Gå til innhold

Fengselstraff

Gjest oppgitt av rettsvesen

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

"I tingrettens dom ble det slått fast at drapet skjedde under særdeles skjerpende omstendigheter. 42 år gamle Mary Ann Hansen ble knivstukket i ryggen mens hun holdt sin tre uker gamle sønn på armen."

En kan lure på hva som skal til for at det skal gis 21 år.

Skrevet

Skylden ligger helt og holdent hos dommerne. Man kan lure på hva slags folk det er som er dommere, når de så godt som aldri utnytter de strafferammene som finnes.

"............................................"

Gjest oppgitt av rettsvesen
Skrevet

"I tingrettens dom ble det slått fast at drapet skjedde under særdeles skjerpende omstendigheter. 42 år gamle Mary Ann Hansen ble knivstukket i ryggen mens hun holdt sin tre uker gamle sønn på armen."

En kan lure på hva som skal til for at det skal gis 21 år.

Eneste tilfellet jeg kan huske der det har blitt gitt 21 års fengsel, var i baneheiasaken. Etter min mening burde de fått 42 års fengsel, men det er en annen sak....

Flere eksempler hvor det er blitt gitt lovens strengeste straff?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Eneste tilfellet jeg kan huske der det har blitt gitt 21 års fengsel, var i baneheiasaken. Etter min mening burde de fått 42 års fengsel, men det er en annen sak....

Greven fikk 21 år.

Skrevet

Arne Treholdt fik 21 år (men det var ikke drap). Arnfinn Nesset, som drepte 20,21,22 (husker ikke) pleiepasienter, fikk 21 år. Per Liland - hvor mange år fikk han i utgangspunktet? Han slapp ut etter 14, men straffen var vel lengre?

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...