Gå til innhold

Ikke mensen.... igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer gikk jeg sammenhengene på p-piller for å slippe mensen, men nå ser det ut som om den ikke har tenkt til å komme i det hele tatt. Tok en graviditetstest forrige måned da den ikke kom, men den var negativ. Bør jeg slutte på pillen til mensen får stabilisert seg igjen?

Gjest LucySky
Skrevet

Det syns jeg du bør. Men jeg er jo ikke lege.

Datteren min mistet mensen i nesten to år, ikke fordi hun gikk en hel sommer uten mens på grunn av p-piller, men av allminnelig p-pillebruk. Kroppen hennes likte det vel ikke, da.

Mange mener jo at man kan blåse i å ha mens i det hele tatt, men jeg tror at det overherredømme vi nå for tida ønsker å ha over vår egen kropp,fort kan straffe seg.

Skrevet

Det syns jeg du bør. Men jeg er jo ikke lege.

Datteren min mistet mensen i nesten to år, ikke fordi hun gikk en hel sommer uten mens på grunn av p-piller, men av allminnelig p-pillebruk. Kroppen hennes likte det vel ikke, da.

Mange mener jo at man kan blåse i å ha mens i det hele tatt, men jeg tror at det overherredømme vi nå for tida ønsker å ha over vår egen kropp,fort kan straffe seg.

Jepp, tror jeg og. Redd for å "ødelegge" syklusen til jeg skulle "få bruk for den" mtp barn...

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 (pga. sterke smerter), sluttet da jeg var 17, og har ikke hatt normal mens siden... Er nå nesten 30 (!IK!)

Skrevet

Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 (pga. sterke smerter), sluttet da jeg var 17, og har ikke hatt normal mens siden... Er nå nesten 30 (!IK!)

Men jeg har ikke mensen i det hele tatt. Så jeg tror egentlig jeg skal ha den midt i pillebrettet, men at den ikke kommer fordi jeg tar piller. Og i den pillefrie perioden får jeg det ikke...

Skal egentlig begynne på nytt brett i morgen, men lurer litt på å la vær. Bør jeg bruke annen prevansjon allerede i dag?

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Men jeg har ikke mensen i det hele tatt. Så jeg tror egentlig jeg skal ha den midt i pillebrettet, men at den ikke kommer fordi jeg tar piller. Og i den pillefrie perioden får jeg det ikke...

Skal egentlig begynne på nytt brett i morgen, men lurer litt på å la vær. Bør jeg bruke annen prevansjon allerede i dag?

Jeg ville snakket med legen, jeg. Det må man vel uansett for å bytte piller?

Skrevet

Hva brukte du når du sluttet på pillen i så ung alder? (Hvis det ikke er uhøflig å spørre om)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Hva brukte du når du sluttet på pillen i så ung alder? (Hvis det ikke er uhøflig å spørre om)

Klart det er lov å spørre ;o)

Da jeg sluttet på pillen hadde jeg ikke behov for prevensjon i den forstand. Begynte på pillen igjen da jeg ble litt eldre, men sluttet fort fordi jeg gikk så mye opp i vekt.

Mannen i mitt liv måtte så sørge for gummihatter frem til vi bestemte oss for å få barn.

Skrevet

Klart det er lov å spørre ;o)

Da jeg sluttet på pillen hadde jeg ikke behov for prevensjon i den forstand. Begynte på pillen igjen da jeg ble litt eldre, men sluttet fort fordi jeg gikk så mye opp i vekt.

Mannen i mitt liv måtte så sørge for gummihatter frem til vi bestemte oss for å få barn.

Ah, ok =) Da får jeg heller bare fortsette på pillen =p

Skrevet

Jeg ville snakket med legen, jeg. Det må man vel uansett for å bytte piller?

Jeg skal ikke bytte piller. Bare ha et opphold til jeg får tilbake mensen...

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg skal ikke bytte piller. Bare ha et opphold til jeg får tilbake mensen...

OK, da misforsto jeg "annen prevansjon" (som det jo er ganske godt gjort å misforstå;o)...).

JEG ville tatt et opphold, og tror vel ikke det spiller noen rolle hvor i brettet du slutter. Annen prevansjon ville jeg brukt fra dag en uansett, så lenge man ikke ønsker å bli gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...