Gå til innhold

Osman vil sone i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan i hvert fall ikke finne en eneste grunn til at han skal belaste oss mer.

La han sitte i sitt hjemland.

Skrevet

Er han ikke norsk statsborger, da?

Skal man gjøre forskjell på norske statsborgere alt etter deres etniske opprinnelse og hudfarge?

Skrevet

Skal man gjøre forskjell på norske statsborgere alt etter deres etniske opprinnelse og hudfarge?

Han fikk i så fall norsk statsborgerskap på falske papirer.

skorpionfisken
Skrevet

Han fikk i så fall norsk statsborgerskap på falske papirer.

Ja, og de jobber med å ta fra ham statsborgerskapet, for han brukte feil navn og fødselsdata da han fikk innvilget statsborgerskapet.

Skrevet

Hadde han fått norsk statsborgerskap på riktige og sanne premisser, så ville selvfølgelig saken vært en annen.

Men det er jo for lengst bevist at han oppgav fullstendige gale opplysninger i sin tid. Han ville aldri fått norsk statsborgerskap hvis hans sanne identitet og bakgrunn var kjent den gang.

Det er da en selvfølge at statsborgerskapet blir fratatt han, og at han skal sone i det landet han har tilhørighet til.

Jeg kan ikke se at det finnes en eneste formildende omstendighet her, og den kjeltringen fortjener overhode ingen bistand fra Norge.

Skrevet

Hadde han fått norsk statsborgerskap på riktige og sanne premisser, så ville selvfølgelig saken vært en annen.

Men det er jo for lengst bevist at han oppgav fullstendige gale opplysninger i sin tid. Han ville aldri fått norsk statsborgerskap hvis hans sanne identitet og bakgrunn var kjent den gang.

Det er da en selvfølge at statsborgerskapet blir fratatt han, og at han skal sone i det landet han har tilhørighet til.

Jeg kan ikke se at det finnes en eneste formildende omstendighet her, og den kjeltringen fortjener overhode ingen bistand fra Norge.

OK, når så domstolene eller hvem det nå er som bestemmer dette tar fra ham statsborgerskapet er jeg enig.

Gjest Sør jr. (e.f.)
Skrevet

Han burde ikke bli straffet i det hele tatt. Alle hvite i Norge, med unntak av ventresiden, er en gjeng med rasister.

La dem komme, la dem bli!

Skrevet

Da må de først ta fra ham statsborgerskapet. Hvis de ikke gjør det før han skal sone, så må han logisk nok sone i norge. Er man norsk statsborger, så er man norsk statsborger til man evt. mister det.

"..........................................."

skorpionfisken
Skrevet

Han burde ikke bli straffet i det hele tatt. Alle hvite i Norge, med unntak av ventresiden, er en gjeng med rasister.

La dem komme, la dem bli!

hehe, likte signaturen din.

skorpionfisken
Skrevet

Da må de først ta fra ham statsborgerskapet. Hvis de ikke gjør det før han skal sone, så må han logisk nok sone i norge. Er man norsk statsborger, så er man norsk statsborger til man evt. mister det.

Det er ikke alle land som har utleveringsavtale med Norge. Det sitter norske statsborgere i fengsel i mange land rundt i verden.

Skrevet

Det er ikke alle land som har utleveringsavtale med Norge. Det sitter norske statsborgere i fengsel i mange land rundt i verden.

Jeg vet, og det er helt bak mål. Det burde ikke være avhengig av noen utleveringsavtale, men en del av menneskerettighetene.

".........................................."

Skrevet

Jeg vet, og det er helt bak mål. Det burde ikke være avhengig av noen utleveringsavtale, men en del av menneskerettighetene.

Men enkelte lovovertredere er nok glad for at det mangler utleveringsavtaler! ;-) For da får de mulighet til å "gjemme" seg i et annet land! :-(

skorpionfisken
Skrevet

Men da bør denne type menneskerettighet kanskje ikke gjelde i de tilfeller at vi dømmer noen til "livsstid" her for en alvorlig forbrytelse, og vi utleverer dem til sitt hjemland (hvor de har det best?) hvor livsstid betyr at de sitter til de dør, evt får dødsstraff?

Skrevet

Men da bør denne type menneskerettighet kanskje ikke gjelde i de tilfeller at vi dømmer noen til "livsstid" her for en alvorlig forbrytelse, og vi utleverer dem til sitt hjemland (hvor de har det best?) hvor livsstid betyr at de sitter til de dør, evt får dødsstraff?

Detaljene rundt det skal ikke jeg forsøke å diktere :-)

"........................................"

Skrevet

Det er ingen internasjonal lovfestet regel at man må sone i det land man har statsborgerskap, når ugjerningen er begått i utlandet og dommen er avsagt der.

Og det er helt opp til Norge AS hvor mye de ønsker å presse på for at en slik overføring skal skje.

Men selvfølgelig blir det mye enklere om Norge fratar han statsborgerskapet så snart som mulig.....

Skrevet

Hva da hvis du blir dømt til 60 års fengsel i utlandet, og så skal sone i Norge....?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...