Gjest oppgitt av rettsvesen Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293182 Håper virkelig den nye regjeringen gjør noe med strafferammene her i landet. Hvorfor er det så få som får 21 års fengsel? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 "I tingrettens dom ble det slått fast at drapet skjedde under særdeles skjerpende omstendigheter. 42 år gamle Mary Ann Hansen ble knivstukket i ryggen mens hun holdt sin tre uker gamle sønn på armen." En kan lure på hva som skal til for at det skal gis 21 år. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Skylden ligger helt og holdent hos dommerne. Man kan lure på hva slags folk det er som er dommere, når de så godt som aldri utnytter de strafferammene som finnes. "............................................" 0 Siter
Gjest oppgitt av rettsvesen Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 "I tingrettens dom ble det slått fast at drapet skjedde under særdeles skjerpende omstendigheter. 42 år gamle Mary Ann Hansen ble knivstukket i ryggen mens hun holdt sin tre uker gamle sønn på armen." En kan lure på hva som skal til for at det skal gis 21 år. Eneste tilfellet jeg kan huske der det har blitt gitt 21 års fengsel, var i baneheiasaken. Etter min mening burde de fått 42 års fengsel, men det er en annen sak.... Flere eksempler hvor det er blitt gitt lovens strengeste straff? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Eneste tilfellet jeg kan huske der det har blitt gitt 21 års fengsel, var i baneheiasaken. Etter min mening burde de fått 42 års fengsel, men det er en annen sak.... Flere eksempler hvor det er blitt gitt lovens strengeste straff? Greven fikk 21 år. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Eneste tilfellet jeg kan huske der det har blitt gitt 21 års fengsel, var i baneheiasaken. Etter min mening burde de fått 42 års fengsel, men det er en annen sak.... Flere eksempler hvor det er blitt gitt lovens strengeste straff? Arne Treholdt fik 21 år (men det var ikke drap). Arnfinn Nesset, som drepte 20,21,22 (husker ikke) pleiepasienter, fikk 21 år. Per Liland - hvor mange år fikk han i utgangspunktet? Han slapp ut etter 14, men straffen var vel lengre? "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.