Gå til innhold

Ja, i dag tok jeg førerkortet, folkens!

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenånei!
Skrevet

Gratulerer så kjempemye!:)

På mandag skal jeg kjøre opp. Jeg har også tatt en kjøretime nå og da i ett år. Hadde en enkelttime i dag, og jeg gjorde så mye dumt at jeg ikke kan tro annet enn at jeg kommer til å stryke.........

Å som jeg skulle ønske at jeg var i dine sko nå!:)

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg synes det er nifst at noen får førerkort da de ikke har mere kunnskap om bilkjøring. Greit nok at mye skal læres senere, men nivået mener jeg er svært lavt.

Håper du har vett til å trene på alt du ikke kan ordentlig.

Ønsker deg lykke til.....ikke minst til dine medtrafikanter:-)

Skrevet

Gratulerer.

Parkering er morsomt. Min mor kan ikke rygge og langt mindre parkere ved å rygge... rom, bevegelse, bilens størrelse, pedal- og ratthåndtering, hjulenes dreining går ikke opp i en større enhet i hennes hode, hender og føtter. Jeg må le, men tror hun er rimelig fortvilet over fenomenet.

Parkering kommer etterhvert. Det viktigste du må lære deg er å beregne bilens størrelse. Det andre automatiseres på linje med feks det å sykle, du bare gjør det uten å tenke, ja du gjør det faktisk definitivt best uten å tenke. Kroppskunnskap kalles sånt.

Jeg lukeparkerer sjelden. Ikke fordi jeg ikke kan det, men fordi en stor bil (buss) ofte medfører mer tukling enn jeg orker i trafikken. Men det var litt morsomt den gangen jeg var STRESSET, så en luke og stjerne-lukeparkerte på *vips*. Da hadde jeg ikke lukeparkert på 10 (?) år!

Skrevet

Det er vel alle andre som har mest grunn til å være nervøse....

Nei da, bare tuller med deg. Gratulerer.

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg synes det er nifst at noen får førerkort da de ikke har mere kunnskap om bilkjøring. Greit nok at mye skal læres senere, men nivået mener jeg er svært lavt.

Håper du har vett til å trene på alt du ikke kan ordentlig.

Ønsker deg lykke til.....ikke minst til dine medtrafikanter:-)

Jo, jeg er i og for seg enig med deg.

På den annen side er det ikke direkte farlig ikke å kunne lukeparkere.

Og dessuten har jeg det (kanskje) litt med å overdrive... Jeg kjører egentlig ganske bra, skjønner du.

Skrevet

Jo, jeg er i og for seg enig med deg.

På den annen side er det ikke direkte farlig ikke å kunne lukeparkere.

Og dessuten har jeg det (kanskje) litt med å overdrive... Jeg kjører egentlig ganske bra, skjønner du.

Enig i at det å lukeparkere ikke er det farligste, men jeg tviler sterkt på at du kan gjøre vurderinger riktig i andre sammenhenger også, så lenge at du ikke klarer å håndtere bilen i en slik sammenheng.

Ser ofte mange sjåfører som gjør veldig feil vurderinger, så farten blir for lav, slik at bilene bak hoper seg og irritasjonen øker, som igjen fører til livsfarlige forbikjøringer.

Håper du kjører så bra som du sier du gjør. Men det er jo nå du skal begynne å lære det meste og skaffe deg erfaring.

Men du,,...husk å bruke lys og blinklys det siste i god tid, legg deg riktig i kjørebanen når du skal svinge, så bilene bak deg kan passere og ikke minst hold fartsgrensene, ikke langt under.

Lykke til videre:-)...glemte å gratulerer deg med kortet forresten:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...