Gjest Ferdigstudert Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Noen som vet om steder det går an å få praksisplass etter endt utdannelse? Gratisarbeid for å få litt relevant erfaring. Har gått på NMH. 0 Siter
Gjest Miss Meee Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Du kan kontakte a etat så betaler de for praksisperioden. Det er bare å få det avklart, så kan du ringe i vei til de stedene du ønsker å ha praksis. De får litt penger for å ha deg der, så det blir som regel ikke noe problem :-) Lykke til 0 Siter
fresja Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Mange bedrifter er glad for å få gratis arbeidskraft. Flere av de vi har hatt på min arbeidsplass, har fått fast jobb etterpå. 0 Siter
Gjest Ferdigstudert Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Mange bedrifter er glad for å få gratis arbeidskraft. Flere av de vi har hatt på min arbeidsplass, har fått fast jobb etterpå. Hva slags arbeidsplass er det da? 0 Siter
fresja Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Hva slags arbeidsplass er det da? på Norges Musikkhøyskole og Norges Markedshøyskole. Du har vel gått seistnevnte skole? Jeg jobber i en industribedrift hvor veldig mange yrkesgrupper er representert, både blant funksjinærene og arbeiderne. De to jeg hadde mest med å gjøre som fikk fast jobb etterpå var en nyutdannet ingeniør og en med gymnas + en del handelsutdanning. Dette er noen år siden, så jeg regner med at AETAT ikke har nett de samme reglene nå. Vi har også hatt personer som har hatt noen ukers/måneders praksis i fobindelse med fullføring av utdanning. Så sent som i år hadde vi en innen HMS (helse, miljø, sikkerhet), men vedkommende er ikke her lenger, så h*n fikk ikke jobb eller ville ikke ha jobb hos oss. Vi har også leigd inn personer gjennom vikarbyrå, og de har senere fått jobb/vikariat hos oss. Det er mye enklere å få jobb når du først har fått foten innom et firma, og viser at du kan gjøre en god jobb. Spør AETAT om de kan hjelpe deg med utplassering. 0 Siter
fresja Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Hva slags arbeidsplass er det da? Begynnelsen av innlegget er borte. NMH ga google-treff på begge nevnte skoler. 0 Siter
Frøken eple Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Begynnelsen av innlegget er borte. NMH ga google-treff på begge nevnte skoler. Norges MarkedsføringsHøyskole, ja (BI) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.