Gå til innhold

Ja, i dag tok jeg førerkortet, folkens!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gjett om jeg var nervøs! Men det gikk bra...

Nå har jeg vært ute og kjørt for første gang helt alene. Jeg er helt skjelven, tro dere meg!

Og parkering, hvordan i huleste skal jeg lære det?! Jeg fant meg en egnet parkeringsplass, langt unna alle andre biler, for jeg tør ikke parkere ved siden av andre. Enn hvis jeg er så uvøren eller uheldig at jeg ødelegger en annen bil?

Men på fredag skal jeg og mannen min ut og kjøre, og da skal jeg trene bevisst på parkering (båsparkering først, deretter luke).

Jeg har tatt kjøretimer i litt over et år (!), og kjørte opp på første forsøket. *godt fornøyd, tross alt*

hare1365380455
Skrevet

Gratulerer! Jeg fikk lappen i sommer en gang. Nå får du kose deg og være glad for at du ikke skal ha flere kjøretimer!:)

mil1365380270
Skrevet

Gratulerer! Tror det er lettere å lære når du er alene, men detta fikser du uansett. God tur! :-)

Skrevet

Gratulerer! Tror det er lettere å lære når du er alene, men detta fikser du uansett. God tur! :-)

*Takk*

Jeg tør ikke prøve hvis jeg er alene. Vet at mannen min kan dette 100 ganger bedre enn meg...

Ja, vet det tullete, men sånn er det!

Skrevet

Gratulerer! Jeg fikk lappen i sommer en gang. Nå får du kose deg og være glad for at du ikke skal ha flere kjøretimer!:)

Takk! Skal jeg nok gjøre, ja. Hadde ingen tro på at dette skulle gå bra i det heletatt, men det gikk, det gikk!

*letter omtrent på stolen*

mil1365380270
Skrevet

*Takk*

Jeg tør ikke prøve hvis jeg er alene. Vet at mannen min kan dette 100 ganger bedre enn meg...

Ja, vet det tullete, men sånn er det!

Bare vent, du er snart "verdens beste sjåfør" du også, akkurat som alle oss andre ;-)

Skrevet

Gratulerer :-)

Jeg er glad jeg er ferdig med det der - det virker uendelig mye mer omfattende, tidkrevende, og ikke minst dyrere nå enn den gangen jeg tok sertifikatene.

".........................................."

Skrevet

Gratulerer! :)

Tenk så mye du kan gjøre nå som du kjører selv, da! *s*

Du får det nok til skal du se. Snart kjører du så bra som du aldri skulle gjort noe annet ;-P

hare1365380455
Skrevet

Takk! Skal jeg nok gjøre, ja. Hadde ingen tro på at dette skulle gå bra i det heletatt, men det gikk, det gikk!

*letter omtrent på stolen*

Det er nok en lettelse å være ferdig. Slik følte i alle fall jeg det!

Skrevet

Gratulerer! Kjør en god del rundt alene i begynnelsen. Noen av konene jeg kjenner, lot som regel mannen kjøre, og et par av de rører ikke bilen lenger.

Jeg tok førerkortet i godt voksen alder etter over et år med kjøretimer. Jeg unngår trange parkeringsplasser, parkerer gjerne et godt stykke fra der jeg har ærend. Og jeg kjører IKKE fra butikk til butikk som mennene og ungdommene gjør.

Skrevet

Gratulerer!

Det går stadig bedre etter hvert som man blir varm i trøya!

*sier hun som vrengte av en "skvettlapp" etter forsøk på parkering på en særdeles trang bås-plass ved siden av kantstein idag*

Gjest Aimabel
Skrevet

Gratulerer!

Parkeringen kommer seg etterhvert. Det er jo noe med å bli kjent med bilen også.

Øvelse gjør mester!

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Gratulerer masse! Å ta lappen er stort ;O)

Skrevet

Gratulerer!

Men hvorfor har du ikke lært parkering på kjøreskolen? Her er det med på oppkjøringa uansett hvilken rute man trekker. Ikke lukeparkering da, det har jeg aldri lært, og kommer sannsynligvis heller aldri til å prøve engang. ;)

Og som en annen her sa, nå er det DU som er sjåfør, også familiens sjåfør.

Skrevet

Grattis!!

Det med parkeringen fikser du etterhvert. Med litt øvelse, går det kjempe bra:-)

Klarte å kjøre rett inn i en bil på parkeringsplassen en uke etter jeg fikk lappen, he he. Skulle absolutt parkere mellom to biler. Lurt å ta enkle parkeringer i starten!

Husker jeg kjørte bil til jobb, og tenkte lenge på hvordan jeg måtte rygge, for å komme meg ut, etter endt vakt.

Heldigvis går det av seg selv nå. Lukeparkerer så det suser:)

Og husk. Ikke la mannen kjøre bestandig. Du bør insistere på å dele kjøringen, slik at du får den treningen du trenger.

Lykke til!!

Skrevet

Ah - så fantastisk!

GRATULERER!!

Det må føles kjempedeilig å få den friheten du ikke har hatt før - å kunne sette deg inn i bilen og bare kjøre avgårde. Heeelt uten å være avhengig av andre.

Og litt ekstra trening på det du ikke føler du mestrer helt er sikkert lurt. Men ta det bare sånn pø om pø. Kjør i vei og kos deg med det du er litt tryggere på også.

(Jeg skal forresten på lakkeringsverkstedet med vår to år gamle bil og få sparkla og lakka skjermen, litt av døra og speilet eter at jeg sikta lit skjevt på vei inn i parkeringshuset på jobben. Men, men - slikt skjer. Det er da bare en bil :o) ...)

Lykke til som sjåfør i alle fall!

Skrevet

Gratulerer! Nå må du passe på å kjøre så mye som mulig, sånn at det sitter skikkelig. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...