Gå til innhold

Praksisplass

Anbefalte innlegg

Gjest Ferdigstudert
Skrevet

Noen som vet om steder det går an å få praksisplass etter endt utdannelse? Gratisarbeid for å få litt relevant erfaring.

Har gått på NMH.

Gjest Miss Meee
Skrevet

Du kan kontakte a etat så betaler de for praksisperioden. Det er bare å få det avklart, så kan du ringe i vei til de stedene du ønsker å ha praksis. De får litt penger for å ha deg der, så det blir som regel ikke noe problem :-)

Lykke til

Skrevet

Mange bedrifter er glad for å få gratis arbeidskraft. Flere av de vi har hatt på min arbeidsplass, har fått fast jobb etterpå.

Gjest Ferdigstudert
Skrevet

Mange bedrifter er glad for å få gratis arbeidskraft. Flere av de vi har hatt på min arbeidsplass, har fått fast jobb etterpå.

Hva slags arbeidsplass er det da?

Skrevet

på Norges Musikkhøyskole og Norges Markedshøyskole. Du har vel gått seistnevnte skole?

Jeg jobber i en industribedrift hvor veldig mange yrkesgrupper er representert, både blant funksjinærene og arbeiderne. De to jeg hadde mest med å gjøre som fikk fast jobb etterpå var en nyutdannet ingeniør og en med gymnas + en del handelsutdanning. Dette er noen år siden, så jeg regner med at AETAT ikke har nett de samme reglene nå. Vi har også hatt personer som har hatt noen ukers/måneders praksis i fobindelse med fullføring av utdanning. Så sent som i år hadde vi en innen HMS (helse, miljø, sikkerhet), men vedkommende er ikke her lenger, så h*n fikk ikke jobb eller ville ikke ha jobb hos oss. Vi har også leigd inn personer gjennom vikarbyrå, og de har senere fått jobb/vikariat hos oss. Det er mye enklere å få jobb når du først har fått foten innom et firma, og viser at du kan gjøre en god jobb. Spør AETAT om de kan hjelpe deg med utplassering.

Skrevet

Begynnelsen av innlegget er borte. NMH ga google-treff på begge nevnte skoler.

Skrevet

Begynnelsen av innlegget er borte. NMH ga google-treff på begge nevnte skoler.

Norges MarkedsføringsHøyskole, ja (BI)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...