Gå til innhold

Ikke mensen.... igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer gikk jeg sammenhengene på p-piller for å slippe mensen, men nå ser det ut som om den ikke har tenkt til å komme i det hele tatt. Tok en graviditetstest forrige måned da den ikke kom, men den var negativ. Bør jeg slutte på pillen til mensen får stabilisert seg igjen?

Gjest LucySky
Skrevet

Det syns jeg du bør. Men jeg er jo ikke lege.

Datteren min mistet mensen i nesten to år, ikke fordi hun gikk en hel sommer uten mens på grunn av p-piller, men av allminnelig p-pillebruk. Kroppen hennes likte det vel ikke, da.

Mange mener jo at man kan blåse i å ha mens i det hele tatt, men jeg tror at det overherredømme vi nå for tida ønsker å ha over vår egen kropp,fort kan straffe seg.

Skrevet

Det syns jeg du bør. Men jeg er jo ikke lege.

Datteren min mistet mensen i nesten to år, ikke fordi hun gikk en hel sommer uten mens på grunn av p-piller, men av allminnelig p-pillebruk. Kroppen hennes likte det vel ikke, da.

Mange mener jo at man kan blåse i å ha mens i det hele tatt, men jeg tror at det overherredømme vi nå for tida ønsker å ha over vår egen kropp,fort kan straffe seg.

Jepp, tror jeg og. Redd for å "ødelegge" syklusen til jeg skulle "få bruk for den" mtp barn...

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 (pga. sterke smerter), sluttet da jeg var 17, og har ikke hatt normal mens siden... Er nå nesten 30 (!IK!)

Skrevet

Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 (pga. sterke smerter), sluttet da jeg var 17, og har ikke hatt normal mens siden... Er nå nesten 30 (!IK!)

Men jeg har ikke mensen i det hele tatt. Så jeg tror egentlig jeg skal ha den midt i pillebrettet, men at den ikke kommer fordi jeg tar piller. Og i den pillefrie perioden får jeg det ikke...

Skal egentlig begynne på nytt brett i morgen, men lurer litt på å la vær. Bør jeg bruke annen prevansjon allerede i dag?

Tootsieroll1365380854
Skrevet