Gå til innhold

Hvor mye utbetalt?

Anbefalte innlegg

Gjest femten tusen
Skrevet

Dere som har 100 prosent stilling: Hvor mye har dere utbetalt i måneden etter at skatten er trekt i fra?

Gjest Lønnnnnnnn
Skrevet

Sitter akkurat nå og utbetaler lønninger. Har 17.300,- utbetalt i 80% stilling.

Gjest Merkantil
Skrevet

27.142,- (Brutto 48.000,-)

27.000 ?! Hva jobber du med din heldiggris ?

Skrevet

27.000 ?! Hva jobber du med din heldiggris ?

"Heldiggrisen" som betaler 21.000,- i skatt pr måned jobber innen den grafiske bransjen.;o)

Litt lite presist svar, men det får rekke.

fei1365380229
Skrevet

"Heldiggrisen" som betaler 21.000,- i skatt pr måned jobber innen den grafiske bransjen.;o)

Litt lite presist svar, men det får rekke.

Det må da vel være greit å betale 21000 i skatt når du tjener 48000? Det er jo folk her som jobber 100% og får utbetalt 15000 og de betaler også skatt. Du sitter faktisk igjen med over 12000 kroner mer enn disse, så du har nok til salt i maten.

Så det så!

Skrevet

0.- Eller, -6.000,- faktisk :-)

"........................................."

Gjest Minuser
Skrevet

Det må da vel være greit å betale 21000 i skatt når du tjener 48000? Det er jo folk her som jobber 100% og får utbetalt 15000 og de betaler også skatt. Du sitter faktisk igjen med over 12000 kroner mer enn disse, så du har nok til salt i maten.

Så det så!

Det er vel ikke lønningen det kommer an på, men utgiftene en skal betale med den.

Det må jo være det en sitter igjen med etter at regningene er betalt, som teller.

Det at enkelte tjener mer enn andre, kan jo også ha noe med utdanning å gjøre. Folk som sitter med mange hundre tusen i studielån, må jo få igjen dette i et arbeid.

Så det så!!

fei1365380229
Skrevet

Det er vel ikke lønningen det kommer an på, men utgiftene en skal betale med den.

Det må jo være det en sitter igjen med etter at regningene er betalt, som teller.

Det at enkelte tjener mer enn andre, kan jo også ha noe med utdanning å gjøre. Folk som sitter med mange hundre tusen i studielån, må jo få igjen dette i et arbeid.

Så det så!!

Selvfølgelig kommer det an på utgifter også, men man må jo sette tæring etter næring.

Har selv 6 års høgskoleutdannelse med høyt studielån, men jeg når ikke collins til knærne når det gjelder månedlig utbetaling.

Jeg er så lei av folk som klager over at de må betale skatt. Vi gjør jo dette for at vi skal ha en god skole, god eldreomsorg, gode sykeordninger eller trygdeordninger.

I morgen kan det faktisk være deg som er utsatt for en ulykke eller blir alvorlig syk.

Skrevet

Så det så!

Jeg tilhører da heller ikke den store "skatteklagergrupperingen". Men registrerer jo den noe store summen som går til skatt hver måned.

Jeg syns ikke jeg tjener for mye. Både ansvar, arbeidsmengde, utdanning og kompetanse gjør at jeg fortjener hver krone.

Skrevet

0.- Eller, -6.000,- faktisk :-)

"........................................."

Student?

Skrevet

I fjor hadde jeg omlag 23.000 pr mnd etter skatt.

Gjest Minuser
Skrevet

Selvfølgelig kommer det an på utgifter også, men man må jo sette tæring etter næring.

Har selv 6 års høgskoleutdannelse med høyt studielån, men jeg når ikke collins til knærne når det gjelder månedlig utbetaling.

Jeg er så lei av folk som klager over at de må betale skatt. Vi gjør jo dette for at vi skal ha en god skole, god eldreomsorg, gode sykeordninger eller trygdeordninger.

I morgen kan det faktisk være deg som er utsatt for en ulykke eller blir alvorlig syk.

Jo, du sier noe der;>

Er glad vi er så heldige å ha et nett å falle i, hvis vi faller her i landet.

Jeg skal ikke klage:(

Skrevet

Jepp.

"...................................."

Etter diverse dialog med deg her inne, så forestilte jeg meg at du var noe mer moden i alder, men du tilhører kanskje de som kom seint igang med utdannelsen?;o)

fei1365380229
Skrevet

Jeg tilhører da heller ikke den store "skatteklagergrupperingen". Men registrerer jo den noe store summen som går til skatt hver måned.

Jeg syns ikke jeg tjener for mye. Både ansvar, arbeidsmengde, utdanning og kompetanse gjør at jeg fortjener hver krone.

Jeg sier ikke at du tjener for mye, men betal din skatt med glede :o). Du kan ikke ha så mye fratrekk når du betaler såpass i skatt i forhold til inntekt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...