Gå til innhold

Jeg har ryddet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og funnet noen "gamle" gardiner. Egentlig flotte gardiner, sånn rent bortsett fra at de ikke er min smak da ;-) Fikk dem av min mor for ca 5 år siden. Forte gardiner, men litt vel mønstrede og fargeglade for min smak ( vi har lyse lamellgardiner selv...).

Noen som vet om det er marked for å selge sånn. Eller om det er noen sterkt trengende som vil bli glade for gardiner som kanskje ikke er aller siste mote, men som er flotte gardiner likevel?

Synes liksom det er litt for galt å hive dem, og like galt å bare la dem ligge på loftet i 5 år til, hvis noen kunne ha glede av dem...

Beste hilsen fra

Skrevet

Fretex!

Takk, jeg tenkte på dem, men så synes jeg nesten de var for fine til å gi til Fretex... Skal jeg gi dem bort gratis så ville jeg heller gitt dem til noen som skulle bruke dem, ikke til noen som skulle selge dem videre. Feks til noen som ikke har råd til å kjøpe gardiner, selv på fretex. Hvis du forstår?

Men takk for forslaget :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Takk, jeg tenkte på dem, men så synes jeg nesten de var for fine til å gi til Fretex... Skal jeg gi dem bort gratis så ville jeg heller gitt dem til noen som skulle bruke dem, ikke til noen som skulle selge dem videre. Feks til noen som ikke har råd til å kjøpe gardiner, selv på fretex. Hvis du forstår?

Beste hilsen fra

Du kan legge de ut på Finn.no. Der har de både gis bort, og ta penger for det.

Skrevet

Du kan legge de ut på Finn.no. Der har de både gis bort, og ta penger for det.

Ja, jeg kan jo forsøke det :-)

Selges til høystbydende eller gis bort til mest trengende ;o)

Takk for forslag!

Beste hilsen fra

Skrevet

Ja, jeg kan jo forsøke det :-)

Selges til høystbydende eller gis bort til mest trengende ;o)

Takk for forslag!

Beste hilsen fra

Jeg tviler på at noen har lyst å hoppe fram og presentere seg som trengende overfor privatpersoner.

Fretex er bare kult å gi til og handle hos, da vet man at tingene omsettes i penger som går til en ærlig organisasjon som alltid gir en håndsstrekning til de som er mest trengende uten at de behøver å stille trengtheten til skue for resten av verden.

Skrevet

Jeg tviler på at noen har lyst å hoppe fram og presentere seg som trengende overfor privatpersoner.

Fretex er bare kult å gi til og handle hos, da vet man at tingene omsettes i penger som går til en ærlig organisasjon som alltid gir en håndsstrekning til de som er mest trengende uten at de behøver å stille trengtheten til skue for resten av verden.

Godt poeng! :-)

Så da blir det vel til at jeg gir dem til Fretex likvel. For de er liksom ikke så moderne at jeg tror noen på Finn vil betale masse pæng for dem, selv om de er aldri så topp i kvalitet og "nesten nye".

Takk for vettug innspill, favn :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Så da blir det vel til at jeg gir dem til Fretex likvel. For de er liksom ikke så moderne at jeg tror noen på Finn vil betale masse pæng for dem, selv om de er aldri så topp i kvalitet og "nesten nye".

Beste hilsen fra

Det er faktisk ganske viktig at man gir de 'fine' tingene også til Fretex, slik at de ikke fungerer som mottak for rasket man vil bli kvitt og samtidig ønsker å sikre seg litt god samvittighet liksom - det er ikke så uvanlig har jeg blitt fortalt av folk som jobber der.

Og så synes jeg jo selv det er kjekt å finne spennende ting på Fretex, ikke bare 'lopper' :)

Men du, hvis gardinene virkelig har klasse, får du selvsagt solgt dem og penger er på ingen måte å forakte.

Lykke til uansett med den negerte gardinjakten!

:)

Skrevet

Det er faktisk ganske viktig at man gir de 'fine' tingene også til Fretex, slik at de ikke fungerer som mottak for rasket man vil bli kvitt og samtidig ønsker å sikre seg litt god samvittighet liksom - det er ikke så uvanlig har jeg blitt fortalt av folk som jobber der.

