse psykologer bruker intelligenstester. De brukes i veldig stor grad. Å være kategorisk imot slike tester blir litt..vel. Men fritt land. Jeg sa vel at ingen bruker dem til å bedømme en persons intelligens ut i fra? Hvis ikke, så var du jo heldig som fikk noe å krangle på. "..........................................." 0 Siter
lex Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 I Norge ligger vel snittet litt i overkant av 100. Gjennomsnittet er pr. definisjon 100. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg sa vel at ingen bruker dem til å bedømme en persons intelligens ut i fra? Hvis ikke, så var du jo heldig som fikk noe å krangle på. "..........................................." Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...). I bakvendtland. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...). I bakvendtland. "Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...)." Du er virkelig gjennomsiktig i din trang til å krangle med alt jeg sier - ganske underholdende. Når det gjelder saken, så er det faktum at IQ ikke er det samme som "intelligens" noe som utvilsomt ligger utenfor både din vilje og evne til å fatte. *shrug* "........................................." 0 Siter
Gjest IQ-test Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Nope. Med den skalaen som brukes av bl.a mensa, så ligger snittet et sted mellom 80 og 100. "..........................................." IQ-snittet i populasjonen er 100, med et standardavvik på 15. Det betyr at en normal IQ ligger mellom 85 og 115.Under/over dette er litt lavere eller litt høyere intelligens enn gjennomsnittet. 0 Siter
Gjest IQ-test Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg sa vel at ingen bruker dem til å bedømme en persons intelligens ut i fra? Hvis ikke, så var du jo heldig som fikk noe å krangle på. "..........................................." Selvsagt bruker psykologer intelligenstester (bl.a.) til å vurder en persone evnenivå/intelligens. Resultatet fra disse testene blir også kodet inn på diagnose-skjemaet til pasienten, sammen med andre opplysninger. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 "Nei, ingen psykologer bruker intelligenstester til å bedømme intelligens med (...)." Du er virkelig gjennomsiktig i din trang til å krangle med alt jeg sier - ganske underholdende. Når det gjelder saken, så er det faktum at IQ ikke er det samme som "intelligens" noe som utvilsomt ligger utenfor både din vilje og evne til å fatte. *shrug* "........................................." Blir bare oppgitt når du gir inntrykk av å ha kunnskaper om ting du virkelig ikke vet noe om.. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Blir bare oppgitt når du gir inntrykk av å ha kunnskaper om ting du virkelig ikke vet noe om.. Heh-heh. Jeg holder meg til det jeg vet noe om. Du, derimot, har det med å angripe argumenter ved å forsøke å latterliggjøre dem - alltid uten at du har et eneste motargument å komme med. Ethvert utsagn blir dermed verdiløst, og fortjener ingenting annet enn å ignoreres. Selv i de to siste innleggende her har jeg kommentert hvordan du åpenbart ikke skjønner selve begrepet "IQ" i forhold til begrepet "intelligens". Når du ikke har annet å komme med til svar enn "du ver ikke hva du snakker om", så kan jeg ikke annet enn å le. ".............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.