Og så synes jeg jo selv det er kjekt å finne spennende ting på Fretex, ikke bare 'lopper' :)

Men du, hvis gardinene virkelig har klasse, får du selvsagt solgt dem og penger er på ingen måte å forakte.

Lykke til uansett med den negerte gardinjakten!

Hehe, nei, det er ikke så om å gjøre å vri noen kroner ut av de gardinene, egentlig mer interessert i at de kommer til nytte. For fine til å ligge i en eske, liksom.

Så da blir det fretex. Har en eske med andre ting også (ikke skrot, altså ;o) som de skal få :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Beste hilsen fra

Et alternativ er jo å gi de til et krisesenter eller annet sted som drives på lignende basis, og som ikke har store midler til rådighet.

Skrevet

Et alternativ er jo å gi de til et krisesenter eller annet sted som drives på lignende basis, og som ikke har store midler til rådighet.

Det var et godt forslag!

Skrevet

Hehe, nei, det er ikke så om å gjøre å vri noen kroner ut av de gardinene, egentlig mer interessert i at de kommer til nytte. For fine til å ligge i en eske, liksom.

Så da blir det fretex. Har en eske med andre ting også (ikke skrot, altså ;o) som de skal få :-)

Beste hilsen fra

Så fint. Neste gang kan det være du som finner en skatt til deg eller dine :)

Jeg tror Fretex og Frelsesarmeen må være noe så sjeldent som en organisasjon jeg utelukkende har positivt inntrykk av.

Skrevet

Det var et veldig godt forslag.

*noterer til neste gang jeg har opprydding*

Skrevet

Jeg tenkte litt på det også. Men... Hmmmm... Men jeg kjenner hun som leder Fretex i Stavanger, kanskje jeg kan høre med henne om de vet om noen trengende organisasjon??

Hehehehe, det høres jo ut som om disse gardinene er Gyllforgylte og Helt Spesielle ;-)

Jeg tror rett og slett at jeg bare gir dem til Fretex, jeg.

Da kommer de til nytte for dem som får billige gardiner, og til nytte for Fretex som får pæng for dem :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Beste hilsen fra

Hvis Fretex tjener penger på dine gardiner, så vil jo nettopp mennesker som kanskje ikke engang har noe hjem å henge opp gardiner i få nytte av pengene fra salget!

Skrevet

Så fint. Neste gang kan det være du som finner en skatt til deg eller dine :)

Jeg tror Fretex og Frelsesarmeen må være noe så sjeldent som en organisasjon jeg utelukkende har positivt inntrykk av.

Ja jeg er helt enig. Jeg klarer aldri å gå forbi en frelsesarmesoldat uten å putte penger på ham :-)

Ellers har vi en annen organisasjon her i Stavanger som hjertet mitt banker litt for, nemlig Varmestuens venner. Et gammelt ektepar (vel nå er det bare en av dem igjen, dessverre), som gjør det de kan for byens Løse Fugler. Eneste telefonselgeren som ikke får bank når de ringer er de som skal selge kalenderen deres.

Beste hilsen fra

Skrevet

Hva er en "fort gardin"?

Også synes jeg det er dårlig gjort å bruke en overskrift som er egnet til å gi meg dårlig samvittighet!

*Skal snart begynne å rydde, må bare dole litt først*

Skrevet

Hva er en "fort gardin"?

Også synes jeg det er dårlig gjort å bruke en overskrift som er egnet til å gi meg dårlig samvittighet!

*Skal snart begynne å rydde, må bare dole litt først*

Hihihi, sorry! Ikke meningen å gi noen dårlig samvittighet ;o)

Et fort gardin er et gardin som man har fort. Hvordan forklare det bedre?? Fort jakke, fort gardin. Altså dobbelt stoff. Tykke gardiner :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Et fort gardin er et gardin som man har fort. Hvordan forklare det bedre?? Fort jakke, fort gardin. Altså dobbelt stoff. Tykke gardiner :-)

Beste hilsen fra

Foret og fort er ikke det samme... :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Beste hilsen fra

Foret, kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...